Вперше обкатали новий для себе вид пересування - бла-бла-кар. Сутність його полягає у тому, що водії пропонують підвезти вас на певний маршрут з конкретним часом відправлення. Проїзд платний. Але власник авто на цьому не заробляє - пасажири розділяють витрати на бензин.
Нам треба було їхати з Катовіц до Жешова. На сайті знайшли першу пропозицію
. Українець. Написали йому, пройшло кілька годин, а він не відізвався. Наступний поляк передзвонив нам буквально через 10 хвилин.
Автостопом з Києва і назад: Вєталь, автобан та вінницькіУ день відправлення автобус коштував 45 злотих, а поїзд більше 50 злотих.
- 30 злотих (180 гривень, курс на 7.2015) з людини вартує проїзд, як написано на сайті, - сказав він.
Домовились про місце зустрічі. У вказаний час за нами під’їхала ось ця машина.
1.
![](https://img-fotki.yandex.ru/get/5209/133239473.3f/0_12faec_895fb29_XL.jpg)
Привіталися. Водія звали Анджей. 24-річний хлопець був неговіркий.
- Я їду десь один-два рази на тиждень до нареченої, - промовив водій. - Одному їхати задорого, тому і беру пасажирів. Є 4 місця, але я пропоную три, бо так людям зручніше.
10 золотих правил автостопу На паливо на таку відстань виходить десь 100 злотих і плюс треба проїхати дві платні дороги.
- Кожна «брамка» (в’їзд на трасу) коштує 10 злотих, - сказав Анджей.
2.
![](https://img-fotki.yandex.ru/get/16130/133239473.3f/0_12faed_49079c5f_XL.jpg)
Після воріт заторів вже не було, і водій понісся. Часом швидкість зашкалювали за 160. Але на ідеально гладкій дорозі це не відчуваєш.
3-4.
![](https://img-fotki.yandex.ru/get/9093/133239473.3f/0_12faeb_d10d27f1_XL.jpg)
![](https://img-fotki.yandex.ru/get/3914/133239473.3f/0_12faea_79162506_XL.jpg)
За три години ми здолали цілих 250 кілометрів і були у Жешові. Поїздом чи автобусом дорога була б мінімум на півтори години довшою.
Автостоп: Дві сотні кілометрів на схід від РигиНа наше прохання Анджей завіз нас до виїзду з міста, де ми благополучно застопили машину до кордону.
4.
![](https://img-fotki.yandex.ru/get/3603/133239473.3f/0_12faee_940021f5_XL.jpg)
Звичайно, бла-бла-кар це дещо інше. Водій отримує часткову компенсацію за паливо, а пасажир - впевненість у подорожі. Втім, душевного спілкування та гостинності, як показав наш досвід, від такого способу мандрування очікувати не варто.
Автостоп Дніпро-Кривий Ріг: дідусь - гонщик, забіги на трасі і веселий шахтар Моя подруга
Зинаида Рошу також ділиться досвідом:
Мы уже не раз путешествовали блаблакаром. Недавно ехали из Будапешта в Вену - по €7,5 с человека. Водитель был очень классный чувак из Трансильвании, с которым мы болтали всю дорогу, он изучал русский и был очень рад, что мог с нами попрактиковать язык, так что путешествие было интересным и даже полезным smile emoticon Он даже предлагал потом показать нам город, но у нас уже были планы с друзьями.
Потом мы ехали из Вены в Брно - по €5 с человека.
И потом из Брно в Мемингем (Бавария) - по €20, но это довольно далеко.
И когда-то еще из Кракова в Варшаву ехали, уже не помню, вроде по 50 злотых с человека.
И всегда нам попадаются очень классные водители, которые заинтересованы не просто в том, чтобы сэкономить, но и пообщаться и интересно провести время в дороге smile emoticon
Анна Николайко каже про свій досвід:
я ни разу не ездила БББ как пассажир, зато частенько езжу как водитель.Чаще всего беру именно на длинные расстояния, например Киев-Буковель, Киев-Сумы и прочее. Мне очень нравится. Каждый раз-очень душевные поездки. СОбственно, опыт стопа есть. Разница в том, что человек не чувствует себя обязанным, т.е. нормально раскованно общается. Для водителя-классная фильтрация неприкольных наглых стопщиков, которые по большей части у нас в стране считают, что ты им обязан ещё и питание оплатить. Таких немного, конечно, но они портят весь кайф от желания подвезти кого-то в другой раз. Через БББ человек понимает, что он равноправный партнер в этой поездке. Но при этом та же болтовня. И, да, некое отсеивание происходит неблагополучного народа. Мне, как девушке, это важно сделать хотябы частично. Стопом вожу только народ в сельской местности на расстояния меньше 100км, когда понимаю, что с транспортом туго. БББ - классный вариант).
В Україні бла-бла-каром зручно їхати на невеликі ділянки (ніщо не йде у порівняння з нічними поїздами), де незручне залізничне сполучення. Наприклад, з Тернополя до Франківська поїзд робить гак і їде через Львів, а автобуси часто зупиняються у кожному селі.
А ви користувалися бла-бла-каром? Які ваші враження?