ככה יעשה לאיש שהשופט חפץ ביקרו

Jun 24, 2009 11:19



בבלוג של אהוד ראיתי את זה: http://kenny66.livejournal.com/24695.html

באהוד אחזה בחילה. בי אחז זעם ופחד.

תקציר המעשה: אדם רצה לצאת מחניון בלי לשלם. הקופאית חשבה שהוא צריך לשלם. כדי למנוע ממנו להמלט היא נעמדה מול מכוניתו מתוך מחשבה שהאדם הסביר לא יזיז את הרכב במצב כזה.
למרבה הצער לא היה מדובר באדם סביר. הוא דרס אותה, גרר אותה על רכבו למרחק 15 מטרים עד שנפלה ונחבלה ואף נזקקה לאשפוז, ואז נסע מהמקום בלי להגיש לה עזרה.

השופט, כדי לא לפגוע בסיכוייו להתמנות כדיין בבית הדין הרבני, נמנע מלהרשיעו והסתפק בעונש של עבודות שירות (שלא יתנגש עם הלימודים שלו), והטיל עליו תשלום פיצויים לנפגעת בסך 10000 ש"ח שישולם בעשרה תשלומים.
הוא אף הגדיל לעשות וטען שהתקרית הועילה למתלוננת (!) שקיבלה יחס רציני בבית המשפט.

אני בהלם. אדם שגם על סמך הודאתו מצטייר כאלים, אימפולסיבי וחסר כל אמפתיה לזולת, עומד להתמנות כדיין שיפסוק גורלות של אנשים, ועומד לשאת בעונש סמלי בלבד על מעשה דריסה מכוון. אפילו רשיונו לא נשלל לצמיתות.
לא רק שאני לא רוצה שהאיש הזה יהיה בעמדת שיפוט כלשהי, אפילו לא שופט במשחק כדורסל בליגת הנוער, אני גם לא רוצה שהוא ינהג לידי. הוא חושב שהמכונית שלו היא נשק.
גם אם השופט חושב שלא יועיל לציבור להכניס אותו מאחורי סורג ובריח, המינימום זה אכן להרשיע אותו (הוא עשה את זה בכוונה), לקחת לו את הרשיון לצמיתות, לגזור עליו ששה חודשי עבודות שירות (זה המקסימום האפשרי) שירוצו במוסד כמו בית לווינשטיין - שילמד מה זה פגיעות - ובלי שום קשר לשאלה אם זה יפריע לו ללימודים, ולהשית עליו תשלום פיצויים סבירים שישקפו את הסבל שנגרם למסכנה, נניח חמישים אלף או מאה אלף ש"ח (בסדר, אפשר בתשלומים).

זה העונש המינימלי שאפשר להטיל בלי שהעניין יראה כמו בדיחה גרועה. המינימלי. ההגיון מחייב שהאיש גם יקבל לפחות איזה מאסר על תנאי. משהו שיראה שמישהו חושב שזה מעשה חמור. שיראה כאילו מישהו מנסה להרתיע אותו ואת הדומים לו מלעשות אותו דבר גם לי. אני מוותרת על התועלת הרבה שאני עשויה להפיק מכך, אני פשוט לא רוצה להיות הקורבן הבא.

מתוכננת הפגנה שקטה ב 13.7 בשנה 09:00 מול בית המשפט העליון שידון בערעור שהגישה המדינה על הפסיקה המשונה הזו. אני שוקלת לקחת יום חופש מהעבודה ולהצטרף. עוד לא החלטתי אם זו דרך פעולה נכונה כי בית משפט לא אמור לפסוק לפי הפגנות.

ותקראו גם את מה שאהוד כתב ואת הקישורים שהוא הביא.
-----------------
עדכון מתאריך 6.7.2009: גיורה של הנדרסת בוטל.

איזו מדינה, אוי, חברה ומדינה, דברים שמרגיזים

Previous post Next post
Up