Дістатися у Німеччину ще ніколи не було так швидко та дешево. Долетіти до країни любителів пива та ковбасок можна за 10-15 євро.
Виникає резонне питання а як не переплачувати за міський транспорт та поїзди? Бо, наприклад, разовий квиток у Мюнхені коштує 2,9 євро, а Інтерсіті зі столиці Баварії до Нюрнбергу влетить аж у 58 євро!
Якщо ви та ваша компанія планує мандрувати багато і далеко протягом дня - є сенс купити
спеціальний проїзний (денний регіональний, денний чи квиток вихідного дня по всій країні). Пересуватися по ньому можуть від 1 до 5 пасажирів і чим їх більше - тим дешевший проїзд у розрахунку на кожного.
Нам найбільш вигідним здався саме регіональний квиток
Regional day ticket / Länder-Ticket.
У кожному регіоні (федеральній землі) свої тарифи на цей проїзний, але вони не сильно відрізняються попри разючу різницю у розмірах регіонів. Порівняйте на карті Баварію і Саар.
Джерело: www.bahn.com
Стартова ціна такого квитка у Баварії - 25 євро. За кожного додаткового пасажира доплата 7 євро (буквально як ми поїхали тариф зріс на 1 євро). Всього за цим квитком може проїхатися 5 осіб і подібний проїзний буде коштувати 53 євро або 10,6 євро з людини.
Ціна на двох - 32 євро. І у Німеччині є інфляція. Буквально за місяць доплата за пасажира зросла до 7 євро.
З переваг - діє він не тільки на регіональні поїзди (про це пізніше), а й на міжміський та міський транспорт (S-Bahn, U-Bahn, автобуси та трамваї) у межах регіону. Пару компаній не входять у цей список, але це радше винятки.
До того ж, за Länder-Ticket можна поїхати навіть за кордон! Наприклад,
Bayern-ticket (баварський) дозволяє доїхати до австрійського Зальцбургу (але без права користування тамтешнім міським транспортом) чи Baden-Württemberg-Ticket дозволяє доїхати до Швецарії до німецького вокзалу Basel Badischer BF!
Повну карту дії квитка можна подивитися у розділі
Where is the ticket valid (route maps). Купити такий квиток можна в інтернеті, у автоматах на вокзалах (у касі буде додатково комісія у 2 євро), а що особливо зручно - у автоматах міського транспорту, як це було у Мюнхені, які є на кожній станції метро чи великих трамвайних зупинках. Квиток можна купити як на поточний день так і на конкретну дату у майбутньому (що до поїздки не знав). Компостувати такий квиток не треба.
Головне - перед посадкою вписати свої імена та мати документ. Але на практиці паспорт ніхто не вимагав.
З мінусів - у будні такий квиток діє лише з 9 ранку, тоді як у вихідні та державні свята вже з опівночі. Користуватися ним можна до 3 ночі наступного дня (добре для нічних повернень). Повернути такий квиток не можна.
Проїхати по Länder-Ticket можна лише на поїздах RB, RE, IRE, ALX, S-Bahn, BOB (Bayerische Oberlandbahn) та M (Meridian) і лише у 2-му класі (за 1-й клас ціна вища). На поїзди C, EC, ICE, D, RJ, TGV і нічні CNL, EN він не діє.
Скільки ж можна заощадити?Наприклад, разовий квиток між Мюнхеном та Зальцбургом коштує 25 євро, що туди/назад на двох осіб виходить вже 100 євро - замість 32 євро (регіональний квиток на двох). Плюс ви маєте право їздити міським транспортом у Мюнхені. Економія мінімум у три рази (за умови одноденної вилазки у Зальцбург).
Якщо ви їдете із Зальцбургу чи Базелю, то квиток купуйте в інтернеті, адже це станції закордонні і там не буде німецьких автоматів.
Також за цим квитком можна доїхати з аеропорту Меммінгену у Мюнхен - діє як на шатлл бас до вокзалу Меммінгену, регіональний поїзд до Мюнхену і транспорт по всьому місту чи Баварії (якщо треба далі, у Нюрнберг чи Регенсбург, наприклад).
Чеський безлім: Як 24 години їздити за 4 євро на поїздах, автобусах і трамваях