Реконструкция проспекта Победы: организационные возможности

Jan 15, 2013 15:26



Проспект Перемоги над заторами
Вечірній Київ 10 січня 2013
Григорій Мельничук melnychuk@eveningkiev.com
ПДФ-версия на сайті, стор. 7

Торік масштабної реконструкції зазнав проспект Бажана, який називають східними воротами столиці України. Тепер настала черга західного в’їзду до міста - київська влада обіцяє капітально відремонтувати проспект Перемоги, де постійні затори стали звичним явищем. Та й шляхопроводи потребують ремонту, а Шулявський - повномасштабної реконструкції.

«Вечірка» дізналася, у чому полягатиме оновлення магістралі, а також про додаткові заходи, що можуть зменшити затори у найбільш проблемних місцях.

- Проект реконструкції розроблено ще позаминулого року, однак це скоріше капітальний ремонт, ніж реконструкція, - розповів «Вечірці» Володимир Воробйов, директор інституту «Київдормістпроект». - Заплановано оновити проїжджу частину, освітлення, відремонтувати шляхопроводи. Ми пропонували зробити окремі додаткові місцеві проїзди, однак головним є фінансування.

Найбільшою проблемою проспекту останнім часом стали регулярні затори. У разі передбачення відповідного фінансування поточного року можуть розпочатися роботи і з реконструкції шляхопроводу на Шулявці з розширенням проїжджої частини між вулицями Довженка та Гетьмана. Однак потребують реконструкції також інші вузлові точки проспекту.

- Найскладніша для проїзду ділянка проспекту в ранкові години пік - від в’їзду до міста до станції метро «Берестейська», - розповів «Вечірці» Денис Ткалич, аналітик компанії «Яндекс.Україна».

- За даними «Яндекс.Пробки», тут виникають два затори. Один розпочинається від села Чайки та закінчується на шляхопроводі на перетині з Кільцевою дорогою і може сягати 5 км, другий розпочинається ближче до центру і закінчується біля станції метро «Берестейська». Часом вони поєднуються - тоді довжина затору може сягати 10 км. У вечірні години значно ускладнюється рух на ділянці від станції метро «Шулявська» до станції метро «Святошин» завдовжки близько 4 км. Ще одна проблемна ділянка - від Повітрофлотського шляхопроводу до площі Перемоги, де автомобілі «затиснуті» світлофорами.

Проспект Перемоги має неоднакову ширину на різних ділянках - від 3 до 5 смуг в одному напрямку. Як результат - саме у таких вузьких місцях виникають затори. Додають клопоту і маршрутки, що ускладнюють рух у перших двох, а то й трьох смугах, а ще припарковані автомобілі. Втім, нормалізувати рух транспорту можна організаційними методами - як, скажімо, на проспекті Бажана біля станції метро «Позняки», де зроблено окремий проїзд для громадського транспорту. Про те, якими малобюджетними заходами можна позбавитися від заторів на проспекті Перемоги, «Вечірка» дізналася у архітектора Івана Пономаренка, одного з авторів альтернативного проекту Шулявського шляхопроводу.

- Найпростіше рішення для розв’язок на Кільцевій дорозі та на Повітрофлотському проспекті - це звуження з’їздів, як не дивно це звучить, - пояснив Іван Пономаренко. - Нинішні 3-4-смугові з’їзди варто звузити до 2 смуг - бо нині ці 3 смуги входять у 4 смуги проспекту, і утворюються затори. Саме тому біля Повітрофлотського шляхопроводу свого часу встановили світлофор - хоча така конструкція розв’язки, по суті, безсвітлофорна. Серед інших заходів, за словами архітектора, на Святошинській розв’язці можна перенести з-під мосту автобусну станцію та кінцеві зупинки маршруток, адже приміський громадський транспорт суттєво ускладнює рух і на шляхопроводі, та під ним. На Берестейській можна трохи пересунути центральний відбійник, організувавши додаткову смугу руху від центру - під час заторів автомобілі у центральному проїзді під шляхопроводом і так рухаються у два ряди в кожен бік, хоча офіційно там одна смуга.

А на Нивках, де 5 смуг руху з центру входять у 2 смуги на шляхопроводі (не так багато автівок повертають саме на Нивки), можна запровадити на мосту однобічний рух у напрямку Святошина. Машини ж, що прямують у центр міста, пустити внизу, де вже існує проїзд, дещо розширивши останній. Принаймні, зробити це у якості експерименту зовсім нескладно.

транспорт, проект, будущее, записки градоначальника, Киев

Previous post Next post
Up