У фейсбук виклали
презентаційне відео детального плану території
між вулицями Стрийською, Володимира Великого, Янева та залізничними коліями. Оскільки я сам живу в тому районі міста, то ця тема мені не байдужа, тому переглянув це відео з цікавістю та не без остраху.
Не без остраху, бо нам знову пропонують монструозні транспортні розв'язки та магістралі, що відрізають райони міста одне від одного та хаотично накручені вулички всередині району з величезними парковками між будинками. Щоправда поки цей проект ніби ще не є затвердженим.
Далі у пості трохи скріншотів з того відео.
1. Для початку супутникове фото ділянки - зараз та 10 років тому.
2. З висоти пташиного польоту все виглядає ось так. Втілюючи ідеї
генплану, основний рух новим шляхопроводом перекинули над залізницею в сторону вул. Козельницької. В результаті величезна територія зайнята самими лише дорогами та розв'язками.
3. Дивлячись на цю картинку, я не розумію, чим керувалися люди, які над нею працювали. Чим обгрунтовані всі ці кути та вигини? Як вони поєднуються одне з одним? В чому логіка? Чи не єдиним логічним елементом у цій какафонії, як на мене, виглядає існуючий комплекс видавництва Вільна Україна, що утворює правильний квартал на куті двох вулиць, а далі... Решта композиції виглядає так, наче на стіл висипали вміст дамської сумочки.
4. Як на мене, велика проблема цього району зараз - відірваність від оточуючих його кварталів та погані зв'язки всередині і виглядає, що цей проект цю проблему ніяк не вирішує, а лише посилює, адже на півночі крім залізниці додається ще й багатосмугове продовження вулиці Луганської, про перетин якої, схоже, поки не думали.
5. Зі сторони Стрийської тут запланували висотку під 30 поверхів заввишки з суцільними асфальтовими полями парковок довкола. Я колись і сам фантазував на тему хмарочосів у Львові (і саме у цьому районі), але вигляд цієї будівлі зовсім не тішить - ширина в неї майже така ж, як і висота, через що вонга виглядає дуже грузно. До того ж неясно, як в глибину такого величезного поверху потраплятиме сонячне світло.
6. Парковок не пошкодували - практично всі простори між будинками та вулицями зайняті ними. Влітку всі ці простори будуть розпікатися на сонці, наче пательня.
7. У подвір'ї Вільної України теж суцільна парковка.
8. Біля ставу таки є невелика зелена зона.
9. З іншого боку ставу ще один паркінг.
10. Двір всередині будинків-хрестиків виглядає так. Ця арка з величезним прольотом виглядає надто фантастичною - в реальності скоріш за все її триматиме ліс колон. До того ж такі наскрізні арки мають великий недолік - ними часто гуляють потужні вітри, що роблять перебування поряд дуже неприємним та вихолоджують приміщення, що знаходяться прямо над ними. У Львові все це можна відчути у
центрі творчості дітей та юнацтва на Погулянці.
11. Ось така нерадісна картина. Знову замість чіткої структури вулиць з розбивкою на квартали маємо розкидані по території будинки, між якими, немов спагетті, накручені міжбудинкові проїзди (дякую
grishasergei за влучний вислів). Схоже, що автори проекту значно більше уваги приділяли формам будинків, ніж аналізу пішохідних та транспортних зв'язків з оточенням та всередині району. Шкода, якщо так, бо в такому випадку мешканцям сусідніх вулиць і надалі доведеться стрибати через залізничні колії та просочуватися через дірки у парканах, щоби не обходити зайвий кілометр вздовж магістральної вулиці.
12. Передчуваючи коментарі в стилі "Сперва добейся", для порівняння хочу показати супутникові знімки стокгольмського району
Hammarby Sjostad, збудованого за 10 років на місці колишній промзон. Тут і чітка структура вулиць, і співмірність кварталів людському масштабу, і продумані пішохідні зв'язки та сполучення громадським транспортом, район насичений культурними, розважальними сервісними закладами та комерційними будівлями. Можна легко добратися до центру міста і водночас все необхідне є на відстані пішохідної доступності. Все це разом формує комфортне середовище, в якому приємно перебувати. Був би радий бачити в нас щось подібне, але поки не складається...
Дивіться також:
Новий простір для життя. Українські реалії та іноземний досвід Як ущільнюється Стокгольм Прогулянка сучасним районом Стокгольма (ч. 2) Львів за 20 років? Прогулянка вірогідним майбутнім