Ще фрагмент з книжки Діан Дюкре "Заборонена плоть"

Oct 06, 2018 00:31

Що вважалося шок-контентом в 1928 році нашої ери
:) Та трохи передісторії.
"Першою гігієнічною прокладкою, впровадженою на ринок, стала 1896 року продукція американської фірми Johnson&Johnson. Вона отримала назву "лістер", від прізвіща барона Джозефа Лістера, англійського хірурга, піонера антисептики у своїй галузі медицини. Виробник, однак, ламав голову: як зробити так, щоб жінки почули про "лістер", коли будь-яка реклама продукту була б визнанана неделикатною та вульгарною? Перша спроба завершилася фіаско.
Згодом концерн Kimberly-Clark випустив на ринок цілу гаму продуктів для жіночої інтимної гігієни, зроблених з нового матеріалу - деревної вати. Це заслуга французьких фронтових медсестер, які в часи Першої світової війни звернули увагу на поглинальні властивості целюлози - значно ефективнішої за традиційні засоби. Промисловість відчула в цьому нові можливості, і 1921 року на ринку з'явилася лігнінова прокладка Kotex. Пані, якім вистачало грошей на Kotex, блискавично відмовляються від прокладок домашнього виробу. Фірма потирає руки.
Але як переконати всіх американок прийняти продукт одноразового вжитку? Треба вимислити цілком новий спосіб життя. Світ, в якому бути жінкою вже не кара; де ніщо не заважає активності в домі та поза домом; де можна насолоджуватися повною свободою. Клопоту завдає і те, що численні магазини відмовляються від продажу продукту, а газети зачиняють свої шпальти перед подібною рекламою. Kimberly-Clark, однак, не піддається так легко. Знає, що перш за все мусить гарантувати жінкам повну секретність. Фірма вирішує вкласти гроші в спеціальні вітрини - автомати для продажу продукту - щоб клієнтка сама могла придбати товар, не звертаючись до продавчині. Після успіху прокладок Kotex Johnson&Johnson вирішує кувати залізо, поки гаряче: наслідує конкурента і виводить на ринок прокладки Modess. Не мине й 10 років, і на ринку вже біля сотні марок змагатимуться за увагу жінок.
Тепер з'являється нова заковика. Як, до біса, вирізнитися з цього тлуму? Реклама! Kotex ошелешує, розміщуючи провокаційне оголошення в традиційній пресі, орієнтованій на хатніх господарок. В цій революційній кампанії модель Лі Міллер створює ідеал жінки Kotex. Із хлопчиковою стрижкою, в вечірній сукні, вона застерігає інших жінок, що збираютья наряджатися, щоб подбали про свою промежину та звернулися до секретної прокладки, невидимої навіть під найтоншою білизною. Реклама шокує Америку. Сама модель скоро залишає Нью-Йорк, обираючи Париж, де її коханцем та наставником стане Ман Рей. Однак, певне табу було зламане."



Фото: Едвард Стейхен. 1928 рік. Це перший випадок, коли для реклами прокладок позує реальна жінка.

Ще додам: Лі Міллер в майбутньому прославилася не тільки цим. Під час Другої світової вона була фотожурналісткою та знімала історичні події: висадку союзників, перше застосування напалму при осаді Сен-Мало, звільнення Парижу та таборів Бухенвальд і Дахау.

література, історія

Previous post Next post
Up