Приємною несподіванкою було відновлення дитячої залізниці в
Ужгороді. У 2014 році вона справляла гнітюче враження, особливо якщо враховувати, що була вона у центрі міста і виглядала ось так:
1.
Минулого року її реанімували.
2.
Не в останню чергу це сталося завдяки передачі об’єкта на баланс міста.
3.
Ужгородська дитяча залізниця - найкоротша в Україні. Її довжина складає лише 1,1 кілометри. Має дві станції: «Молодіжна» та «Парк».
Працює о вихідних та святах і виконує 7 рейсів на день. Їхати 7 хвилин в один бік. Дивно, враховуючи близькість Словаччини та Угорщини, що немає дублювання іншими мовами. Особисто бачив угорську сім’ю і на закарпатських угорців не були схожі.
4.
Квиток на дорослого коштує - 20 гривень. Для порівняння на подібну залізницю у Будапешті - 14 00 форинтів (140 гривень).
5.
Вузькоколійний поїзд зветься «Закарпаття» і має лише два вагони.
6.
Хоча і станція «Молодіжна» починається у центрі (одразу за філармонією/синагогою), але її маршрут проходить вздовж дикої природи. Ось вам і мутна річка Уж.
7.
Більшість пасажирів - батьки з дітьми, хоча трапляються і любителі залізниць. На Заході такі поїзди - екзотика.
8.
А ось персонал, як не дивно - дорослі. Казали, що поки в Ужгороді не набрали групу дітей для підготовки. Але обіцяють цього року.
9.
Тільки один хлопець був помітний на залізниці. Часто це діти з династії залізничників, а на подібних об’єктах вони отримують практику.
10-11.
Нажаль, не всім дитячим залізницям вдалося отримати друге життя. Десь не пережили Другу світову, а десь - розруху у головах (Макіївка, Черкаси, Алчевськ, Керч, Євпаторія та інші).
12-13.
Якщо раніше доводилося будувати стаціонарні туалети з бетону та цегли, то тепер є сезонні біотулети.
14.
Лого «Укрзалізниці» у прапорі ЄС та радянські мотиви.
15.
Дитяча залізниця може стати цікавою атракцією для туристів, тільки поки над цим роботи зроблено мало.