Aha, vadinasi čia tokia tvarka turbūt visoje Anglijoje, nes Lesteryje iš esmės tokia pati. Mano požiūris į ją iš esmės toks pat, kaip ir tavo - objektyvumo tai prideda labai daug, bet streso - taip pat. Ypač kai laikai po 2-3 egzus per dieną. Na gerai, tie egzai trunka po 75 minutes, bet dalykai tai skirtingi...
Kiek esu girdejes apie JK egzaminu tvarka, ji atrodo baisi. Labiausiai nepatinka pries metus klausyto kurso egzaminavimas vienu mostu metu gale. Aisku, teoriskai tuo turbut siekiama, kad egzaminas vertintu isprusima (t.y. ilgalaikes zinias), o ne trumpalaiki "vakar isgirdau, siandien atkartojau" kalima. Tik nemanau, kad tas tikslas pasiekiamas
( ... )
Mūsų pažymys irgi ne vien iš egzamino susideda. Viename kurse 50% rašiniai, 50% egzaminas, kitame atitinkamai 30 ir 70% (čia jau egzaminas per "sunkus", mano galva). Labai priklauso nuo kurso. Pvz. vertimo kurse, kurį šiaip sau lankiau, pažymį sudaro du rašiniai, egzaminas plius namų darbai, kuriuos kiekvieną savaitę turi daryti. Bet kokiu atveju sistema šimtąkart geresnė nei lietuviška.
Rudeninio kurso atsiskaitymas pavasarį... irgi priklauso nuo aplinkybių. Apskritai imant tai magistro programoj dažniausiai vis tiek renkiesi kursus, kurie tarpusavyje susiję, taigi tai, ką mokeisi rudenį, ne tik kad nepasimiršta, bet dar ir padeda kituose kursuose.
Užrašų nešimasis: turėjom VU egzaminą žodžiu, kuriam ruošiantis buvo galima viskuo naudotis, nes ten filosofija - nesupranti tai nesupranti, perskaitęs ir kaip papūga atkartojęs vis tiek didelės išminties neparodysi. Taigi sutinku, kai kuriose srityse leisti naudotis knygomis išties nekenkia. Bet ne visose...
geriausia, tai kai per visą semestrą ari, pranešimus rengi, tik jų niekas nevertina, tiesiog, dėl smagumo, kolius rašai, kuriuos reikia išlaikyt, vien tam, kad į egzą priimtų, o egze vėl gauni visą jų medžiagą plius dar dvigubai papildomos. ir visam tam iškalk knygas! duomenų bazėm pavirskim. fantastika.
karščiuojuos, poryt kolis vienas iš tų fantastinių.
Dėl to kalimo vs. gaudymosi dalyke: mūsų egzaminai paprastai būna "išspręsk du uždavinius iš trijų" arba kiek nors kitiek iš kiek nors daugiau. Žodžiu iškalti visko tikrai nereikia, galimybė rinktis yra. Be to, įvairios formulės, ilgesnės nei keli simboliai, būna pateikiamos ir svarbu mokėti jas pritaikyti. Taškų ir balų nemažai skiriama (bent jau teoriškai) būtent už parodytą mąstymą, o ne tikslų vadovėlio atkartojimą. Taigi sistemos labai baisia tikrai nevadinčiau.
Be to, namų darbų ir esė vertinimas yra geroookai mažiau objektyvus, nei egzaminų - tą puikiai įrodo elementari statistika: fizinių mokslų srities geriausiųjų studentų balai yra ~10 proc. didesni, nei humanitarinių ir socialinių mokslų srities geriausiųjų studentų įvertinimai; tiesiog fiziniuose moksluose didžioji įvertinimo dalis yra iš objektyviai vertinamo egzamino, kuriame galima gauti ir 80 ar 90 proc., o socialinių/humanitarinių - iš visokių esė, kuriuos dėstytojai vertina "iš lubų", tik nustatydami, ar verta studentą "padėti" į "first class" (>70 proc.) ar kažkur
Comments 12
Sėkmės egzuose :)
Reply
Reply
Reply
Rudeninio kurso atsiskaitymas pavasarį... irgi priklauso nuo aplinkybių. Apskritai imant tai magistro programoj dažniausiai vis tiek renkiesi kursus, kurie tarpusavyje susiję, taigi tai, ką mokeisi rudenį, ne tik kad nepasimiršta, bet dar ir padeda kituose kursuose.
Užrašų nešimasis: turėjom VU egzaminą žodžiu, kuriam ruošiantis buvo galima viskuo naudotis, nes ten filosofija - nesupranti tai nesupranti, perskaitęs ir kaip papūga atkartojęs vis tiek didelės išminties neparodysi. Taigi sutinku, kai kuriose srityse leisti naudotis knygomis išties nekenkia. Bet ne visose...
Reply
duomenų bazėm pavirskim. fantastika.
karščiuojuos, poryt kolis vienas iš tų fantastinių.
Reply
Be to, namų darbų ir esė vertinimas yra geroookai mažiau objektyvus, nei egzaminų - tą puikiai įrodo elementari statistika: fizinių mokslų srities geriausiųjų studentų balai yra ~10 proc. didesni, nei humanitarinių ir socialinių mokslų srities geriausiųjų studentų įvertinimai; tiesiog fiziniuose moksluose didžioji įvertinimo dalis yra iš objektyviai vertinamo egzamino, kuriame galima gauti ir 80 ar 90 proc., o socialinių/humanitarinių - iš visokių esė, kuriuos dėstytojai vertina "iš lubų", tik nustatydami, ar verta studentą "padėti" į "first class" (>70 proc.) ar kažkur
Reply
Leave a comment