Сьогодні у нас детальна статистика та висновки по Марафону.
Якщо ви вперше читаєте про експеримент "Марафон заяв", ознайомтеся з цим дописом:
Марафон заяв: експеримент, що зробить місто кращим
Якщо коротко: протягом місяця звичайний громадянин намагається вирішити міські проблеми, які трапляються на його шляху. Але він, тобто я, не має жодних повноважень, окрім права писати до влади звернення та заяви. Марафон заяв стартував у листопаді, й зараз, коли я отримав якомога повніші результати по своїм зверненням, презентую вам підсумок експерименту.
Я вже робив фотопідсумок Марафону у форматі “було-стало”. Не читали? Почитайте! Читали? Проходимо далі, не затримуємося…
Для початку - коротеньке ефейк’ю, яке розкаже вам про 1551, чому туди варто надсилати звернення, а також познайомить вас із уявним нахабним Рагулем, який задає типові питання.
FAQ
Шо то за така служба 1551??? Вперше чую про таке!
Службу 1551 створили ще за часів Черновецького (мабуть, це чи не єдина хороша справа, яку він зробив для Києва) і вона успішно працювала за Попова та працює зараз. Ця служба є посередником між заявником (вами) і виконавцем (міською службою, яка відповідає за вирішення проблеми). Вам не треба знати, хто за що відповідає. Для вас важливо, аби проблему було вирішено. Ви складаєте звернення, описуєте проблему, бажано додаєте фоточки і надсилаєте у 1551, використовуючи спеціальну форму.
Зробити це можна через сайт
https://1551.gov.ua/ або за допомогою додатку до смартфонів
або, по-старінкє, подзвонити за коротким телефонним номером 15-51 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів та оператора “Life”) і поспілкуватись із ввічливим консультантом.
Після цього, питання “куди направити моє звернення” стає вже не вашим головним болем - про це подбає консультант. Він сам визначить, у яку міську службу має надійти ваша заявка.
Далі ви чекаєте, коли на голубом вєртольотє прилетить комунальщик і вирішить вказану проблему. Ну, а якщо він не прилетить, ви напишете скаргу і ще трохи почекаєте.
А як писати ці звернення і скарги? Це ж мабуть треба бути учьоним або юристом??
Ні, писати звернення можна у довільній формі. Можна використовувати неумісні епітети і купу розділових знаків, як ви полюбляєте. Можна писати заяву так, ніби ви розповідаєте її своєму другові. Часто зустрічаються звернення із різними закликами типу “Геть таку владу, яка не може вирішити мою проблему!”, або “Небесна сотня не для того загинула, щоб нова банда прийшла до влади і нічого не змінилося!!!!!!!”. Такі звернення приймають і розглядають. Головне - не пишіть вже відверто жорсткі матюки.
Тю, не вірю що таке працює у нашій Богом забутій країні! Якісь казочки ви розповідаєте!
Воно реально працює, Аллілуйя! Подивіться статистику нижче і переконайтеся у цьому! Прогортайте щоденник Марафону і увіруйте в це!
Онлайн щоденник звернень по Марафону заяв
Подивіться на фотозвіт у форматі “було-стало” і у вас відпадуть останні сумніви!
Писати заяви? Та цим мабуть лише задроти займаються. А я ж крутий, у мене на це немає часу та й імідж не дозволяє…
Ви мабуть думаєте, що звернення пишуть лише прищаві хворобливі підлітки-ботани, або старенькі сварливі маразматичні бабусі й дідусі? Хе-хе! Такі теж бувають :) Після того, як я почав Марафон, багато людей надихнулися моєю діяльністю й самі почали писати звернення. Про це вони писали мені та на своїх сторінках у соцмережах. І повірте, це були не якісь відлюдкуваті аутисти. Це молоді люди, із хорошою роботою, нормальним заробітком, сучасні, товариські, часто хіпстери))... Вони різні, але їх об’єднує бажання змінити щось на краще. Вони встановили додаток 1551 на свої смартфони і покращують місто. Орієнтуйтеся на них. За цими молодими й перспективними людьми - майбутнє!
Ой, чув я про таке! Пишеш-пишеш, а у відповідь одні відписки приходять. НЕМАЄ СЕНСУ!!!!!
Капс? 5 знаків оклику? Та заспокойтеся вже!
Авжеж постійно приходять відписки, і це нормально. Ми ж не в казковому світі живемо, правда? Та хіба відписки - це привід опускати руки і забити на все? Хіба ви такий слабак, що дозволите якійсь відписочці зламати вас, заб’єтеся в куточок і будите тихенько сидіти мовчки?
Прийшла відписка - напишіть скаргу. На скарги реагують краще, і більшість проблем вирішуються якраз після написання скарг. Прийшла відписка на скаргу - пишіть нову скаргу! Це займе пару хвилин, і вам не доведеться навіть дупу зі стільця піднімати - усе ж в електронному вигляді. 21 вєк на дворє, як-не-як!
А чого я взагалі маю щось писати? Хай політики все покращують, ми для того їх обирали!!!
Та вас ніхто й не змушує нічого писати. Живіть у лайні і сподівайтеся на політиків.
Навіть якщо все це правда, все одно такий гемор щось реально робити… Треба щось писати, думати, контролювати… ГЕМОР!!! Піду краще про котиків пости почитаю, і періодично писатиму про те, як навколо все погано.
Ах ти ж ледащо! Ану геть з мого блогу, гад!!! Піди і вбий себе!
Тепер, коли Рагуль пішов, можна спокійно поговорити про статистику та підсумки Марафону.
Для чого саме я проводив експеримент “Марафон заяв”?
Більшість людей думають, що аби змінити щось навколо, треба брати і самому це робити. Усюди розкидане сміття? #хватитныть йди і сам прибери! У дворі на дорозі ями? #хватитныть пішов і залатав їх! ЖЕК погано прибирає під’їзд? #хватитныть мочалку в руки і йди відмивай!
Це вкрай неправильний підхід. Громадська активність це канєшно хорошо, але вона полягає зовсім не в тому, аби виконувати роботу, за виконання якої ми вже заплатили іншим людям. Так от, більшість людей тупо не знають про такий метод вирішення проблем, як написати звернення у службу 1551. Більше того, багато людей навіть не підозрюють про існування такої служби. А багато тих, хто знає, що це за служба така, не уявляють рівень її ефективності. Завдання Марафону - ліквідувати ці прогалини у знаннях!
Я написав майже 100 заяв за 1 місяць, аби перевірити, наскільки успішно можна вирішувати проблеми благоустрою, шляхом написання звернень у міські служби (в основному у службу 1551). Тепер у нас є статистика і можна, проаналізувавши її, зрозуміти, чи є сенс писати звернення (авжеж є! шо за вопрос?).
Усвідомте, що у ваших руках є реальна можливість змінити щось навколо себе, просто відправивши звернення із комп’ютеру або смартфону.
Отже, перейдемо до статистики:
Усього я надсилав звернення щодо 97 проблем.
45 - вирішено.
25 - пообіцяли виконати в майбутньому, підкріпивши це документально
27 - не вирішено :(
Що тут сказати? Це дуже хороший результат.
Статистика кількості проблем по категоріям і кількість вирішених запитів.
Як бачите, найлегше вирішити проблеми незаконної реклами. Майже усі рекламні конструкції демонтували, або включили у наказ про демонтаж. Тому бачите незаконну рекламу (просто озирніться навкруги на вулиці) - сміливо фотографуйте й відправляйте звернення. Майже 100% цю рекламу приберуть.
По усім іншим категоріям ситуація теж в цілому позитивна, окрім МАФів. Це не означає, що із ними неможливо боротися, просто так вийшло, що під час місяця написання звернень (листопад) якраз діяла постанова КМДА яка забороняла демонтаж будь-яких МАФів. Їм усім давали можливість легалізуватися та сплатити пайовий внесок у міський бюджет. Не зважаючи на це, все одно вдалося демонтувати 2 МАФи. Допомогли везіння та місцевий депутат.
Ну і найважливіше - скільки ж часу пішло на написання такої кількості звернень і на подальше контролювання їхньої долі?
Загалом, на все при все пішло близько 25 годин (+- 2 години). Дофігіща? Еге-ж! Але… це лише 15 хвилин на 1 заяву. У ці 15 хвилин входить і надсилання звернення, і написання скарги, і написання повторного звернення та надсилання у різні інстанції.
Враховуючи, що Марафон тягнувся з початку листопада до кінця лютого, то в середньому щодня я витрачав на нього десь 12 хвилин.
Взагалі, аби написати 1 заяву потрібно лише декілька хвилин. Ідете зі смартфоном, робите фоточку проблеми - це пару секунд. Вказуєте адресу і описуєте проблему - пара хвилин. 15-20% відсотків проблем вирішуються з першого звернення, то ж, якщо пощастить, на вирішення проблеми може піти лишень декілька хвилин.
Тепер розкажу про найважливіші висновки, які я виніс із Марафону заяв:
Найголовніше, що ви маєте усвідомити: ваших звернень бояться!
Що це означає? По зверненням реально йде досить суворий контроль і 1551 постійно задовбує виконавців, аби ті перестали писати відписки і вирішили проблеми. Ви можете подумати: “та який там контроль? Гармик (це я) точно перебільшує!” Давайте, я наведу декілька прикладів. Дзвонить мені робітник і з відчаю просить, аби я із ним ліз на дерево знімати клейонки, які високо зависли на гілках. У нього не було крану, але він був готовий ризикувати життям, бо начальство вимагає закрити звернення! Цей епізод детально описано
тут.
Дзвонить тьотя з ЖЕКу і ледь не крізь сльози вмовляє мене прибрати заяву щодо блокіраторів, які у дворі встановили бидловодії (авжеж, я був непохитний). Бачте, бідненьким немає де паркуватися! Дзвонить один із начальників управління з питань реклами КМДА та півгодини доповідає, чому їхнє управління не встигає знімати незаконну рекламу, яка заполонила Київ. І робітник, і тьотя з ЖЕКу, і начальник - вони б із радістю послали мене куди подалі, але не можуть цього зробити, бо від них на горі вимагають закрити звернення. Це ваш головний козир у боротьбі за вирішення проблеми. Пишіть скарги, вони справді бояться цього.
Відписки
Абсолютна більшість проблем не вирішувалася після написання одного звернення. Зазвичай треба було писати скаргу на невиконання або відсутність реакції, і тоді виходило досягти результату. Висновок - якщо вам прийшла відписка, або не прийшло жодної відповіді взагалі - не розпускайте нюні і не впадайте в депресію. Просто напишість скаргу, і все буде добре. Подивіться, у відписці написали “на даний момент прибрати мокру і важку куртку, яка зачепилася на гілляках дерева неможливо”. Я знаю точно нєвозможноє возможно… Після написання двох скарг проблему швиденько вирішили.
Детальніше - тут.
Історія однієї куртки: 4 роки і 5 хвилин
Дисципліна понад усе
Якщо ви відправили звернення… ні, не правильно я починаю. Коли ви відправили звернення, важливо не забивати на нього. Пам’ятаєте, як в Екзюпері? “Ми в отвєтє за звернення, які повідправляли”. Що це означає? У кожного звернення є дата контролю. Зазвичай, це десь 2 тижні від дати його реєстрації. Якщо дата контролю вже пройшла, а виконавець проігнорив ваше звернення (горіти в пеклі цьому бездушному пофігісту-прокрастинатору!) - одразу пишіть скаргу. Якщо вам прийшла відписка (це така бюрократична форма посилання вас… куди подалі) - одразу пишіть скаргу. У будь-якій ситуації - пишіть скаргу, не прогадаєте! І робіть все це вчасно. Заб’єте на своє звернення - воно зніметься з розгляду і вам доведеться писати його знову. Я сам ще те ледащо і часто невчасно реагував по зверненнях по Марафону. Повірте, якби я вчасно писав би скарги, статистика виконання проблем була б набагато привабливішою.
Не варто обмежуватися лише службою 1551
Не 1551 єдіной! Можна ще писати напряму виконавцям. Інколи це допомагає і питання, які не вдалося вирішити за допомогою 1551, легко вирішуються написанням звернення напряму. Тут є нюанс: треба знати, кому саме писати, і тут вже дуже важливо правильно скласти звернення. Незабаром я напишу детальну інструкцію, як варто писати заяви і куди їх відправляти. Це буде покроковий мануал, як заробити мільйон досягти успіху у вирішенні проблеми.
Не пишіть дуже багато звернень
Якщо ви не схиблені на цьому, не варто писати багато звернень. Це виснажує. Марафон забрав у мене багато сил, і я дуже неохоче його проводив. Складно було змусити себе займатися цією нудною справою. Усе це я робив для вас, дорогенькі, аби ви повірили у свої сили та, дочитавши цей допис, побігли надсилати заяви.
100 заяв це складно і нудно. Але я ж не закликаю їх стільки писати! Навпаки, не пишіть дофігіща звернень, є ймовірність з’їхати з глузду. А от декілька звернень на місяць ніяк не зашкодять вашій психіці і не відберуть у вас багато часу. Міра заяв… В кожного є своя… Знайдіть свою міру!
Друзі! (якщо ви дочитали до кінця, значить ви справді мої друзі) Я витратив дуже багато часу та сил, аби донести до вас розуміння того, що потрібно писати звернення у 1551. Якщо мені так і не вдалося вас переконати - то це мій фейл! Якщо ви не напишите жодного звернення після усіх моїх старань - то все, що я робив - дарма! Хіба я вас не надихнув? Хіба результати Марафону вас не вражають? Невже у вас немає бажання зробити щось хороше для міста? Хіба ви не хочете відрізнятися від Рагуля з FAQ?
Приділіть пару хвилин місту. Давайте зробимо його кращим!
P.S. Багато людей просили мене створити інструкцію з описом, що і як робити, аби досягти результату у вирішенні проблеми. Справді вражає, наскільки не підковані у своїх правах люди. Якось до мене звернулася навіть помічниця одного депутата, бо вона не знала, як зареєструвати заяву у 1551.
Я створю цю інструкцію вже дуже скоро. І тоді ви більше не зможете сказати, що не знаєте, як діяти, хе-хе! Шах і мат!
Я буду дуже вдячний, якщо ви допоможете поширити цей допис. Ви не уявляєте, яка кількість людей нічого не знають про службу 1551 і про можливість якось впливати на владу. Давайте виправимо це разом!
Моя сторінка на Фейсбук
Онлайн щоденник звернень по Марафону заяв
Попередні дописи про Марафон заяв:
Марафон заяв: експеримент, що зробить місто кращим Марафон заяв: тиждень перший Марафон заяв триває: звіт другий Любиш писати заяви - люби і по деревах лазити Третій і передостанній звіт по Марафону заяв Підсумок Марафону заяв: було-стало Натиснувши одну з кнопочок нижче, ви допоможете зробити Україну кращою!