Крокуючи Стамбулом: хмарочос «Сапфір», «Блакитна мечеть» та притока Босфору

Oct 23, 2012 21:37

Чергова порція моїх подорожей. День неділі, 27 травня, почався для мене майже на світанку - о 5:40 ранку я вже стояв біля трапу літаку «Трабзон - Стамбул».

Нагадаю, що напередодні я гуляв по турецькому місту Трабзон.

Мій знайомий Фатіх, у офісі якого я ночував, зранку разбудив мене та я з ним випив, чаю, звичайно ж!

Він провів мене аж до посадки на літак - на саме літовище, адже йому, як працівнику аеропорту, туди був дозволений вхід.

Люди поступово наповнювали борт - ніхто не штовхався та не кричав один на одного, як це часто побачиш на наших лоу-костах. Я, та мабуть ще парочка американців, були єдинии представниками Європи - Америки у цьому літаку.

Під час польоту нам показували наше місцезнаходження на мапі Туреччини.

За півтори годинки з вікна ілюмінатору стало видно найбільше місто країни - Стамбул.

А ще за певний час я вже був в одному з двох аеропортів міста - «Сабіха».

5-7.

Тут я сів на автобус - шатл, саме такі планували закупити у Донецьку на Євро, але не склалося. Проїзд до району Таксім обійшовся мені у 16 лір - 80 гривен.

Поруч зі мною сидив турок. Він був в університеті аспірантом, та їхав із Ізміру до Стамбулу. Розказував, що в нього є знайома українка, яка працює танцівницею.

Мій супутник також пригадав, що ще років із 10 тому у Туреччині про якісь недорогі перельоту і мови бути не могло, а зараз два найбільших лоу-кости зв’язують кільканадцать міст країни. Квиток можна купити навіть за 20 лір (90 гривен).

За певний час поїхали по мосту - позаду нас лишилася Азія, а ми вїхали до Європи.

Я дістався до кінцевої, де мене на машині забрав мій-кауч-серфер Мете. Він здався не типовим турком - за всі три дні спілкування хлопець жодного разу щиро не посміхнувся. Мете працював фінансовим консультантом - пообіді в нього була зустріч з французьким інвестором.

Треба віддати йому належне, адже Мете забрав мій важкуватий рюкзак у машину, дав карту на проїзд у транспорті та нагадував сніданком. За годину спілкування ми розсталися і я лишився сам із 15-мільйонним Стамбулом.

Заскочивши у метро я проїхав пару станцій (разовий проїзд коштував 1 ліру 75 коруш = 8 гривен). Місцева підземка вразила - виглядала н егірше європейських, а мабуть і краще, бо тут було чисто.

10-12.

На виході було не важко побачити орієнтир першого пунтку мого призначення - хмарочос «Istanbul Sapphire», відкритий у березні 2011 року.

Вхід на оглядовий майданчик коштував приблизно 60 гривен. Вид на Стамбул з висоти у 261 метр.

14-17.

Наближуємо зумом.

Вид на ділову частину.

Район із назвою Левент.

Я знов зайшов у підземку. За певний час зробив пересадку на фунікулер.

Стіна стамбульського фунікулеру.

На виході мене чекав черговий трансфер - на цей раз на швидкісний трамвай. За кожну пересадку знімалися грощі з моєї транспортної карти.

23-24.

Після 10 хвилин поїздки у трамваї я почав засипати - не секрет, що вагон я вибрав як місце, де можна трохи подрімати, бо тільки у один бік ми їхали близько години. Ні, це не через те, що він повільний - вагони м’яко та безшумно мчали з високою швидкістю.

Ми проїжджали район за районом, а Стамбул все ніяк не скінчався. Міські магістралі.

На цьому ж трамваї я і дістався до туристичного центру на зупинку «Султанахмед» із двома домінантами.
Перша з них - «Блакитна мечеть».

26-27.

А друга - «Собор святої Софії».

У цій частині було купа колоритних персонажів - мені нагадав Сіндбада морехода.

Прогуляючиь, до мене підбіг продавець. Я одразу зрозумів, що то якийсь развод.

- Ця книжка коштує 60 лір (із ззаду був цінник), але спеціально для тебе, мій друг, вона коштує 45 лір! - емоційно промовив торгаш англійською.

Я відмовмився. У подарунок він запропонував мені поштівки. Моя реакція була така сама. Далі були 5 хвилин падіння цін: 40, 35, 30, 25, 20…. Здається, 20-ка була його останньою пропозицією.

- Ти що так любиш гроші? - ледве не сльозно спитав продавець.
- Я не купую речі, які мені не потрібні, - промовив я.

Він відчайдушно пішов - шукати нових «лохів». Потім, блукаючи містом, я знайшов таку саму книжку у крамниці за 12 лір.
Біля цього місця я узяв собі магніт.

Не обійшлося без традиційних торгів. Із 5 я зкинув ціну до 2.5 лір.

- Ти звідки? - наостанок спитав продавець сувенірів.
- З України! - відповів я.

Цікава забудова, історичні стіни та незвичні дерева.

31-33.

Весілля.

Район Султанахмед

35-36.

Виступи дітей, як у Єревані.

Автомат із продажу жетонів. Один коштує 2 ліри, а при оплаті карткою - всього 1,75 ліри.

Шаурма! Скільки овочей - дуже апетитно. На вулиці також активно продавали нарізані кавуні, смажені каштани та смажену кукурудзу.

Початок «Єгипетського базару». Сюди я ще з вами «схожу» у наступній публікації.

Види міста.

41-42.

У районі «Еміноню» я дізнався скільки коштує прогулянки на паромі  - на туристичному просили 20 лір (90 гривен), а на такому ж самому, який працює у якості міського транспорту - всього лише 4 гривні. Останній курсував за розкладом - раз на годину. Я дізнався про найближчий рейс та поки був час пішов шукати щось підкріпитися.

Година пік у Стамбулі.

44-45.

Міст через «Золотий Ріг» (тур. Haliç) - затоку в протоці Босфор.

Риба тут, судячи із забитих ведер рибалок, ловилася добре.

Пройшовши міст, я купив собі хот-дог та айран. Розплатився купюрою у 20 лір. Віддав її офіціанту і забув. Хоча заклад нагадав наші генделики, то не був рестора чи піцерія.

Біля мене присіли пару турків - працівників генделику. Вони дивлися на дівчат та щось обговорювали. Я з ними теж поговорив, заявивши, що наші дівчата найгарніші. Ті не сперечалися. Згодом мені хлопець приніс решту із 20-ки та я пішов назад на причал, вхід на який був через турнікет.

Власне паром.

На борту постійно продавали чай. Ми причалували то до однієї, то до іншої зупинки.

Райони Стамбулу.

На кінцевій я вийшов та опишився у зовсім невідому місці. Люди після роботи відпочивали на «шашликах» із чаєм. За наступний день все сміття прибирали.

52-53.

Взагалі таке вкрай рідко помітиш тут.

Я поспішав, бо на годиннику було за 20 хвилин до 21-ї, а мені треба було ще проїхати кілька станцій метро.

Стіна станції «Шишане».

Запізнившись на 15 хвилин я зустрівся із Мете. Ми сіли на машину та поїхали до нього. Він, як і зранку, був мовчазним. Вдома, а жив він за містом, була здоровена товста кішка. Не знаю чого не сфоткав, мабуть був дуже стомлений. Жив Мете у двохярусній квартирі - він відвів мені здоровену кімнату.

У наступній публікації ми з Вами проїдемося на метробусі, прогуляємося «Гранд-базаром» та побачимо вечірнє місто із вікна авто.

Далі буде …

Повертайтеся та читайте!

Я рекомендую: Турагенція «Діон».

Буду радий за виправлення помилок, адже текст писав без сторонньої вичитки.

Попередні публікації із цієї поїздки:

Пригоди у Туреччині тривають: добрий поліцейський, Трабзон на долоні та ночівля на офісному кріслі

Я вперше у Туреччині: Європейські автобани, вузькі вулочки та вечеря на підлозі

Батумі блиснув шиком: будинок - пляшка, аджарський хачапурі та диснеївський парк. Частина 2

Батумі блиснув шиком: будинок - пляшка, аджарський хачапурі та диснеївський парк. Частина 1

Як ми завітали до серця Грузії - Мцхети: головний храм країни, добрі поліцейські та атака школярів

Тбілісі - дубль два: сірні бані, район Алвабарі та веселі діти

Тур по Тбілісі: старе місто, романтичні панорами та чудо-міст

Другий день у Єревані: самобутня церква, європейський проспект та провідник "нэт праблэм!"