Для подорожей Румунією краще обирати залізницю, якщо вам не вдалося урвати єдиний акційний квиток на автобуси MememntoBus по 1,2 євро.
Вартість проїзду у тутешніх поїздах (мова йде про найдешевші) такий самий як у автобусах чи маршрутках, а комфорту і безпеки - більше.
Якщо у нас це - «Укрзалізниця», то у Румунії -
CFR (Căile Ferate Române). Цікаво, що у сусідній Республіці Молдова, яка, в принципі, є з того самого тіста, що і Румунія, назва залізниці - CFM (Calea Ferată din Moldova).
1.
Система поїздів і спосіб оплати дуже нагадують Польщу - купуєш квиток у каси/через інтернет, а провідник контролює квитки вже під час поїздки.
Всього у Румунії 4 типи поїздів: R (regio), IR (interegio), IC (intercity) та S (special). Абсолютна більшість - денні, хоча є нічні IC / IR та EN (euronight).
Правда, за можливість поспати у румунському поїзді доведеться віддати набагато більше. Наприклад, 2-й клас сидячого місця на поїзд Бухарест - Яси коштує 90 лей (23 євро), тоді як спальне місце - всі 215 лей (54 євро).
Їдемо у Румунію: як дешево дістатися, де жити, що подивитися і які там ціниВ цілому вартість суто
прив’язана до кілометрів.
Важливим нюансом є необхідність мати так звану резервацію (закріплення місця) rezervare locuri на поїзди IR та IRN (obligatoriu). Коштує вона, здається 3-5 лей, а от на найдешевші поїзди R вона не потрібна (fara).
У CFR багато різних знижок, як ото квиток туди/назад на 10% дешевше, купівля через інтернет -5% від вартості чи то рання покупка квитків до (-25%), знижки на вікенд. Всі пропозиції дивіться
тут.
Одначе найдешевші квитки на поїзди R через інтернет не купиш. На щастя, великих черг біля кас за всі 4 поїздки ми не спостерігали.
Ну а тепер про побачене. Одразу скажу, що їздили ми на регіональних поїздах у 2-му класі і всі фото з них. Не дивлячись на однакову ціну, це були зовсім різні вагони навіть у одному складі.
Локомотив лякав.
2.
Як годують у словацьких поїздах: халявне латте без обмежень та тортики за 15 гривеньАле тут вже електроніка.
3.
Хоча від руки як і у нас теж пишуть. Взагалі за такими деталями румуни до нас ближче, ніж ті самі поляки.
4.
Чи то нам так пощастило, але це 2-й клас найдешевшого поїзду! Майже як наш "Хюндай! чи крюківець.
5.
Сільська електричка у Польщі: туалет для інвалідів, Wi-Fi, столик для пеленання та електронні замкиІ тут технології, які у наших електричках ще далеке майбутнє.
6.
Той самий поїзд і той самий 2-й клас. Можна сидіти де хочеш, бо прив’язки до місця немає. Подивіться на наповненість. У самих поїздах взагалі по 2-4 вагони.
7.
Хоча їдуть вони іноді повільніше за наші! Наприклад, регіональний поїзд з Брашова до Сібіу долає відстань у 150 кілометрів за 4 години!
Є розетки.
8.
Хоча у туалетах часто не закриваються двері і всередині вони гірші, ніж ті самі польські.
Едем в финских поездах: туалеты с бобрами, кабинки для курения и бесплатные кофе-печенькиНатиснув кнопки - двері відчинилися. Така сама кнопка на посадці у вагон. Ми коли помилилися станцією так навіть зістрибнули назад у поїзд.
9.
Часто поїзди стають площею для графіті.
10.
Оскільки народу не багато (особливо посеред буднього дня), то можна поспати. Це нам дуже допомогло!
11.
Буду рад доповненням та зауваженням.
Неоднозначний Бухарест: Париж Сходу, треш та перл Майкла Джексона Їдемо у Румунію: як дешево дістатися, де жити, що подивитися і які там ціни Як ми побували у Румунії за 240 гривень Веселий цвинтар або неординарне ставлення до смертi Карпатська готика - унікальні дерев’яні церкви Бирсани Королівський палац Пелеш - перлина, яку король віддав за 30 мільйонів євро