הצעת חוק - איסור הליכה לזונה

Dec 20, 2009 15:11



כמה חברי כנסת מבקשים להגדיר לקוח של זונה כעבריין. התפסות ראשונה תשלח את הלקוח ל"חינוך מחדש" בעוד התפסות שניה כבר עלולה לשלוח אותו לכלא ( Read more... )

חברה ומדינה, מן העתונות

Leave a comment

Comments 33

scary_hairy December 20 2009, 13:21:39 UTC
צודקת.

Reply


(The comment has been removed)

avgboojie December 20 2009, 15:18:09 UTC

מהפסקה הראשונה המאמר הזה כל כך מוטה וחסר איזון (זנות היא מכירה של השימוש בגוף האנושי על ידי בני אדם, גברים ונשים כאחד; בזנות יש לא בהכרח "הכנעה" אלא שליטה של הזונה על מי שהיא מתירה לו להשתמש בשירותיה, והוא נדרש לשלם על כך; ההפרות של זכויות האדם אינן אינהרנטיות לזנות אלא תוצר של היחס של החברה שלנו לזנות - בחברות שבהן המוסר היודאו-נוצרי אינו תופס ביחס למין, המצב שונה לחלוטין; וכן הלאה), שאני מקווה שאת לא בולעת אותו כמו שהוא אלא מפעילה מידה מסוימת של חשיבה ביקורתית כשאת קוראת אותו. לא שראיתי הרבה פמיניסטיות שהתחנכו על ברכי הבולשיט הזה ועוד מסוגלות לחשיבה ביקורתית, אבל אפשר לקוות.

Reply

(The comment has been removed)

avgboojie December 20 2009, 15:52:17 UTC

אוקיי, שימי לב לבעיה המתודולוגית הבאה בתפיסה, ואחר כך תגידי לי אם את מבינה למה נדרשת כאן חשיבה ביקורתית:

א. במאמר הנ"ל נטען שהפרות זכויות אדם אינהרנטיות למקצוע הזנות.

ב. הסטטיסטיקה לגבי שיעור ההתעללות, האונס וגו' בקרב העוסקות בזנות מקורה אך ורק במחקרים שנערכו בחברות שרואות את הזנות כדבר שלילי (הווה אומר, חברות שבהן שולט המוסר היודאו-נוצרי על כל ההשלכות שלו לגבי המיניות הנשית).

ג. לפיכך, סעיף א' מופרך מעיקרו. אין כל דרך לדעת מה אינהרנטי למקצוע הזנות אם בוחנים את השלכותיה אך ורק בחברות שבהן מלכתחילה המיניות הנשית היא דבר בעייתי שהחברה מתייחסת אליו בעיקום האף, ולפיכך כמובן מאליו מוציאה את הזנות מתחום הלגיטימי לתחום הבזוי ( ... )

Reply


avgboojie December 20 2009, 15:14:17 UTC

אני, מאז ומעולם, איתך בעניין הזה. אני חושבת שזו צביעות ופטרונות לחפש מתחת לאדמה סיבות ודרכים למנוע מנשים (או מבני אדם באופן כללי) למכור את השימוש בגופן (ולא את גופן) כרצונן. יותר מזה - יש הרבה מאד סוגי עבודה שנעשים מתוך מצוקה (רוב עובדי תעשיית הניקיון, למשל, או המלצרות, לא היו נמצאים בעבודות האלה שלא מתוך מצוקה) ואף אחד לא חושב לחפש דרכים לאסור אותן על פי חוק. הסיבה היחידה שזנות נתפסת ככה היא כי מדובר במיניות הנשית, והמיניות הנשית (ובפרט השימוש בה באופן חופשי) היא תמיד דבר בעייתי ומאיים. וכך, לקוח של מלצרית, פועלת או מנקה, שעובדת בשכר רעב ובתנאי ניצול כי היא חייבת להאכיל חמישה ילדים רעבים, הוא "בסדר", בזמן שלקוח של זונה הוא "פושע".
חברה צבועה.

Reply

(The comment has been removed)

avgboojie December 20 2009, 15:55:53 UTC

אכן, "מלצרית" אינה קללה. לעומת זאת, "נותנת" כן. גם "מזדיינת". גם "לסבית" ו"הומו". גם "נקבה". את מוזמנת, בזמנך החופשי, להסביר לי למה "נותנת", "מזדיינת", "לסבית", "הומו" ו"נקבה" הם דברים שצריך להוציא אל מחוץ לחוק ולהעביר אנשים סדרת חינוך ביחס אליהם, אם כל מילה שמשמשת קללה בחברה שלנו מעידה על כך שמדובר בדבר לא לגיטימי ומזיק (ולא, נניח, בפאק מטומטם באמת באופן שבו החברה שלנו רואה את אותו דבר).

Reply

(The comment has been removed)


yael_cwen December 24 2009, 08:30:20 UTC


תשמעי, הכל נכון. אבל ברמת העיקרון, אני לא חושבת שהמדינה צריכה לאסור על זה בחוק.

המדינה כן צריכה להקים מרכזי שיקום. אני חושבת שלטווח הארוך זה יעלה פחות מאשר לטפל בתוצאות של כל זה. אני כן חושבת שהמדינה צריכה להשקיע בחינוך, כדי שנשים לא יאלצו לבצע את הבחירה הזו, ושמי שתעשה את הבחירה הזו - גם אם היא בת 18 עם מוח של בוטן, תדע מה המשמעות של הבחירה הזו. אני חושבת שהמדינה צריכה להלחם מלחמת חורמה בסוחרי הנשים ולהשליך אותם לכלא לשנים ארוכות. אני חושבת שהמדינה צריכה להציע לאנשים גמילה מסמים.

אבל אני לא חושבת שהמדינה צריכה להגדיר יחסים בין בני אדם בוגרים שלא פוגעים באף אחד אחר כמשהו לא חוקי. זה עיקרון.

Reply

anonymous December 24 2009, 16:29:11 UTC
אבל זה כן פוגע - בזונה
ולא משנה אם זה נובע מהמוסר היודו-נוצרי או מהמוסר המפלצת-ספגטי-מעופפת - העובדה היא שזה כאן ועכשיו ואין טעם להכשיר את הפגיעה בלהגיד שבעולם מושלם היא לא היתה קיימת
וגם בשאר הנשים - כמו שנאמר בסעיף 4 בהודעה מתפוז
". כשאנחנו מתירים זנות, איננו נותנים חופש רק ל"בחירה" של זונות. אנחנו מכשירים גם את בחירתם של גברים שאין להם כל בעיה לכפות את עצמם על אישה שרוצה להקיא עליהם, לעשות זאת בתמורה לסכום די סמלי. אנחנו מכשירים בעצם אנסים חוקיים, אנשים שרואים קיום יחסי מין עם מישהי שלא רוצה במין הזה כפעולה די דומה למין מתשוקה הדדית. זהו מצב די מסוכן, הייתי אומרת.
"

Reply

yael_cwen December 25 2009, 13:11:05 UTC

פה בדיוק בא המחדל של המדינה. כי מישהי שרוצה להקיא על הגברים שבאים אליה, שסובלת מכל דקה ושלוקחת סמים כדי לא להרגיש כלום - אין לה מי שיעזור לה. זו הבעיה ( ... )

Reply


תגובה להצעת חוק נגד לקוחות לשירותי מין anonymous February 3 2010, 11:54:30 UTC
קראתי מה שכל אחד הגיב מהצד אני בעצם בתוכו אני עוסקת בזה כמעט חצי שנה ואם למישהוא יש מה לומר שישמע אותי קודם אני גרושה עם ארבעה ילדים עם קצבת נכות נפשית משרשרת ההתעללות שעברתי תמיד נלחמתי על עניין הכבוד אבל השאלה היא מה זה זונה אמ יש לך מממן מביא לך קניות לבית ומקבל סקס עבור זה זה לא זונה ואם ידיד קונה לך מוצרי חלב כי אין לך אוכל לילדים אז את גם זונה אני מאמינה שהמדינה והקצבאות שהיא נותנת לנשים חד הוריות וגרושות את המינימום ולא עוזרם להם טיפה אפילו לעבוד כי אם תעבדי יקזזו לך את הבק'צבה אז מה אתם
רוצים שנשמור על הכבוד וילדינו ימותו מרעב ונזרק ברחוב כי אין לנו לשלם שכירות זאת ללא בחירה האישה עושה אתזה כי אין לה ברירה כי נמאס לה לדפוק בדלתות הלשכות אם זה רווחה ואם זה תעסוקה אתם מקשים ומקשים עד שאין ברירה אז מי הזונה פה האישה או המדינה

Reply


Leave a comment

Up