Продуктивне виробництво піску в Сахарі не знаходить достойної оплати - Антон Громикін

Oct 27, 2011 01:05

Кілька днів тому на сторінках Агентства стратегічних досліджень з'явилася стаття Антона Громикіна під назвою Легенда о «крепких хозяйственниках» (http://sd.net.ua/2010/01/22/legenda_o_krepkikh_khozjajjstvennikakh.html). Стаття цікава, бо суголосна ( Read more... )

economy, ukraine

Leave a comment

Comments 30

_ant0n_ October 27 2011, 07:26:04 UTC
какая-то бредовая статья, автор намешал в кашу все:
себестоимость, прибыль, зарплаты.

"Доля зарплат и социальных расходов в структуре себестоимости продукции, производимой в Украине, сегодня составляет немногим более 8%. Это один из самых низких показателей в Европе. Что означает эта цифра? Примитивно говоря, она означает следующее - если в Европе капиталист получил 100 долларов прибыли, то из них он отдает рабочим 30-40 долларов. А украинский капиталист из таких же 100 долларов бросает рабочим подачку в 8 долларов."

вот после этого статью сразу можно было не читать.

Reply


chernidar October 27 2011, 07:29:02 UTC
мене ось що збентежило: вірність припущень визначається вірністю висновків. Якщо висновки вірні, то чи настільки безглузді припущення?

Reply

tassadar_ha October 27 2011, 09:18:43 UTC
Ні, як відомо, з невірних припущень можуть виходити як правильні, так і неправильні висновки.

Reply

expialidociouz October 27 2011, 09:20:31 UTC
+1 базовий курс логіки. Але в цьому випадку висновки не залежать від припущень взагалі.

Reply

chernidar October 27 2011, 13:18:25 UTC
а ви розглядайте не як логіку, яка в чистому вигляді в житті не працює, а як гіпотезу.
що значить - висновки не залежать від припущень?

Reply


skovalyov October 27 2011, 08:00:00 UTC
Безотносительно самой статьи, я не согласен, что оплата труда определяется исключительно соотношением спроса и предложения.

Безусловно, высокая оплата труда на Западе связана в первую очередь с высокой производительностью.

Но не только.

Во многом это политические достижения трудящихся.

Такие явления, как "пятидневная рабочая неделя", "оплачиваемый отпуск" и "минимальная оплата труда" - это продукт рабочего движения в 20-м веке.

И в разных странах это происходило по-разному.

Например, в США 30% рабочих мест относятся к категории низкооплачиваемых. В Дании таких всего 8%. Вот фрагмент радиопередачи об этом: http://www.kuow.org/podcast/Conversation/ConversationA20110916.mp3

И хотя я против жёсткого административного регулирования, определённое давление на работодателей в виде минимальной почасовой оплаты труда должно быть, так как это важный стимул к оптимизации процессов. При этом, конечно, нужно упростить процедуру увольнения.

Reply

expialidociouz October 27 2011, 08:55:11 UTC
Я не бачу, як за 5-денного робочого тижня (це в Данії таке? як це виглядає?), оплачуваної відпустки чи мінімальної оплати перестають діяти попит і пропозиція ( ... )

Reply

skovalyov October 27 2011, 08:57:53 UTC
Практика показывает, что уровень безработицы почему-то заметно ниже в тех странах, где интересы трудящихся защищены больше. Например, в ЕС сейчас самая низкая безработица в Нидерландах. В Дании тоже относительно низкая безработица, хотя сейчас растёт.

Reply

expialidociouz October 27 2011, 09:08:54 UTC
Там діє безліч чинників, щоб стверджувати щось однозначне. І якоїсь чорно-білої кореляції я не бачу.

За такою логікою, чи треба припустити, що в США інтереси робітників захищені у якийсь спосіб краще, ніж в Іспанії? Ну уж извольте.

Reply


ti_ua October 27 2011, 08:11:08 UTC
"У відносно вільній ринковій економіці зарплата визначається попитом і пропозицією - за умови, що ніхто не примушує робітників до якогось виду праці і роботодавці конкурують між собою."

"Інвестиції це прерогатива бізнесу, тобто передовика у ризику. Українські забарикадовані від міжнародного бізнесу олігархи навряд чи до таких належать. Ті зроблені з того ж самого тіста, що й пенсіонери чи студенти, які вимагають собі краще життя за рахунок інших чи робітники, які готові пробити землю касками під гомін вимог про достойну зарплату коштом інших, але не готові перейти у більш оплачувані галузі для досягнення такого ж ефекту, не сідаючи на голову співвітчизникам."Мені здається тут деяке протиріччя. Чи то забарикадовані олігархи у змові щодо низької оплати праці, чи то ринок праці. Звичайно по галузям ситуація різна. Але ті самі шахтарі можуть хіба що лахнути в Росію на заробітки, тобто з цього "ринку" взагалі ( ... )

Reply

ti_ua October 27 2011, 08:24:34 UTC
http://blog.meta.ua/~eva/posts/i786427/comment/i3261425/

От в цьому наш місцевий роботодавець, тобто сама наявність можливості вибору для робітника його бентежить. Ну хіба він не жадібний мудак?

Reply

expialidociouz October 27 2011, 08:37:01 UTC
Ні, він антиліберальний мудак.

Reply

ti_ua October 27 2011, 08:38:25 UTC
:)))

А не жадібний?

Reply


upper_podpolie October 27 2011, 08:28:59 UTC
Тут ви не праві, дядьку. За вашою логікою, якщо роботодавцям якимось чином удасться загнати робітників у концтабори і змусити їх працювати за миску супу на день, то буде справедлива ринкова оплата праці?

Reply

expialidociouz October 27 2011, 08:34:47 UTC
Аж ніяк. До ув'язненого не можна застосувати термін ринкова оплата праці, оскільки він є підневільною людиною. Так само, якщо ви підійдете до продавця яблук з пістолетом і заберете яблука безоплатно, це не означатиме, що ринкова ціна яблук становить нуль грошових одиниць.

Reply

skovalyov October 27 2011, 08:38:25 UTC
Так между идеально конкурентным рынком труда и надзирателем с пистолетом очень много "полутонов". :-)

Reply

expialidociouz October 27 2011, 09:13:05 UTC
Звичайно, але шахтарів не змушують сидіти в шахті більше, ніж вчителів в школі, фармацевтів - в аптеці тощо. Вибір професії і місця роботи у нас вільний для всіх. Чи хтось серйозно вірить, що десь в Україні роботодавець когось силою тримає на роботі?

Reply


Leave a comment

Up