Vakar kviečiau į diskusiją, kurią organizavo visai aibė organizacijų, bet pirmiausia - Žmogaus teisių stebėjimo institutas "Savaitės be rasizmo" rėmuose. Diskusijos pavadinimas buvo, pasirodo, sąmoningai provokacinis "VISUOTINAI PRIVALOMAS ISTORINIŲ ĮVYKIŲ VERTINIMAS: ŽODŽIO LAISVĖ IR CENZŪRA". Pasirodo, norėta, kad diskusija nebūtų prėska, kad
(
Read more... )
Comments 22
Reply
(The comment has been removed)
Reply
Reply
Reply
Na, o šūkis "Lietuva - lietuviams", kad ir ką spręstų mūsų teismai, mūsų visuomenėje, mano stebėjimais, turi vienintelę prasmę - etninę. Kitaip tikrai J. Pankai nereiktų sakyti A. Vinokurui, kad pastarasis atitinka "lietuvio" supratimą, tai jam būtų ir taip aišku.
Reply
Pagal kilmę jis yra, berods, žydas, o pagal pagrindinę pilietybę - švedas.
Taigi, jeigu jis persigalvojo būti žydu, tai geriausiu atveju jis laikytinas, ėė, žydų kilmės lietuviakalbiu švedu:)
Reply
Info:
Arkadijus Vinokuras, gimęs 1952 Kaune. Švedijos pilietis nuo 1980 metų.
Lietuvos pilietybė suteikta išimties tvarka už nuopelnus Lietuvai pagal Lietuvos Prezidento dekretą 2002 metais.
Reply
Užtenka atsiminti ir skandalingąjį Bernyn atvejį. Kai dar policijai ir teismams nieko neišaiškinus įvykis buvo apšauktas "rasiniu užpuolimu", buvo vykdomas netiesioginis aukštų pareigūnų (berods, ir paties prezidento) politinis spaudimas kategoriškais pasisakymais, galimai paveikęs proceso eigą, ir pan.
Visi žinome, kad teorija nuo praktikos žiauriai skiriasi. Visi žinome, kas yra atskirų "mažumų" sureikšminimas šiuolaikinėje Vakarų demokratijoje. Tik iš politnekorektiškos Vengrijos galima išgirsti pavyzdžių, kai už rasinį užpuolimą nuteisiami mažumų atstovai - čigonai. Kitur, pavyzdžiui, JAV dažnas atvejis, kai baltųjų įvykdytas rasinis nusikaltimas susilaukia milžiniško žiniasklaidos dėmesio, o analogiško žiaurumo juodųjų - netgi visiškai nutylimas.
Reply
Kažkaip neproporcinga, nemanai taip?
Reply
Reply
"Trumpai tariant, mano manymu, BK straipsniai jokios cenzūros neįveda. Aišku, viskas priklausys, kiek teismai turės noro/proto gilintis į tam tikrus klausimus."
Šiame teiginyje antras sakinys prieštarauja pirmam.
Tegalime spėlioti - kokia bus ta "teismų praktika", todėl prognozuojant derėtu imti ne optimistinį, bet liūdniausią įmanomą variantą.
Galų gale - pati mintis, kad už savo pagrįstą, bet neatitinkančią kanono nuomonę tyrėjas ar publicistas gali būti "patrauktas" pagal dar nežinia, kaip traktuotinus įstatymus, įveda galingą savicenzūros barjerą.
Kas gi norės tapti tuo bandomuoju triušiu "teisminės praktikos" formavime?
Reply
O štai A. Paleckis už nepagrįstą - traukiamas.
Reply
Beje, kas dėl pagrįstumo, tai jeigu neturime omenyje tik pirminius šaltinius, tai A. Paleckis savo nuomonę pagrindžia ne ką menkiau, nei M.Pocius - visi jo postringavimai turi nuorodą į literatūrą.
Kokia teisminė praktika susiformuos jį nuteisus - suprasti nesunku.
"Kaltinamojo teiginiai, kad savo nuomonę apie XXX jis susidarė ir grindžia faktais, nurodytais autoriaus AAA veikale BBB ir autoriaus CCC monografijoje MMM negali pateisinti jo veikos, atitinkančios LR BK...[bla-bla-bla]"
Va kaip bus, Maumai, o ne kaip pats rožinėm spalvom paišai...
Reply
Reply
Leave a comment