Оригинал взят у
t2000 в
Stay Awhile and Listen. История серии DiabloС последней игрой серии, Diablo III, сейчас ничего не происходит, новостей не будет до BlizzCon в конце этой недели (да и вряд ли там объявят о следующем после Reaper of Souls дополнении), так что почитать об истории самое то
(
Read more... )
Comments 14
Reply
Reply
а в первом дьябле тоже этот японец графон делал? там он гораздо менее долбонский
Reply
Reply
Но факты таковы, что первый диабло куда более реалистичен второго, это игра в стиле хоррор, мрачняк. А второй диабло это мультики.
Вот хотелось бы узнать, кто выбирал арт-концепцию для первого и второго.
Reply
http://diablo.incgamers.com/blog/comments/david-craddock-on-diablo-2s-creation
“For Diablo 2, Blizzard North wanted to break out of the first game’s vertical mode and create a larger world with lots of varied locations to explore,” Craddock said. “Over time, the team hit on some drawbacks. They added the ability to run in order to explore new regions more quickly, but running meant if the going got tough, the tough could just get going. Second, many on the team missed the original game’s grittier environments, which had largely been put aside in favor of grasslands, jungles, and deserts that, while beautiful, certainly couldn’t be described as “gothic horror,” Diablo 1’s trademark theme
Reply
Leave a comment