Проклятие от никониян на християн.

Feb 17, 2020 20:00

Тут у меня в параллельной ветке произошел спор с dembel88 и svidetel на счет проклятий и анафемы на двоеперстие, которое символизирует дораскольное Православие, начиная с Крещения Руси. Оппоненты заявляют, мол ни чаво такого не было, а вы проклятые раскольники...
Сейчас время появилось и попробую подробно предоставить тексты.
Для начала, конечно же надо напомнить, что на Стоглавом Соборе в 1551 году, Русская Церковь четко заявила о своей Вере-
"Аще ли кто двема персты не благословляет якоже и Христос, или не воображает крестного знамения. Да будет проклят, святии отцы рекоша."
Ето не выдумки русских, а Церковное Предание, а так же как появилось троеперстие у латын, писал  вот тут- https://mu-pankratov.livejournal.com/314235.html

Изменения от Никона начались с 1651 года, но так как разговор зашел о "Двоеперстии", то привожу лишь по нему- В неделю Торжества православия (в первое воскресение Великого поста) 1656 года - в московском Успенском соборе Патриархом Антиохийским Макарием, Патриархом Сербским Гавриилом и митрополитом Никейским Григорием была торжественно провозглашена анафема на тех, кто крестится двумя перстами во время богослужения:
"Предание прияхом с начала веры от св. апостолов, и св. отец, и св. седми Соборов творити знамение честнаго креста с тремя первыми перстами десныя руки, и кто от христиан православных не творит крест тако, по преданию Восточныя Церкве, еже держа с начала веры даже доднесь, есть еретик и подражатель арменом. И сего ради имамы его отлучена от Отца и Сына и Св. Духа и проклята; извещение истины подписах своею рукою"
Скрижаль 1656г.



Анафема Поместного собора 1656 г.
"Аще кто отселе, ведый, не повинится творити крестное изображение на лице своем, якоже древле св. Восточная Церковь прияла есть, и якоже ныне четыре Вселенстии патриарси, со всеми сущими под ними христианы, повсюду вселенныя обретающимися, имеют, и якоже зде прежде православнии содержаша, до напечатания Слова Феодоритова в Псалтирях со возследованием московския печати, еже треми первыми великими персты десныя руки изображати во образ Святыя, и Единосущныя, и Нераэдельныя, и Равнопоклоняемыя Троицы, но имать творити сие неприятное Церкви, еже соединя два малыя персты с великим пальцем, в нихже неравенство Св. Троицы извещается, и два великосредняя, простерта суща, в нихже заключати два Сына и два состава, по Несториеве ереси, или инако изображати крест, - сего имамы, последующе св. отец седми Вселенских Соборов и прочих Поместных правилом и св. Восточныя Церкве четырем Вселенским патриархом, всячески отлучена от Церкве, вкупе и с писанием Феодоритовым, яко и на Пятом (Соборе) проклята его ложная списания на Кирилла, архиепископа Александрийскаго, и на правую веру, сущая по Несториеве ереси, проклинаем и мы"

Обвинив в армянской ереси ( в последствии и приписав несуществующих учителей ересиархов) заработала машина по устранению не довольных. В последствии, прошел Большой Московский Собор 1666-67гг. где окончательно подвели черту о разрыве християн и никониян.

Анафема «Предела» (ороса). Листы 5-7
Они же мняшеся и о ревности: и таковы имуще ревность, да не по разуму, возмутиша во многия души неутвержденных: одни убо устно, одни убо письменно, глаголяще и пишуще якоже восшептал им сатана. Нарицаху книги печатныя новоисправленныя при Hиконе, бывшем Патртархе, быти еретическия; - от совершеннаго своего неведения приимаху точию просфоры, на нихже изображен бысть крест с подножием и со главою Адамлею»; - «соблазнишася же и о исправлении святаго Символа и о трегубой аллилуии, о знамении честнаго и животворящаго креста, о сложении трех перстов, и о Иисусовой молитве, и прочая…
Повелеваем покарятися во всем, без всякаго сумнения, святой восточной и Апостольской Церкви Христове, - книги, яже советом святейших патриархов, исправишася и напечаташася при Никоне, бывшем Патриархе, и после его отшествия за благословением освященнаго Собора, служебники, потребники и прочия приимати; - аллилуиа, в Божественном пении во учиненных местах глаголати трижды, и прочия…
И знамение честнаго и животворящаго креста творити на себе треми первыми персты десныя руки: палец, глаголемый, и иже близ его, глаголемый указательный, и средний слагати вкупе во имя Отца и Сына и Святаго Духа. Два же: глаголемый мизинец, и иже близ его близосредний, имети наклонены и праздны, по древнему преданию святых апостолов и святых отцев...
Сие наше соборное повеление и завещание ко всем, выше реченным, чином православным. Предаем и повеливаем всем неизменно хранити и покорятися святой Восточной церкви. Аще ли же кто не послушает повелеваемых от нас и не покорится святой Восточной церкви и сему освященному собору, или начнет прекословити и противлятися нам: и мы таковаго противника данною нам властию от всесвятаго и животворящаго Духа, аще ли будет от освященнаго чина, извергаем и обнажаем его всякаго священнодействия и проклятию предаем. Аще же от мирскаго чина (будет), отлучаем и чужда сотворяем от Отца, и Сына, и Святаго Духа, и проклятию, и анафиме предаем, яко еретика и непокорника, и от православнаго всесочленения и стада, и от церкве Божия отсекаем, дондеже уразумится и возвратится в правду покаянием. А кто не уразумится и не возвратится в правду покаянием, и пребудет во упрямстве своем до скончания своего: да будет и по смерти отлучен, и часть его, и душа со Иудою предателем, и с распеншими Христа жидовы, и со Арием, и со прочими проклятыми еретиками: железо, камение, и древеса да разрушатся, и да растаятся, а той да будет не разрешен и не растлен, и яко тимпан, во веки веков, аминь.

Анафема 15 листа
"Сие есть наше толкование и заповедь о святом символе, о алилуйе, о знамении честного животворящего креста и о сложении перстов и о Иисусовой молитве. Если кто будет противлятися нам, и всему освященному собору, Богу противляется и уподобляет себе прежним проклятым еретиком. И сего ради наследити имать, якоже и тии еретицы, анафему и проклятие святых богоносных отец, святых седми вселенских соборов. И в страшный суд о сем осужден будет от Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, во втором его и страшном пришествии"

Анафема 93 листа
"Аще ли кто ныне начнет прекословити о изложенных винах на соборе сем великом, от святейших вселенских патриарх, яже исправиша и узаконоположиша о аллилуйи и о кресте и о прочих винах, яже писаны суть в соборном изложении настоящаго сего собора, в лето от Божия по плоти рождения 1666, и в книзе Правления Жезла, да будет по апостолу Павлу в правду самоосужден и наследник клятве сего собора, писанней в соборном деянии его, яко преслушник Божий и святых отец правилом противник."

Анафема 30-32 листа.
"О знамении честнаго креста, сиречь о сложении перстов.
Такожде и знамение честнаго и животворящаго креста, от святых славных, и всехвальных Апостолов, и от святаго священномученика Игнатия Богоносца, третьяго патриарха Антиохийскаго и наследника святых Апостолов, и от вселенских учителей, свыше и изначала прияхом православно знаменати себе знамением честнаго креста тремя первыми персты десныя руки: совокупивше я, во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, неписанным преданием, якоже свидетельствует и святый Василий Великий, в слове 27-м, иже ко святому Амфилохию, епископу Иконийскому. Обаче егда согбаем и совокупляем три первые персты десныя руки, знаменуем яко веруем и исповедуем в Божестве Троицу, и единицу, сиречь, яко Святая Троица един Бог есть триипостасный и единосущный. Сего ради сими треми первыми персты, предаша нам святии апостоли и богоноснии отцы, творити на себе знамение животворящаго креста совокупивше я, во имя Святыя единосущныя и нераздельныя Троицы...
А мы православно три первыя персты, яко же стоят в ряду: первый, вторый и третий, совокупляем во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, и знаменаемся знамением честнаго и животворящаго креста Христова. Якоже прияхом от святых апостолов, и богоносных отцев, сице и исповедует, и сице держит крепко, и непоколебимо святая Восточная и апостольская церковь, и будет держати вечно и неподвижно, и тако подобает всякому православному христианину, последующему святей Восточней и апостольстей церкви, держати и мудрствовати, якоже предаша святии апостоли и богоноснии отцы, а не инако.
Глаголаше те суемудрии, яко два перста: вторый - указательный и третий - средний, Божество и человечество знаменуют: и три перста: первый, четвертый и последний - меньший, наклонити и совокупити под двема персты, именовати Святую Троицу, и глаголаше: яко те три неравные и разные персты есть таинство Святыя Троицы. Всем убо явленно есть, яко исповедаша во Святей Троице неравенство, яко ариане, и несториане, и духоборцы, и аполинариане, и прочии проклятии еретицы, зане они и сице исповедаша "

Наверное етого достаточно, чтобы верующий человек в 17 веке, обратился к 15-му Правилу Константинопольского Двукратного Собора.
"...Ибо отделяющиеся от общения с предстоятелем, ради некой ереси, осужденной святыми Соборами или Отцами, когда он проповедует ересь всенародно и учит оной открыто в Церкви, таковые если и оградят себя от общения с глаголемым епископом, прежде Соборного рассмотрения, не только не подлежат положенной правилами епитимий, но и достойны чести, подобающей православным. Ибо они осудили не епископов, а лжеепископов и лжеучителей, и не расколом пресекли единство Церкви, но постарались сохранить Церковь от расколов и разделений."

ереси, никониане, раскол

Previous post Next post
Up