Словосполучення "львівське метро" вже давно стало інтернет-мемом та не сприймається всерйоз. Тим не менш, у 1970-80-х роках це був цілком реальний проект, який повноцінно пророблявся і навіть почав реалізовуватися. Саме у рамках цього проекту збудували виділену колію на вул. Кн. Ольги, якою зараз їздять маршрути №3 та 5. Наприкінці 1980-х біля палацу Потоцьких на вул Коперника почали будувати першу вентиляційну шахту, однак через підземні роботи почав тріщати фундамент палацу, через що роботи заморозили.
Нещодавно знайшов у інтернеті фотографії проекту планованої підземної трамвайної системи Львова, на якій видно загальний задум, який виношували у 1970-х роках. Масштаб ідей справляє враження.
На стартовому фото - криворізький метротрам,
фото звідси.
2. Загальний план мережі. Центральна частина міста не дуже читабельна, зате добре видно, що вже тоді планували лінії на Сихів та у Рясне через залізничний вокзал та Левандівку.
3. Тут якраз добре видно, як тунелі мали проходити під сквером на перетині вулиць Коперника та Стефаника та позаду палацу Потоцьких. У схилі пагорбу, на якому стоїть Цитадель, планували облаштувати станцію.
4. Перетин Замарстинівської та Гайдамацької. На місці, де зараз знаходиться базар, трамвай мав виходити з-під землі та продовжувати подальший рух вулицями
5. На перетині Сахарова та Вітовського на місці старого трамвайного депо планували збудувати гігантську петлю, якою трамваї мали дорогою до центру спускатися під землю. У комплекті планувалися підземні (чи надземні?) переходи та перехоплюючий паркінг. І щось не видно трамвайних колій на Вітовського. Невже їх думали прибрати?
6.
7. План підземного рівня.
8. Теперішня вул. Сахарова тоді носила ім'я Суворова.
9.
10. Вузол на теперішній площі Галицькій.
11. Тут у різних рівнях мали перетинатися дві гілки. Ні місці, де тепер стоїть пам'ятник Данилу Галицькому, мала бути станція. Що цікаво, підземний перехід поряд з готелем Жорж також задумувався, як один із входів до цієї станції.
12. Лінію нагорі Личаківської планували продовжити в сторону Винників.
13. Вузол на Личаківській неподалік Медуніверу.
14. Ще один з тунелів мав починатися в районі перехрестя вулиць Франка та Шота Руставелі.
15. Портал тунелю планували робити у схилі пагорбу на вул. Волоській. Ну і куди ж без купи підземних переходів?
16. Вузол на пл. Старий Ринок.
17.
18. А таким автори проекту бачили розвиток привокзальної території.
19. Вже у 1976 році архітектори мріяли про трамвайну лінію до микрорайона Обильное Рясне.
20. Ось такі ідеї виношували архітектори у 1970-х роках. І як вам? Хотіли би зараз користуватися таким львівським метро?
Дивіться також:
Львів на старих фотографіях. Трамвайні історії (і не тільки) Вулиця Сахарова на старих фотографіях Двірцева 3.0: Як розвивати територію довкола вокзалу? Австрійське бачення розвитку Привокзальної Трамвайний Карлсруе Тунель крізь століття