Трамвайна зупинка коло метро "Політехнічна"

Feb 16, 2014 20:48


Коли я дорогою додому йду до маршрутки зі станції метро «Політехнічна», то думаю, що було б непогано, якби повз неї проходив трамвай. Не через те, що я схибнувся на цьому виді транспорту і на кожній дорозі мені ввижаються рейки. Ці мрії мають підґрунтя з тривалих обмірковувань.
Коли між однойменними станціями трамваю та метрополітену півкілометру відстані, це виглядає, як знущання. Бажання проінвестувати трамвай купівлею талончика наштовхується на сувору необхідність іти вечірнім Політехнічним провулком.

Кому, крім мене може стати в нагоді станція трамваю за кілька метрів від станції метро? В основному, мешканцям Борщагівки та Відрадного, що їдуть з центру додому.
Але, оскільки, трамвайні колії не обриватимуться прямо перед проспектом Перемоги, трамвай їхатиме й далі, в бік «Лук’янівської». Таким чином, ми отримуємо безпосередній вихід на Зелену гілку метро. Якщо трамвай дійсно швидкісний, поїздка на ньому до «Лук’янівської» буде не менш вигідною, ніж пересадка на Зелену гілку на «Театральній». Це допоможе розвантажити пересадку на цій станції.
З іншого боку - мешканці масиву між «Політехнічною» та «Лук’янівською» зможуть без пересадок доїхати трамваєм до Вокзалу.



Лук’янівкою можна не обмежуватись - трамвайний маршрут може продовжуватись аж до «Контрактової площі». Зараз, щоб доїхати трамваєм з Борщагівки на Поділ, потрібно зробити пересадку на площі Перемоги. І зробити нічогенький гак.
Трамвай повз «Політехнічну» відвезе мешканців південно-західних спальних районів до Подолу без жодних пересадок і прямим маршрутом, не відхиляючись від курсу. Особливо такій можливості зрадів би я.

Взагалі, цей маршрут відкриває чималі перспективи. Нащо обмежуватись «Контрактовою площею»? Можна докласти колії аж до Рибальського острова! Що там робити? До тих часів, коли цей проект втілиться, на цьому півострові буде чим зайнятись полюбе.
Та й це не межа! Можна буде сполучити трамваєм Борщагівку із Троєщиною! Це буде доволі символічний маршрут. Про нього я писав тут. На цьому пропоную поки зупинитись, бо так можна довести трамвай аж до Москви.


Тепер поговоримо про те, що потрібно для втілення цього чудового проекту.

Авжеж, потрібно прокласти колії та облаштувати станції. Але ці очевидні речі натикаються на перешкоди. Перш за все, це вулиця Борщагівська та проспект Перемоги. На них створяться трамвайно-автомобільні перехрестя. Враховуючи значення проспекту Перемоги, варто було б зробити під ново прокладеними коліями автомобільний тунель. Пускати трамвай тунелем незручно, бо вулиця Ванди Василевської, якою він має їхати, піднімається вгору.
Якщо вже гулять, то в тунель можна пустити і відрізок Борщагівської. Лише той, що перетинатиметься коліями.

Можна зекономити на спорудженні тунелів і на заощадженні гроші купити світлофори. Особисто я вважаю це актуальним для Борщагівської та її продовжень, як проспект Комарова і Курбаса. На цих вулицях спокійно можна зробити наземні пішохідні переходи (хоча б там, де трамвайні зупинки), а потоки автівок регулювати світлофорами. Із «зеленою хвилею», авжеж. Але ця тема заслуговує на окремий допис.
Подібне можна зробити і з проспектом Перемоги. Про це я підготував окремий допис раніше.
Такі варіанти.

Другим моментом є перетворення Політехнічного провулку на трамвайну вулицю. Побічним ефектом цього нововведення є не лише неможливість паркування на ньому, а й необхідність шукати нові шляхи заїзду в двори. Ці шляхи існують - до місцевих дворів можна проїхати через інші в’їзди. Але не всіх. Є така собі «сліпа зона» - двори, до яких можна [було] заїхати лише з Політехнічного провулку. Вони приблизно позначені на цій схемі червоним колом:



До них можна, наприклад,  створити додатковий проїзд у місці, позначеному синім еліпсом. Для цього треба трошки переоблаштувати двір. Але якому двору не завадить переоблаштування?
Або можна зробити перехрестя із трамвайним Політехнічним провулком, аби сполучити район червоного кола із районом синього:
Так, я пройшовся якось дворами у пошуках альтернативних в’їздів. Тепер ви усвідомлюєте серйозність моїх намірів?

Нинішня трамвайна станція «Політехнчна» втратить свою стратегічну цінність. Справжня «Політехнічна» розташовуватиметься прямо перед виходом зі своєї станції-тезки з метрополітену. Але її попередницю можна не демонтовувати. Окрім того, що нею користуватимуться мешканці околичних будинків та деякі студенти, вона також може стати пересадковою. І також, по справжньому, а не так, як зараз. Це можливо, якщо поряд з’явиться зупинка міської електрички. А чому б їй не з’явитись, якщо вже і новий трамвайний маршрут прокладено?
Ця, вже залізнична, зупинка (назвемо її… «Політехнічна») стане до вподоби студентам прилеглих до трамвайних колій вишів, а також, може слугувати «воротами до Подолу» для приїжджих з Київщини.
На старій «Політехнічній» (я маю на увазі трамвайну) може зупинятись не кожен трамвай, бо попит на неї впаде. Її, до слова, варто трохи посунути в бік Борщагівки для того, що можна було зробити стрілку на метро «Політехнічний інститут». Саму цю станцію я люблю, бо з одного боку вона відділена від дороги смугою дерев. Такий «бульвар» варто зберегти.

Околиці обох «Політехнічних» - метро і трамваю - добре облаштують та позбавлять торговельного хаосу, який панує там зараз. Трамвайні колії засіють газоном, тротуари обкладуть плиточкою і пересаджуватись там з метро на трамвай (чи навпаки) буде суцільним задоволенням!

Контрактова площа, проспект Перемоги, громадський транспорт, Київ, Троєщина, дорожня інфраструктура, Київські проекти, Міста зручні для людей

Previous post Next post
Up