Продовжуємо прогулянку стокгольмським районом Hammarby Sjöstad. Взагалі-то планував все розказати у минулому пості, але стався якийсь глюк і половина набраного тексту зникла, не зберігшись. Може так і краще, бо пост виходив явно завеликий. Набирати те саме вдруге підряд майже опівночі натхнення вже не було. Зараз друга спроба. Отже - продовжуємо.
1. Озираємося в сторону будинку, крізь який ми щойно пройшли.
2. Набережна вкрита дощатим настилом. Цікаво, що перила стоять з боку газону, а не біля води.
3. Часто можна почути, що робити в нас відкриті балкони не можна через клімат. Шведам клімат чомусь не заважає.
4.
5.
6. Припіднятий перехід через вулицю.
7.
8. З очеретом біля берега ніхто не воює.
9. Серед будинків зустрілася схожа на офісник новозбудована церква. Досить несподівано, адже у атеїстичній Швеції до церкви ходять дуже мало людей.
10. Ще один канал з висадженими вздовж нього сакурами. Навесні тут має бути фантастично красиво.
11. Фонтан поруч.
12. У вікні одного з будинків стоїть ось такий макет вулиці в перерізі.
13. Люблю такі штуки, тому роздивився детальніше.
14.
15.
16. Для коренів дерева, до речі, лишають не так вже й багато місця.
17.
18. Стало цікаво - зайшов всередину. Виявилося, що тут знаходиться місцеве представництво Стокгольмводоканалу компанії, що займається водопостачанням, водовідведенням та утилізацією сміття. Це єдиний такий локальний офіс у Стокгольмі. Тут проводяться зустрічі з мешканцями, можна вознайомитися з актуальними проектами та взяти роздаткові матеріали. В підвалі час від часу починає гудіти насосна станція.
19. Також дітям у формі гри тут пояснюють, що можна, а чого не можна кидати в унітаз, щоби не забити каналізацію.
20. Макет району на столі в центрі залу.
21. На цій карті позначають, звідки приїжджали гості. Зі Львова, до речі, хтось теж був.
22. Вид ззовні.
23. Йдемо далі. До зупинки під'їжджає трамвай.
24. На пішохідних переходах про наближання вагону сповіщають ось такі семафори.
25. Зупинка не проста, а з потужним накриттям.
26.
27.
28. Чергова бічна вуличка.
29. Чергове нависання будинку над тротуаром.
30. Місце з'єднання бічної вулиці з центральною.
31.
32. Водії, виїжджаючи на центальну вулицю, змушені знижувати швидкість, що робить такі перехресті більш безпечними для пішоходів.
33. Трамвайні виділенки використовуються також і для руху автобусів. До слова, на пагорбі, що видніється вдалині між двома високими будинками, знаходиться лижний спуск з витягами.
34. Наступна зупинка. Цікаво, для чого тут ці брикети сіна? Моя версія, що діти полюбляють кататися тут на санчатах і це сіно не дає їм заїхати під трамвай.
35. Чорних фасадів тут не бояться.
36. Мінімалізм.
37. Ще один двір.
38. Пристрої для збору відсортованого сміття. Звідси воно по трубах під тиском подається у сховища, що можуть знаходитися за кількасот метрів.
39.
40. Виходимо до чергового каналу.
41.
42.
43.
44.
45.
46. Потяг метро їде мостом.
47.
48.
49.
50. Кайф.
51. Типове облаштування паркомісця - захисна решітка під кутом, пандус. Роботи з благоустрою та озеленення виконують ті самі девелопери, що будують будинки, але лише згідно типових рішень, розроблених мерією.
52. На цьому наша прогулянка завершується - сідаємо на трамвай та вертаємося в центр.
Дивіться також:
Прогулянка сучасним районом Стокгольма (ч. 1) Стокгольмські роверисти Стокгольм у деталях Прогулянки Ляйпцигом (ч. 2: деталі)