Ну, мяркую я ўжо ўсё што хацеў сказаў наконт хімер. :) Адзначу толькі, што не лічу Одзіна хiмерай. :)Яшчэ адно простае пытанне да пані. Калі б гнезненскія істоты былі б не гарэльефнымi выявамi, а круглымі скульптурамі і іх паставілі б побач са скульптурамі сабора Нотр-Дам, лічыце іх таксама называлі б хімерамі цi не?;)
"Калі дэфініцыя спрэчная, аўтар пазначае гэта, калі ён хоча, каб яго ўспрымалі ўсур'ёз канешне." Я мяркую вельмі многія дэфініцыi можна аспрэчыць і знойдзецца хтосьці хто будзе не згодны з той ці іншай дэфініцыей. Прыкладам можа служыць хоць бы і наша палеміка. Але я чамусцi ўпэўнены, што калі б апублікаваў матэрыял з асабліва цікавымі фактамi, то пані чытала б яго з цікавасцю, хай бы я і не заслужыў у выніку вашага сур'ёзнага стаўлення з-за недакладнасці тэрмінаў.:)Падобныя тэрміналагічныя спрэчкі я наогул лічу аднымі з самых бессэнсоўных, але менавіта з вамі гутарыць прыемна, бо вы жанчына, але пры гэтым маеце розум, што не так часта сустракалася мне. :)
Наконт мітаў і фальклору я асабіста спрачацца з вамі не буду, але маю тут цытату:"Греческий фольклор содержал все виды народного творчества, характерные для других народов на стадии родового общества: мифы, сказки, заклинания, песни, пословицы, загадки и т.д" http://www.ahmerov.com/book_531_chapter_4_Drevnegrecheskijj_folklor_i_mifologija.html
З гэтага вынікае, што міф гэта вiд фальклору, а значыць гарпiю аднолькава магчыма назваць і міталагічным персанажам і фальклорным (я назваў фальклорным) .
Вырабы з пяшчаніку я вядома разглядаў, але лічыў іх імпартам. Вялікі дзякуй за інфармацыю. Можа быць у нас былі і мясцовыя разьбяры па каменю ў колькасці большым чым 2 на ўсе ВКЛ? :))
Вашы веды, пані Juli, сапраўды робяць ўражанне.:) Я лiчу тут справа нават не ў тым, што вы скончылі добрую ВНУ, а ў тым, што вы займаецеся працай якую любіце - тым да чаго маеце талент.
Тады - верагодна) Зрэшты не будзем забывацца, што Віоле-ле-дзюк не толькі назваў вонкавыя скульптыры парыжскага храма хімерамі, але і сам іх туды паставіў. Таму трэба верагодна найперш было б запытацца ў яго, ці можна такія істоты манаваць на Нотр-дам і называць іх да купы астатніх.
Так, маеце рацыю, мужчыны часам бываюць вельмі неразумнымі, а вот жанчыны ўсе такія, больш-менш раўнамерныя))
Фальклор - гэта вусная народная творчасць. А міфалогія - гэта запісаныя тэксты, выведзеныя сістэматызацыі, то бок навука, вось у тым і розніца. Міф устойлівей за фальклорны тэкст і з'яўляецца вытворным ад фальклору толькі на стадыі фіксацыі.
У прыведзенай цытаце гаворыцца аб радавым грамадстве.. Мабыць пад гэтым перыядам аўтары разумеюць адрэзак гісторыі яшчэ да вынаходства пісьменнасці. Гэта значыць, там гаворыцца пра час калі часткай фальклору (народнай вуснай творчасці) былі вусныя міфы. На самой справе панi забылася, што мiф зусiм не абавязкова пісьмовы твор. Гэта сказы пра багоў І герояў {бел. Вiкi}) i яны могуць быць i вуснымi.:)
"Калі дэфініцыя спрэчная, аўтар пазначае гэта, калі ён хоча, каб яго ўспрымалі ўсур'ёз канешне." Я мяркую вельмі многія дэфініцыi можна аспрэчыць і знойдзецца хтосьці хто будзе не згодны з той ці іншай дэфініцыей. Прыкладам можа служыць хоць бы і наша палеміка. Але я чамусцi ўпэўнены, што калі б апублікаваў матэрыял з асабліва цікавымі фактамi, то пані чытала б яго з цікавасцю, хай бы я і не заслужыў у выніку вашага сур'ёзнага стаўлення з-за недакладнасці тэрмінаў.:)Падобныя тэрміналагічныя спрэчкі я наогул лічу аднымі з самых бессэнсоўных, але менавіта з вамі гутарыць прыемна, бо вы жанчына, але пры гэтым маеце розум, што не так часта сустракалася мне. :)
Наконт мітаў і фальклору я асабіста спрачацца з вамі не буду, але маю тут цытату:"Греческий фольклор содержал все виды народного творчества, характерные для других народов на стадии родового общества: мифы, сказки, заклинания, песни, пословицы, загадки и т.д" http://www.ahmerov.com/book_531_chapter_4_Drevnegrecheskijj_folklor_i_mifologija.html
З гэтага вынікае, што міф гэта вiд фальклору, а значыць гарпiю аднолькава магчыма назваць і міталагічным персанажам і фальклорным (я назваў фальклорным) .
Вырабы з пяшчаніку я вядома разглядаў, але лічыў іх імпартам. Вялікі дзякуй за інфармацыю. Можа быць у нас былі і мясцовыя разьбяры па каменю ў колькасці большым чым 2 на ўсе ВКЛ? :))
Вашы веды, пані Juli, сапраўды робяць ўражанне.:) Я лiчу тут справа нават не ў тым, што вы скончылі добрую ВНУ, а ў тым, што вы займаецеся працай якую любіце - тым да чаго маеце талент.
Reply
Так, маеце рацыю, мужчыны часам бываюць вельмі неразумнымі, а вот жанчыны ўсе такія, больш-менш раўнамерныя))
Фальклор - гэта вусная народная творчасць. А міфалогія - гэта запісаныя тэксты, выведзеныя сістэматызацыі, то бок навука, вось у тым і розніца. Міф устойлівей за фальклорны тэкст і з'яўляецца вытворным ад фальклору толькі на стадыі фіксацыі.
І дзякуй за добрыя словы, шчыра.
Reply
У прыведзенай цытаце гаворыцца аб радавым грамадстве.. Мабыць пад гэтым перыядам аўтары разумеюць адрэзак гісторыі яшчэ да вынаходства пісьменнасці. Гэта значыць, там гаворыцца пра час калі часткай фальклору (народнай вуснай творчасці) былі вусныя міфы. На самой справе панi забылася, што мiф зусiм не абавязкова пісьмовы твор. Гэта сказы пра багоў І герояў {бел. Вiкi}) i яны могуць быць i вуснымi.:)
Reply
Leave a comment