Батумі блиснув шиком: будинок - пляшка, аджарський хачапурі та диснеївський парк. Частина 1

Jul 31, 2012 15:16

Ранок 24 травня зустрів нас чудовим пейзажем за вікном - поїзд «Тбілісі - Батумі» під’їжджав до столиці історичного грузинського регіону Аджарія. Ось воно Чорне море. З іншого, незвиклого для нас берегу.

Нагадаю, напередодні ми відвідали духовну столицю країни - Мцхету з її храмами, добрими поліцейськими, допитливими школярами та гірськими краєвидими. Після я та Сашко повернулися до Тбілісі, зібрали речі та відправилися до міста Батумі.

Майже о 8-й години залізничний склад прибув на платформу станції «Махінджаурі».

Звідси ми на маршрутці доїхали до району будинку юстиції. Водій слабо розумів російську, але завдяки іншим пасажирам ми все ж таки дізналися, де нам - туристам слід виходити.

Буквально за кілька хвилин ми наткнулися на український ресторан. Вирішили покуштувати рідну кухню в обід, адже тут пропонували недорогі бізнес-ланчі із звиклим для нас першим, другим та третім.

Поруч була скульптура. Було видно, що її звили нещодавно.

Південний морський клімат почав нагадувати про себе. Ця рослина - алоє.

Ранковий Батумі - вулиці порожні.

У кільканадцятьох метрах починався Приморський бульвар. Ця нещодавно відремонтована Набережна протягнулася кілометрів на 7 уздовж моря. Пальми - яка краса!

7-8.

Тут на прокат можна взяти велосипед. Оплата - 75 тетрі (3 гривні 75 копійок) за 15 хвилин. Розрахуватися можна як готівкою, так і карткою.

9-10.

Далі покрокували на пляж - вирішили опробувати водичку. Додам, що вхід сюди вільний (не так як у Криму здирають шалені гроші). Є добра інфраструктура, включаючи нові біотуалети (але вони були забиті, фотать не став - не хтів псувати загальне позитивне враження).

11-12.

- Холоднувата, - вилізаючи сказав я тоді.

Сашко запропонував поснідати рахат - лукумом, який він придбав у Єревані. Знадто солодкий. Мені не сподобався.

Коли ж ми обсохли - вирішили йти до будинку юстиції. Тут розташований 1 із 2 туристичний центрів у Батумі. Я, за порадою польок (яких зустрів у Тбілісі) планував лишити тут свій 50-літровий рюкзак, взяти карту міста та дізнатися про недороге житло, бо жоден із кауч-серферів нам так і не відповів.

Я просто кайлував від бульвару - так тихо, спокійно та сучасно!

Уздовж Набережної - ось такі лавиці.

Та безкоштовні лежаки.

За кілька хвилин ми вже входили до будинку юстиції, форма якого нагадує перевернуту пляшку.

Вночі будівля підсвічується. Нажаль мені не вдалося відзняти - ввечері різнобарвна ілюмінація чомусь не працювала. Тому надаю відео Максима sicheslavets Беспалова

У будинку юстиції під одним дахом об’єднали звичні для нас РАЦСи, паспортні столи, податкову та відділення поліції. Отримання документів - швидко та без хабарів. Всього по Грузії планують звести або вже звели 5 таких центрі із цікавою модерновою архітектурою. Детальніше тут.

Входимо всередину до держучастнови через скляні прозорі двері.

Але нажаль, якщо туристичний центр був зачинений - від починав роботу о 10-й. Хоча спочатку нам казали, що він відкривається о 9-й. Я не вміг не втриматися, щоб не сфотографувати всередині.

- Да пожалуйста! - сказала робітниця державного офісу, коли я вічливо спитав дозволу.

19-21.

Спеціалізована кімната для людей, що приходять із дітьми.

Коли ж ми вийшли, то познайомилися із цікавим дідом, який нам трошки розказав про реалії життя.

- Вы представляете, раньше Грузия была самой коррумпированной во всем бывшем Союзе! Сейчас даже и не думайте давать взятку чиновнику либо полицейскому. У меня друг из Баку приехал на «Мерседесе» в Батуми. Так он говорит, что у них там проехал 500 метров - сразу 50 долларов гаишнику отдал, а в Грузии ездит уже 2 недели - все чисто, - хвалився він.

Хоча сказати, що дід був фанатом Саакашвілі не можна. Здається, він тверезо оцінював ситуацію, зважуючи всі «за» та «проти». Попрошавшись із з ним ми сіли на автобус та відправилися у центр міста - на пошуки житла.

У водія за 80 тетрі (4 гривні) купили талон, який прокомпостували. Подібні валідатори бачив у Польщі. Скоріш, польський досвід грузини і перейняли.

У цей ранішний час народу в автобусі (китайському, до речі) багато не було.

Не пройшли і кількох метрів і.. опа! Ще один наш ресторан

Перед пошуком місця для ночівлі (у Батумі збиралися бути всього 1 ніч, адже Сашку треба було їхати до Ростову) зайшли до морського вокзалу. Тут мій російський супутник хотів уточнити розкладу парому «Комета», що слідував у російські Сочі. Але він був аж через 2 дні і тому Сашко вирішив приєднатися до мене у Туреччині, адже звідти завтра повинно було пливти сочінське судно.

26-27.

Вид на місто з боку морвокзалу.

Мужики масово ловлять рибу.

Окремі доріжки для велосипедистів.

Вирішили шукаючи житло заодно і прогулятися. Центр міста вилізаний і виглядає приблизно ось так.

Башта Piazza

32-33.

Тут ми знайшли готель - нам запропонували номер за 50 ларі (250 гривен). Непогано ніби.

- Мальчики, оставляйте вещи, - казали нам на рецепшені. Але я сказав, що адресу ми запам’ятали і ще поверномося.
З рюкзаками пішли знов у бік моря. По дорозі заскочили в український ресторан. Сашко тут купив пляшку «Чернігівського». За 3 ларі (15 гривен), якщо не помиляюся.

Хмари на небі повністю развіялися. Місто виглядало просто шикарно: бруківка, пальми, новобудови.

35-36.

Башта грузинської абетки.

Готель «Редісон Блу»

38-39.

Драмтеатр імені Чавчавадзе

Щось ще будують. Здається, готель.

Вночі на будівлі вмікають ілюмінацію.

Так хотілося зробити знімок із пальмою.

Інший ракурс.

Знов повертаємося до бульвару - цікава скульптура.

На пляжі є рятівники. Але відпочиваючих у травні немає.

Три кольорові багатоповерхівки. Нам казали, що вони експериментальні (сейсмостійки) - були збудовані одразу після землетрусу у вірменському місті Спітак.

Біля моря залишилося ще багато землі. Мільйардер Дональд Трамп будує новий хмарочос.

Згодом ми потрапили до туристичного центру, де взяли мапу та дізналися де є хостел. Правда той був далеко від центральної частини і ціна була не дуже - 10 євро з людини (а умови казали там посередні).

А це вже на площі перед драмтеатром.

49-51.

Знаки пішохідного орієнтування, які перед Євро встановили у Донецьку.

Вуличкі старого Батумі.

На вулиці грають у нарди.

Ми йшли, йшли і двоє грузинів побачили, що я щось шукаю на карті.
- Что ищете? - спитали вони.

Я вже і не пригадаю, куди нам тоді треба було. Але слово за словом і ось вже 1 з них пропонує нам житло - цілу двоповерхову квартиру.

- 50 ларі (250 гривен) с двоих, - назвав він ціну.

Вирішили зупинитися на цьому варіанті. У нашому розпорядженні була 3-кімнатна квартира з кухнею та вбиарельною.

55-56.

До речі, грузинська валюта - ларі.

Ми нарешті розмістилися - залишили речі та перевдягнулися. Почали шукати інтернет. Завдяки вивісці на облізлій будівлі знайшли мережу.

Комп’ютери із гумором.

У інтернет - клубі я зв’язався із кауч-серфером Нурулахом, у котрого я повинен був зупинитися у турецькому місті Трабзон. Мати хазяїна кафе запропонувала нам кімнату - просила 10 ларі (50 гривен) з людини. Умови ось такі.

Якщо зацікавило - адреса вулиця Зубалашвілі, 3.

Власне сам інтернет - клуб. Ліворуч - просто двері до житла хазяїв.

Був вже обід і ми покрокували до ресторану «Україночка» куди ще зранку вирішили їти на бізнес - ланч.
Між тим краса та шик Батумі продовжували дивувати.

62-64.

Місто відновлюють.

Та впорядковують.

66-67.

Оригінальний декор.

Це вже був третій за рахунком ресторан у 200-тисячному Батумі

На автобусі ми під’їхали до «Україночки». Нарешті поїли нашу їжу - я починав вже скучати за нею!

Офіціантка Оксана з Одеси. У сюжеті «Інтера» чи іншого телеканалу казали, що вона власниця цього закладу, але каже, що ресторан належить грузину.