אגודה

Aug 25, 2008 00:30



בעוד כמה ימים יגיעו מספר לא גדול של אנשים לאסיפת האגודה בפנטסיקון, ויבחרו את הוועד החדש של האגודה. עיון בפתיל הבחירות הקרבות יכול ללמד אותנו דבר או שנים על המצב אליה הגיעה האגודה. יש מה לומר על לפחות חמישה אנשים שהציעו את מועמדותם, אבל אני אזכיר כאן אחד בלבד. ישנם כאלה שיתפלאו על הדברים, יש כאלה שלא יבינו איך חל שינוי כזה בעמדה שלי, ויש כאלה שיחשבו ( Read more... )

criticism, icon, sci-fi & communities, personal moments

Leave a comment

Comments 40

(The comment has been removed)

avgboojie August 25 2008, 16:09:23 UTC

זהירות, אם תגיד שאתה לא מחבב את אורי עוד עלולים לדרוש ממך לנמק.

Reply

(The comment has been removed)

avgboojie August 25 2008, 16:13:13 UTC
מייגע, בעיקר.

Reply


אתה מאחר בשנתיים gryphonk August 26 2008, 14:18:35 UTC


אורי לא צריך את האגודה, ואייקון לא צריך את האגודה. ז"א, פסטיבל בסינמטק לא צריך את האגודה, כדי שיקראו לו אייקון כמובן שצריך אישור מבעלי המותג, ביניהם האגודה...

לגבי קהילה, מתנדבים, תוכן, ועוד כהנה וכהנה; האגודה (הוועד שלה, הפעילים שלה, וכו'), נותנים אחוז מזערי ממה שאפשר לחשוב ביחס לכמות הרעש. הסיבה היחידה שהאגודה נמצאת באייקון היא כי אורי מתעקש לשים אותה שם; הוא מאמין שזה טוב. טוב לתחום, טוב לאייקון, וטוב לאגודה.

Reply

Re: אתה מאחר בשנתיים avgboojie August 26 2008, 15:22:30 UTC

מעניין, גם אורי, גם אייקון וגם הסינמטק היו צריכים את האגודה במשך שתים עשרה השנים האחרונות. בלי האגודה, לא משנה כמה נמרץ, נלהב ומוכשר אורי, לא היה אייקון. אורי מנכס לעצמו דבר שלא שייך לו.
זה אשכרה כאילו שמעצב שעיצב דגם של מכונית עבור חברת מכוניות קם אחרי שמסתיים העיצוב, אחרי שהחברה שפכה מיליוני דולרים והמוני שעות כוח אדם (של אנשים אחרים) כדי שהוא יוכל להצליח בו, נתנה לו תשתית, בסיס, הכשרה והזדמנות ליצור קשרים בשטח, ואומר, "היי, אתם יודעים מה? בינתיים - תוך כדי עבודה אצלכם - יצרתי קשרים עם משקיעים אחרים, צברתי ניסיון ואנשים מתלהבים מהמכונית שלי, אז אני לא צריך אתכם ואני לוקח אותה למקום אחר".
אם אורי לא היה "מתעקש" על כך שהאגודה תהיה באייקון זו הייתה גנבה ולא יותר, ולא משנה כמה חזון ועבודה אורי השקיע באייקון. כי זה לא שלו.

Reply

spelljammer August 26 2008, 16:19:20 UTC


רק לתת קצת רקע משפטי (בלי להיכנס לדיון מוסרי) - אורי (או כל אדם אחר שמתנדב באייקון) בהחלט יכול לקום ולארגן כנס (שאינו נקרא אייקון) תוך שהוא משתמש בקשרים, במתנדבים, וכו', שיצר בזמן שעבד על אייקון. הוא לא יכול להשתמש במותג "אייקון" שכן הוא שייך לאגודה (בין השאר).

אגב, בדיוק באותו האופן גם מעצב המכוניות שהזכרת יכול בהחלט ללכת לעצב מכוניות במקום אחר. כדי לחסום את האפשרות הזאת, חברות (לעיתים) מחתימות עובדים על חוזה שקובע שהם לא יעשו שימוש בקשרים/לקוחות/וכו' שצברו למטרת הקמת חברה מתחרה (לדוגמא), כחלק מתהליך ההעסקה שלהם. לאייקון (ולאגודות/עמותות בכלל) אין הסכמים כאלו עם אף אחד מהמתנדבים/שכירים שלהן. האם צריך להיות הסכם כזה בין האגודות/עמותות למתנדבים? שאלה טובה. אבל כרגע - אין.

Reply

avgboojie August 26 2008, 16:39:50 UTC

ראשית, אני בטוחה ששמת לב שלא נכנסתי כלל לשאלות חוקיות. יש לזה סיבה. יכול להיות שמבחינה חוקית זה כשר, אבל אוי כמה שזה מסריח.
האם משהו הוא גנבה גם אם החוק לא מגדיר אותו כגנבה? בעיניי כן. אתה מוזמן לערוך את השיפוט המוסרי הפרטי שלך. אבל בתכל'ס, מה שאתה אומר זה "זה בסדר שאורי יחטוף את אייקון ויברח כי לפי החוק הוא יכול".
אחד הדברים שלמדתי בילדותי הרחוקה, עת הייתי גבוהה וחזקה יותר מכל הילדים האחרים, זה שגם אם אתה יכול להפחיד ילדים עד שיתנו לך את ארוחת העשר שלהם, זה לא בהכרח אומר שזה בסדר לעשות את זה, ולא בהכרח אומר שתעשה את זה.

ובאשר לאייקון ולאנלוגיה שלי, לא בכדי אמרתי שזה מצב שבו הוא לוקח את אותה מכונית שעיצב והולך איתה למקום אחר. אורי לא מרים "כנס אחר". אורי מרים אייקון, גם במקרה ששמו ישתנה. כנס שנערך באותו מקום, באותו מועד, באותו פורמט, עם אותם אנשים, לאותו קהל יעד, עם אותו כוח אדם ועם אותם תכנים, ובכך מונע מהעמותות להמשיך לקיים את הכנס שלהן אם יסרבו לתנאים שלו, משום שכמובן, הן לא יוכלו לערוך את הכנס באותו מקום, באותו זמן, עם אותם משקיעים, אותו כוח אדם, אותו קהל ואותם יחסי ציבור, אם "הכנס החדש" של אורי כבר יהיה שם וישתמש בכל אלה.

Reply


Leave a comment

Up