Я вот тоже подумала про гарпий, но вроде там не предполагалось увенчания тушки головой лепрекона. Но тумба вероятно светского характера, так что возможно имеют место быть творческие фантазии на тему.
Точно сказать не получится, я думаю. Потому что образ птицы с человеческой головой крайне распространенный - от демонов Междуречья до громовых птиц Северное Америки. Так что скорее да - фантазии на тему. Можно даже сказать архетипические )
Напэўна не. Нават дакладна не. Але калі мне напрыклад даводзіцца ненавязліва адчапіцца ад непажаданага суразмоўцы, я люблю параспавядаць пра адрозненні Афіны Хрызатэрміды ад Афіны Хрызэлефантыды або выказаць жаданне нарадзіцца міксантропам і пусціцца ў дэталі)
Цікава. Мне чамусьці здавалася, что "міксантрапаў" - зразумела з каранеў вядомай мовы - гэтыя пісьменнікі выдумалі. А атрымоўваецц, што слова тое шырока вядомае?
Напэўна не, бо гаргулья - гэта вадасцёкавая труба, а хімера мае тулава казы (і перакладаецца як "маладая каза", а тут дакладна сава з чалавечай галавой, то бок хутчэй некі Гарпій. З іншага боку, гарпіі былі жаночага полу і часта мелі на доказ таго не толькі твар, але і бюст. Ну а датаваць я не бяруся, аптымістычная версія - для рамантызму нейкая лапідарная прапрацоўка і дэталіроўка, а рэалістычная - адкуль такому сярэднявеччу ў нас узяцца і захавацца.
Калі знойдзеце час пачытайце вікіпедыю, дзе падрабязна тлумачыцца наконт гаргулiй. :) Пад гаргулiей (або хімерай) у наш час разумеецца нейкае стварэнне якое гратэскава спалучае ў сабе ўсялякія жахлівыя рысы. Я кажу не пра хімеру з старажытнай міфалогіі, а менавіта пра гатычнаю хімеру (я так і напісаў)гэта значыць: пра дзіўнае нешта створанае аўтарамі гатычных інтэр'ераў і экстэр'ераў. Улічваючы, што гэтая рэч знаходзіцца ў храме (калi яна была створана менавіта для храма) можна амаль без сумневу сцвярджаць, што аўтар натхняўся менавіта гатычнымі гаргульямi (хімерамі) і адлюстроўваў менавіта іх. Акрамя таго вы слушна заўважылі, што "гарпіі былі жаночага полу І часта мелі на доказ таго не толькі твар, алё І бюст." Што тычыцца таго адкуль гэтаму сярэднявеччу ўзяцца ў нас, то яно ж стаіць у касцёле ў Гнезна, так? Гэта ж сапраўдны гатычна-рэнесансны касцёл, таму чаму б і не.:)А матэрыял падобны на мармур, гэта ён?
Напэўна мне як архітэктару няма патрэбы чытаць вікіпедыю дзеля таго, каб даведацца, што гаргулья гэта архітэктурны элемент - творча аздоблены выпуск вадасцёку) Зрэшты Вашая Вікі піша, што "накладанне" "хімеры" на gargouille здзейсніў ле Дзюк, вядомы фантаст ад архітэктуры)А да таго яны не былі тоеснымі. І вось яшчэ што: "И если применительно к готическим элементам выражения типа изображение гаргульи, скульптуры в виде гаргулий остаются логически ошибочными и за ними не признаётся терминологической чистоты, то в более широком культурном контексте этот семантический сдвиг оказался смыслопорождающим, обогатив фантастические миры новым персонажем". А я шукаю менавіта тэрміналагічнай адпаведнасці.
Наконт Гнезна, Вы там мабыць не былі - інтэр'ер і яго начынне сучасныя, ад позняга сярэднявечча там нічога не захавалася (магчыма яшчэ ад часоў кальвінскага збору). Таму канкрэтна гэты прадмет выглядае вельмі дзіўна, і паколькі ён рухомы, то я не бяруся казаць, адкуль ён мог туды быць прынесеным.
Ну так, я ўсміхнулася. У пераносным сэнсе гэта канешне хімеры. І ў біялагічным. Але не ў культуралагічным і не мастацтвазнаўчым, таму што гэтыя персанажы маюць выразную ролю, локус, сімвалічны сэнс. У адрозненне ад хімераў.
Ну, мяркую я ўжо ўсё што хацеў сказаў наконт хімер. :) Адзначу толькі, што не лічу Одзіна хiмерай. :)Яшчэ адно простае пытанне да пані. Калі б гнезненскія істоты былі б не гарэльефнымi выявамi, а круглымі скульптурамі і іх паставілі б побач са скульптурамі сабора Нотр-Дам, лічыце іх таксама называлі б хімерамі цi не
( ... )
Тады - верагодна) Зрэшты не будзем забывацца, што Віоле-ле-дзюк не толькі назваў вонкавыя скульптыры парыжскага храма хімерамі, але і сам іх туды паставіў. Таму трэба верагодна найперш было б запытацца ў яго, ці можна такія істоты манаваць на Нотр-дам і называць іх да купы астатніх.
Так, маеце рацыю, мужчыны часам бываюць вельмі неразумнымі, а вот жанчыны ўсе такія, больш-менш раўнамерныя))
Фальклор - гэта вусная народная творчасць. А міфалогія - гэта запісаныя тэксты, выведзеныя сістэматызацыі, то бок навука, вось у тым і розніца. Міф устойлівей за фальклорны тэкст і з'яўляецца вытворным ад фальклору толькі на стадыі фіксацыі.
Comments 38
Reply
Reply
Reply
Но тумба вероятно светского характера, так что возможно имеют место быть творческие фантазии на тему.
Reply
Reply
Reply
Reply
Reply
Reply
Reply
( ... )
Reply
Ну а датаваць я не бяруся, аптымістычная версія - для рамантызму нейкая лапідарная прапрацоўка і дэталіроўка, а рэалістычная - адкуль такому сярэднявеччу ў нас узяцца і захавацца.
Reply
Што тычыцца таго адкуль гэтаму сярэднявеччу ўзяцца ў нас, то яно ж стаіць у касцёле ў Гнезна, так? Гэта ж сапраўдны гатычна-рэнесансны касцёл, таму чаму б і не.:)А матэрыял падобны на мармур, гэта ён?
Reply
Наконт Гнезна, Вы там мабыць не былі - інтэр'ер і яго начынне сучасныя, ад позняга сярэднявечча там нічога не захавалася (магчыма яшчэ ад часоў кальвінскага збору). Таму канкрэтна гэты прадмет выглядае вельмі дзіўна, і паколькі ён рухомы, то я не бяруся казаць, адкуль ён мог туды быць прынесеным.
Reply
( ... )
Reply
Reply
Reply
Так, маеце рацыю, мужчыны часам бываюць вельмі неразумнымі, а вот жанчыны ўсе такія, больш-менш раўнамерныя))
Фальклор - гэта вусная народная творчасць. А міфалогія - гэта запісаныя тэксты, выведзеныя сістэматызацыі, то бок навука, вось у тым і розніца. Міф устойлівей за фальклорны тэкст і з'яўляецца вытворным ад фальклору толькі на стадыі фіксацыі.
І дзякуй за добрыя словы, шчыра.
Reply
Leave a comment