Із задоволенням роблю репост мого стокгольмського друга
grishasergei. Його розповіді завжди цікаві та приправлені прекрасним почуттям гумору і суттєвий недолік в них лише один - вони з'являються надто нечасто :) Цього разу він розповідає про будівництво у Стокгольмі нового кварталу на місці старих залізничних складів, організацію будівництва, архітектуру та благоустрій вулиць. Рекомендую до перегляду.
Originally posted by
grishasergei at
Як ущільнюється Стокгольм Обрати тему цього поста я
запропонував своїм читачам. Результат мене трошки здивував. Виявилось, що вам нецікава далека та екзотична Азія, не викликає ніякого інтересу Іcпанія, абсолютно по барабану американські штати та Мексика і вас не хвилює, що робити з териконами. Навіть не знайшли відгуку зазвичай гарячі теми засклених балконів та циган-жебраків. Натомість ви голосуєту за одвічне квартирне питання та хочете почитати про те як ущільнюється Стокгольм.
Стокгольм, як будь-яке привабливе для життя місто, не резиновий. Деіндустріалізація та довгі роки стабільного економічного зростання зробили Стокгольм однією з найшвидше зростаючих столиць Європи. В Стокгольмі чудова інфраструктура, тут представлені всі світові бренди та міжнародні компанії, місто комфортне і головне - тут є робота. В результаті попит на житло в рази перевищує пропозицію і перед містом стоїть завдання впихниту невпихуєме - розмістити всіх бажаючих та не перетворитись на кам’яні джунглі.
В паралельній реальності обмежень на висотність будинків немає та можна будувати на будь-якому вільному клаптику землі, в тому числі і всередині існуючих кварталів та у дворах. Газета Metro іллюструє як міг би виглядати Стокгольм якби не такі суворі норми забудови. На жаль чи на щастя, паралельна реальність знаходить на відстані 2,5 годин льоту на південний-схід від Стокгольму, де можна на власні очі побачити результат відсутності містобудівних норм.
На жаль для забудовників та на щастя для всіх інших, будувати у подвір’ях не можна та висотність суворо обмежена. Доводиться діяти креативно. На скільки мені відомо, в Стокгольмі вже не залишилось стрьомних промзон, які можна було б просто знести та побудувати на їх місці нові квартали. У свій час так з’явились райони
Hammarby Sjöstad,
Hornsbergs strand,
Hammarby Gård,
Liljeholmskajen та
Arenastaden.
Коли закінчились стрьомні промзони, які були легкою здобиччю - знось та будуй, руки дійшли і до більш складних ділянок, про одну з яких я чоу розповісти.
Справа - Стокгольм, зліва - Сольна, яка юридично є іншою комуною. Звичайно, на практиці це все одне місто, поєднане єдиною мережею громадського транспорту. Символічним кордоном між двома комунами є автосрада, залізниця та покинута промзона вперемішку з парковками. План простий: промзону та парковки знести, автостраду та залізницю накрити “кришкою” та на новоствореній поверхні побудувати нові квартали. Таким чином межа між Стокгольмом та Сольною буде остаточно стерта і 5000 щасливих домогосподарств візьмуть кредити на новеньке житло в центрі міста.
Це місце
відмічене на гугломапі.
Так все буде виглядати.
Це вже історичне фото, зроблено до початку всіх робіт. Будівля біля залізничної колії, що схожа на склади, це історична
Північна станція. Стокгольм-товарний, так би мовити. Пару років тому була знесена.
План нового району. Продажі ще не почалися, тому не можу сказати скільки коштують тут квартири. Не думаю, що ціни в новому районі будуть вищі ніж в сусідніх будинках. В середньому, житло в цій частині міста коштує приблизно 10 тисяч євро за квадратний метр. Це груба оцінка, якщо відкинути екстремуми типу “квартир” на 12 метрів, де ціна одного метру сягала 20 тисяч, або великі квартири більше 100 метрів, де ціна за метр зазвичай дещо нижче.
Схема забудови. Синіми кружечками відмічені ділянки, які закріплені за різними забудовниками. Червоним я помітив місця та наступних фотках, щоби легше було орієнтуватися.
Номер 1 на схемі забудови. Це все накривається і на цьому місці, як видно зі зхеми, буде круглий будинок.
Попередня фотка була зроблена приблизно з місця під двома жовтими кранами.
Розвернемось на 180 градусів, номер 2 на схемі. Справа видно вже готову частину “саркофагу”, вона буде продовжена наліво до місця, де два потоки машин починають зливатися. Тут буде в’їзд до саркофагу.
Об’єкт “Укриття”. На цій бетонній “галявинці” виросте будинок.
Те ж місце рік тому.
Номер 3.
Це ж місце минулого року.
Нова стара вулиця, місце стиковки нових кварталів зі старими. Зверніть увагу, що вулиця максимально можливо готова перед початком власне будівництва, а не навпаки, коли спочатку виростає будинок, а потім навкруги нього, наче солом’нку спагетті закручують провулок.
Пропорції.
Заїзд до підземного паркінгу.
Домінантами нового району мають стати дві вежі. Не впевнений щодо їх долі, але здається проект вдалося відстояти та вежам бути попри спротив проти їхньої висотності.
На будівельному майданчику стоїть фрагмент, з яких будуть складатись майбутні вежі.
Ой, здається засклені балкони не передбачені проектом, яка шкода :)
Рендер.
Висотки будуть прямо перед сірими шестиповерхівками.
Правила поведінки на будмайданчику. Ми переживаємо за вас, тому зареєструйтесь, майте при собі посвідчення, будье в шоломі, захисних чоботах та окулярах, надіньте рукавиці, світловідбиваючу жилетку та взагалі вдягнінть захисний комбінезон. Не шастати і ласкаво просимо!
Кладуть плитку.
Але спочатку дерева, а потім плитка.
Підв’язали дерево.
Захисна штука та решітка.
З решіткою халтура вийшла. Під нею чудово збирається сміття.
На цьому все. Дякую за увагу, лайк та коментар!