Яким має бути проспект Перемоги (видання друге, доповнене)

May 07, 2013 18:56


У розвинених країнах, що знаходяться західніше Чопу існує така фішка - дороги в містах діляться на дві категорії: вулиці та хайвеї.
Що таке вулиця, всі чудово знають. Зазвичай автомобільний рух на них обмежений 50 кілометрами на годину, дорогами вулиць їздить громадський транспорт, а їхніми тротуарами гуляють люди. Взагалі, у «містах, зручних для людей» це місця - де без проблем має вирувати міське життя. Потрібно, аби вулицями було приємно ходити.


Інша справа - хайвей. Це шосе, створене суто для пересування транспорту. Ними не можна гуляти, ними не їздить громадський транспорт. Вони мають багато смуг руху та створюють багато шуму, через що їх розміщують подалі від житлових будинків - там, де пролягає залізниця, у промзонах, або в оточенні гаражних кооперативів.
Хайвеї мають складати невеликий відсоток усіх міських доріг, але брати на себе значний відсоток автомобільного трафіку!


В нашій країні розвиток міських доріг ішов іншим шляхом. У нас немає такого розділення - всі дороги, що виконують функції хайвеїв, є за сумісництвом і вулицями. Уздовж них розташовані будинки, ними їздять маршрутки та автобуси, їхніми тротуарами гуляють люди і вдихають забруднене повітря.
Прикладом таких вулиць-хайвеїв є Окружна дорога, «Мала Окружна» та проспект Перемоги. От про останній ми й поговоримо.

У цьому дописі, як у кожній серії «Сімпсонів» основна мова йтиме зовсім не про те, про що йшлося на початку. Тему необхідності хайвеїв у Києві я підніму дещо пізніше, а зараз зверну увагу на вужчу тему - розвиток проспекту Перемоги.
Зараз ця тема є доволі актуальною, у зв’язку із реконструкцією цієї вулиці. Я розкажу про своє бачення долі Проспекту.
Оскільки він не є, як я вже казав, справжнім хайвеєм, необхідно все-таки зробити його більш зручним для людей. Тому я пропоную залишити автівкам лише дві смуги із чотирьох! Можливо, така міра необхідна не на всьому проспекті, але я думаю, що на відрізку від «Шулявки» до площі Перемоги це необхідно:


Щоб проспект не перетворився у суцільний затор, потрібно забезпечити можливість пересуватися ним на громадському транспорті. Тому одна із чотирьох смуг має залишитись лише для громадського транспорту. У перспективі, на ній можна прокласти рейки і пустититрамвай, якщо пасажиропотік це дозволить.
Я думаю, що це мають бути крайні праві смуги. Чому не дві середні? Тоді  пасажирам не треба буде перетинати додаткові перешкоди (скоріш за все це міг би бути підземний, чи надземний перехід - аби не тероризувати проспект Перемоги зайвими світлофорами).


Іншу смугу можна було віддати під паркування, але я схиляюся до того, що на все-таки магістральній вулиці це можна не робити. Щоб припаркуватися автівки мають перетинати смугу для громадського транспорту, а це, погодьтеся, незручно. Тому, хай паркуються уздовж перпендикулярних вулиць.
Зменшення смуг для руху автомобілів до двох штук виглядає радикальною лише на перший погляд. Насправді, на проспекті перемоги їх не чотири, а три. Крайня права, якраз таки зайнята припаркованими автомобілями, що не дозволяют рухатися нею.
Тому, по факту ми скорочуємо лише одну смугу.  Оскільки всі великогабаритні автобуси переміщаються на виділену смугу, автівкам буде зручніше рухатися цими двома. Плюс, частина трафіку розвантажується за рахунок водіїв, що пересіли на зручний громадський транспорт. Тому ризик транспортного колапсу практично відсутній.

Зайву смугу - другу від тротуару -  можна віддати під не функціональну річ - висадити на ній вазончик, дерева, чи кущі, квіти.  Це не лише зробить проспект Перемоги приємним (а я спрямовуюсь саме на таку мету!) - такі зелені смуги можуть перетворюватись на смуги для поворотів:
машині треба повернути? За кілька метрів до повороту газон із деревами закінчується, перетворюючись на додаткову смугу, і водій завертає на неї. Там всі автівки, яким треба виїхати на бічну вулицю, можуть стояти, чекаючи на світлофор, і не заважати тим, кому треба їхати прямо.
Сигнали світлофору залежатимуть від руху громадського транспорту - поки автобус не під’їхав до повороту, чи стоїть на зупинці, усі машини можуть спокійно повертати. Треба налаштувати все так, щоб вони довго не стояли. Таким чином, громадському транспорту практично ніхто не заважає.


Таким чином, ми отримуємо поряд із тротуаром виділену смугу громадського транспорту, по якій доволі швидко їздитимуть зручні автобуси та тролейбуси, зваблюючи автомобілістів зменшити своє користування машинами.
Цю смугу відділятиме від двох автомобільних газон і деревами, кущами чи квітами. Він не лише створюватиме приємну атмосферу, а й слугуватиме поворотною смугою, де є в цьому є потреба.

Уздовж проспекту Перемоги має проходити велодоріжка. Тільки вона має пролягати не впритул до дороги, як я це намалював вище, а трохи далі від нього, аби між велодоріжкою та дорогою можна було встановлювати зупинки громадського транспорту.
Ці нововведення актуальні для ділянки проспекту від станції метро «Шулявська» до площі Перемоги. До цього  вулиця досить довго не розділяє житлові масиви - вони або лише на одній стороні, або обабіч проспекту є лише парки і нежитлові будинки - тому особливої потреби в такому переобладнанні немає. Можливо, до «Шулявської», а отже, і до Малої Окружної (Довженка і Гетьмана) проспект Перемоги може виконувати й функцію хайвею. Але це питання для окремого і професійного дослідження.



На розглянутій мною ділянці мають бути наземні пішохідні переходи. Посередині проспекту мають бути острівці безпеки, створені за рахунок звуження «резервних газонів». Деякі з цих переходів (наприклад, біля Зоопарку) можуть бути викладені плиткою, аби людям було приємно ходити ними. Але не буду захоплюватись прожекторством.
Підземні переходи залишаться для тих, кому ліньки почекати зеленого сигналу світлофора. Вона можуть бути якось оздоблені. Не дорого, але щоб ними приємно було ходити. Це може бути графіті, але не в стилі «нью-йоркського неблагополучного кварталу». Для освітлення переходів непогано було б використовувати «світлові колодязі»



Для автівок, що їхатимуть переоблаштованим проспектом Перемоги, потрібно налаштувати світлофори на «зелену хвилю», щоб не змушувати водіїв щохвилини тиснути на гальма. Інакше, вони мене проклянуть. «Зелена хвиля» дозволить не лише продовжувати рух тривалий час не зважаючи на світлофори, а й допоможе відрегульовувати швидкість руху. Перевищуєш швидкість - стоїш на світлофорі.
А що ви думаєте про облаштування проспекту Перемоги?

Частина 2: Битва за проспект Перемоги:

Один мій друг зробив перепост цього допису до своєї групи у «Вконтакте»:
«Мы уже когда-то писали о начале реконструкции проспекта Победы (http://vk.com/club49872501?w=wall-49872501_26/all). Дмитрий предлагает альтернативный вариант схемы движения. Он направлен на то, чтобы превратить проспект из шумного шоссе в уютную улицу, при этом сохранить пропускную способность.
Основные тезисы такого варианта:
1. Реально для движения авто выделить только две полосы.
2. Третью (крайнюю правую) отдать под общественный транспорт и запретить туда въезжать личному транспорту. Это позволит двигаться автобусам и маршруткам без пробок и мотивировать автовладельцев ехать в город не на личном авто.
3. Четвертая полоса будет разделять поток личного транспорта и общественного. Она будет сделана в виде аллеи с деревьями и красивым газоном.
4. На схеме Дмитрий показывает, что кроме подземных переходов должны быть обычные наземные, которые будут регулироваться светофорами.
Целесообразность этого довольна спорная. С одной стороны - хватит уже загонять пешеходов под землю. С другой стороны, проспект Победы - это важная транспортная артерия и наземные переходы могут сильно снизить пропускную способность, даже если светофоры отрегулировать на "зеленую волну". Вероятно, к этому город просто еще не готов (например, можно уменьшить поток автомобилей сделав въезд в центр платным, но это другая тема)»
Це мало величезний резонанс. В той же день з’явилося багато коментарів до нього. Наведу приклади найепічніших із них:
«въезд в центр платным?! а не пошел бы школьник этот в жопу? а как быть с теми, кто работает в центре, и работают не олигархами?!
план - сплошной крах)) даже при условии того, что автовладельцы откажутся ехать своим транспортом (в чем я лично сомневаюсь) - станет другая проблема - и без того плотный пасажиропоток увеличится вдвое, что поставит вопрос ребром об увеличении единиц общественного транспорта, и тут стает новая проблема: пробки маршруток)))))))))))))))))))»
Читачі вирішили, що я маю намір попсувати кров водіям, забравши у них купу смуг для руху. В паніці вони стали яскраво описувати катастрофічні наслідки мого прожекту:
«[Про пропускну здатність двох смуг руху] Я приведу довольно пошлый пример. Это словно 3 огромных черных парня пытаются заняться сексом с 16-летней девственницей. Одновременно. Понимаете?»


Нагадаю, що цей проект може бути реалізованим при зменшенні трафіку на проспекті Перемоги. Плюс, не треба забувати, що насправді, на цій вулиці не чотири смуги, а три - крайня права постійно зайнята припаркованими автівками. А на відрізку коло «Берестейської» три смуги руху в прямому сенсі.
Тому, забираються не дві смуги, а лише одна. Та й вона звільняється від великогабаритних автобусів, які переміщуються на виділену смугу.
Додам ще, що ці дві смуги існують лише для руху прямо, ніхто не заважатиме, зменшуючи швидкість для повороту - це потрібно робити на окремій смузі.
Але деяких читачів мого допису злякала думка про те, що водії можуть пересісти на громадський транспорт для розвантаження вулиць:
«ужас, если у пешехода нет денег на авто - это еще не значит, что он круче и город создан для него. Машина- это комфорт и удобство, которые нельзя сравнить с 50-ю человеко-штуками в давке автобуса!!!! А еще кражи вещей, негатив, которым плещутся эти ваши человеко-люди, инфекции и болезни, которыми на тебя чихают и дышут, грязные ноги от того, что до тебя дотронулся урод только что из лужи, оттоптаные ноги....УЖАС ....никакого общественного транспорта!!!!! что за манера нищебродов унижать людей до трамвая или маршрутки!!!!!!!


зачем ехать стоя, если можно сидя? зачем уступать места всем тем, кто якобы этого заслуживает (не будем спорить на эту тему), зачем нюхать пот, вонь, надушенность неизвестных людей, зачем выслушивать скандалы между тем, кто куда поставил сумку????? как подскажите сохранить капроновые колготки от тупых людишек, цепляющих их своими сумками???? а про царапины на обуви, ведь никто не смотрит в толпе, куда ступает....зачем сидеть под сквозняком, если кому-то жарко или в душилке, когда жара, а открытие окон не помогает....я не иронизирую, просто каждый выбирает сам, какой уровень комфорта его устраивает. меня устраивает автомобиль, в котором я сижу там, где я хочу, никто не дышит мне в спину со своим "уступи место", никто не чихает на меня туберкулезом (неужели вы не знаете, что в нашей стране эпидемия, а тубдеспанцири закрываются), я могу ставить сумки куда хочу, мне не нужно эти сумки тащить из магазина к остановке и тд.....»


«я не понимаю, в чем проблема перейти дорогу, воспользовавшись подземным переходом? вы кидаете очень громкие слова "загнали под землю" 20 метров подземного перехода это ужасно? я тоже хожу пешком и не вижу ничего страшного в лестнице вниз, а потом наверх. Мне даже кажется более тяжелым Надземный переход, там выше подниматься:)
это их проблемы, как бы жестоко это не звучало, но инвалидов не большинство, а на старость в капиталистическом обществе нужно самому зарабатывать, а не ждать подачек от государства. Не заработал на то, чтоб тебя водили, возили, приносили, или вообще дом в селе, где нет такой проблемы, увы....не родили детей, которые в этом помогут, увы....это проблемы субъективно этих людей.»
Ця пані продукувала ще багато подібного тексту. Майже кожний її пост був вартий демотиватора. Але, на жаль, вона по видаляла усі свої повідомлення і додала мене до «чорного списку»…

Хтось поділився глибоким аналізом велоінфраструктури:
"проект и есть один большой комплекс. для вело там есть целый парк КПИ. там и катайтесь [...]
автомобили в город "лезут", чтобы везти продукты для тебя в том числе, чтобы работали больницы и школы и еще по многим причинам. А вот от велосипедистов я нихрена не вижу пользы, т.к. это развлечение, а не средство передвижения."

Більшість коментарів були написані у подібному ключі. Слабкі спроби конструктивної критики захлинулися у хамстві та обмеженості, рівень яких зашкалював. Отакий-от резонанс)
Previous post Next post
Up