Про ландшафтний дизайн: Куме не садіть берізку, бо москаль прийде і скаже - Рооооодіна!

Aug 10, 2014 23:29

Якщо ви поцікавитесь історією архитектури, історією церковної архітектури зокрема, то побачите, що історично склалося так, що на різних теренах екс. Рос. Імперії склалися різні архітектурні стилі.

На теренах України- ні на церквах доби давньої Русі, ні на карпатських церквах, ні на козацьких церквах, ні на церквах доби українського бароко ніде і ніколи не було бань в вигляді цибулин- "луковок".

"Луковіцы" на церквах- це виключно північне, російське явище.
Як на цьому, неперевершеному зразку, без перебільшення- " жємчужінє дрєвнєрусского зодчєства", котрий на замовлення Андрія Боголюбського спроєктували і побудували німецькі та італійські майстри -
«мастеры же присланы были от императора Фридерика Первого» ( мається на увазі  Фридріх Барбароса) тому, що власних пристойних  будівничих у Залішанських князів ні тоді, ні віками пізніше не було взагалі.
( Домонгольские храмы Залесья. Все 9, и все - изумительной работы заезжих западноевропейских мастеров)



Церква "Покрова на Нерлі"
"Цибулина" нагорі була додана піздніше - коли  у 15-16 сторіччі саме ця форма бань прийшла в Московію з мусульманского сходу (тоді ,на відміну від Руси що була у ВКЛ,  післяординська Московія ще перебувала в  пострдинському культурному просторі):



В ті часи, коли   тогочасні московіти (називаючи себе христианами, але свої молитви - намазами) молились так:
"И море же пройдох, да занесе нас сыс къ Баликаее, а оттудова к Токорзову, и ту стояли есмя 5 дни. Божиею милостию приидох в Кафу за 9 дни до Филипова заговениа. Олло перводигер!

Милостиею Божиею преидох же три моря.
Дигерь Худо доно, Олло перводигерь дано. Аминь!
Смилна рахмам рагим. Олло акьбирь, акши Худо, илелло акшь Ходо. Иса рухоало, ааликъсолом.
Олло акьберь.
А илягаиля илелло. Олло перводигерь. Ахамду лилло, шукур Худо афатад. Бисмилнаги рахмам ррагим.
Хуво могу лези, ля лясаильля гуя алимуль гяиби ва шагадити. Хуя рахману рагиму, хубо могу лязи. Ляиляга иль ляхуя. Альмелику, алакудосу, асалому, альмумину, альмугамину, альазизу, алчебару, альмутаканъбиру, алхалику, альбариюу, альмусавирю, алькафару, алькалъхару, альвазаху, альрязаку, альфатагу, альалиму, алькабизу, альбасуту, альхафизу, алльрравию, алмавизу, алмузилю, альсемилю, албасирю, альакаму, альадюлю, алятуфу."


Заключительная молитва в «Хожении» Афанасия Никитина состоит из трех частей:
1) общего прославления Бога,
2) искаженного написанием прославления Аллаха по 22-23 аятам 59-й суры Корана и
3) безошибочного по порядку и довольно точного по написанию перечня эпитетов Аллаха, начиная с 4-го по 31-е его «имя».

Тільки наприкінці 19-го на початку 20-го століття, після того, як московські художники і архітектори придумали новітнє на ті часи візуальне "фентезі" у вигляді "псєвдорусского стіля" (чі РОПЕТовський стиль- від призвища автора Петров записаного ззаду-наперед), на всій території Рос. Імперії почали будуватся храми у тому псєвдорусскому стилі (потім, заради благозвуччя, за радянської влади його перехрестили в "новорусскій стіль").
За основу цього фентезі, котре  з часом стало сприйматися загалом як еталон "русскості" було взято будівлі що побудували в Московії  італійськи майстри (Грановітая палата в московському  Кремлі, собор Івана Великого в Кремлі та інше)
Тільки тоді, такі споруди увінчані "цибулинами" почали з"являтися і в Україні:



Одеса. вул Пантелеймонівська. Монастир св. Пантелеймона

Майже поряд з Пантелеймонівським в Одесі стоїть Ільїнський храм (зараз також монастир) побудований раніше.
Бані Ільїнського храму ще у 1917 році виглядали так:



Під час румунської окупації в 1943 році, так:



Як поліпшили" цей храм вже у наші часи попи московського патріархату?
Всупереч первисному вигляду змінили оригинальну напівциркульну форму бань на щось подібне до  "луковіц", суттєво спотворивши цим первісний задум архитектора.
І одеська архитектурна інспекція робить вигляд, ніби вона нічого цього  не помічає.



І сьогодні здалеку ці два храми виглядають так:



Були ще багаточисельні спроби архитектурної гибридизаці ї- це коли, наприклад, до трикупольної козацької церкви (щоб було так, як "на Москві" де церкви мали по 5 куполів крім дзвінниці) по кутах добудовували ще 4 маленькіх, і з"являлися 7-ми купольні споруди , що зовні вже більш нагадували "рассєю", але то вже інша тема...

Але недовго то тривало, бо в 1917-му в прийшов гєгємон (атеїст-пролєтарій), і в СРСР вже було і не до того і по тому.
Навпаки- почали руйнувати.

Так ось.

Останніми роками, церква московського патріархату, коли будує нові храми в Україні, то "чомусь", наплювавши на всі архитектурні традиції цих місцевостей, будує іх саме в тому, суто російському стилі.
По всій Україні з тими самими рассєйскімі цибулинами-"луковкамі".

Саме такий храм збудував посеред чоловічого монастиря в Одесі великий шанувальник "Русскаваміра", російський шовініст митрополіт Агафангел (мп), таку ж церкву збудував Ігор Марков (той самий завзятий сепаратист, що нещодавно втік до Росії):



Одеса. Церква св. Спірідона Тримифунтського.

Правда тут архитектори перестаралися з пропорціями тої "луковкі", і коли проїздиш вздовж цієї будівлі, то ії центральна баня здається більш подібною до купола мечеті, але то вже інші аллюзії.

А якщо навколо ще понаставити ось таких дерев"яних срубів з цибулинами нагорі?



Одеса. Часовня Ксеній Петербурзької та Матрони Московської

Залишилось берізками навкого обсадити, і чим тобі не ісконная Рассєя?
Як у тому анекдоті:

Куме не садіть берізку, москаль прийде і скаже - Рооооодіна!
Заспіває:

Вижу чудное приволье,
Вижу нивы и поля.
Это русское раздолье,
Это русская земля?

Ось такий він, новий ландшафтний дизайн України.
Цілеспрямованно і з відомою антиукраїнською ціллю вже частково змінений на віки майбутні.

Ще фото одеських церков і продовження тут:

Сознательный примес визуализации лжи - "штобы было как в Расее"



Цей пост також розміщено на: http://mysliwiec.dreamwidth.org/1565080.html
Коментів:

кажущееся и действительное, отож, судьба и образ

Previous post Next post
Up