Якось мені розказували історію, як у одному фотоательє загубилися фотографії, зроблені у німецькому Франкфурті-на-Майні і працівники, шукаючи їх, казали одне одному, що на фотках має бути "типу Нью-Йорк". І це не так далеко від правди - Франкфурт і справді є головним фінансовим центром Німеччини. Крім того, саме тут знаходяться усі найвищі німецькі будівлі, з яких складається вся перша десятка
рейтингу німецьких хмарочосів. Крім того тут знаходиться один із найбільш завантажених аеропортів Європи.
2. Франкфуртський вокзал красивий, але територія довкола порядно загаджена графітчиками. Підземний перехід на фото веде прямо у центральних хол вокзалу, але перейти вулицю можна і згори, чим користується переважна більшість пішоходів. На п'ятачку біля цього виходу з підземки (за моєю спиною) і вдень і вночі тусується підозрілого виду натовп, який зовнішньо нагадує суміш бомжів, наркодилерів та крадіїв велосипедів.
2. Франкфуртський вокзал було відкрито у 1888 році і до 1915 року він був найбільшим у Європі, поки цей титул в нього не перехопив гігантський вокзал Ляйпцига.
3. Відкриття 1888 року ознаменувалося конфузом - у перший же день роботи один з потягів не зміг загальмувати та врізався у гальмівний буфер, пошкодивши локомотив.
4. Відвідувачів попереджають про можливість кишенькових крадіжок.
5. Біла тактильна плитка на перонах чудово контрастує з чорним покриттям.
6. Крім магазинів та кафе на станції є центр обслуговування пасажирів.
7. На виході можна дати оцінку своїм враженням від обслуговування.
8. Табличка з інформацією про будівлю біля входу.
9. Неподалік входу нагромадження столиків за парканом. Фото були зроблені на початку лютого. За столиками видно майданчик з таксистами, а біля протилежного крила вокзалу знаходяться перони для міжміських автобусів.
10. Вид, що відкривається з центрального входу.
11. Вулиця, що проходить повз вокзал. Хмарочос праворуч - третій по висоті в місті 53-поверховий (208 метрів) Westendstrasse 1, який було збудовано у 1993 році. Вдалині із гостроконечним дахом видно 63-поверховий 257-метровий Messeturm 1991 року побудови, який є другим в місті по висоті.
12. Майже той самий ракурс вночі.
13. Привокзальна стоянка таксі. Машини стоять у загальній черзі і підбирають пасажирів, поступово підсуваючись одна за одною вперед.
14. Крім вуличного туалету тут можна побачити ще й тарифи на паркування.
15. Крім зовсім невеликого наземного є і підземний паркінг.
16. З балкону нашого хостела якраз було видно автобусні перони..
17. Вечірня підсвітка вокзала.
18. Вам ще не набридло про вокзал? Давайте нарешті відійдемо від нього на прилеглі вулиці з емігрантським колоритом. Відразу відчувається, що кількість емігрантів тут на порядок більша, ніж у східнонімецькому Ляйпцигу.
19. Моросив легенький дощ і вулиці були геть безлюдними.
20. Звіриний оскал капіталізму.
21. Сподобалася міська туристична навігація.
22. І ось воно, ділове серце Франкфурта та його найвища будівля - 300-метровий хмарочос Комерцбанка, збудований у 1997 році за проектом британського архітектора Нормана Фостера.
23. Щоправда, виявилося, що частину його висоти складають гігантські сходи, що ведуть до головного входу.
24. Не хотів би я опинитися на місці того, хто, наступивши на власну шнурівку, покотиться з цих сходів донизу. Сер Норман, навіщо ви так?
25. Входи до метро дуже ефектно виглядають вночі.
26. Всередині все максимально утилітарно.
27.
28. У середмісті зовсім небагато будинків пережили Другу світову війну, ще частину відбудували після неї, решта збудовані за новими проектами.
29. Ось довоєнне фото площі, на якому видно той самий кут, що і на попередньому (
фото звідси).
30.
31. Пішохідний міст через Майн.
32.
33. Трамвайна мережа Франкфурта налічує 11 маршрутів, на яких працюють 103 вагони, найновішими з яких трьохсекційні низькопідлогові
Flexity Classic компанії Bombardier. Цікаво, що збудовані у 1884 році рейки конного трамвая мали колію 1000 мм, але вже у 1905 році разом із впровадженням електричного трамвая місто перейшло на широку колію 1435 мм.
34. Франкфуртський трамвай перевозить 30% від загальної кількості пасажирів міського громадського транспорту.
35. Більшість трамвайних колій проходять по виділенках, але трапляються і такі казуси. Скоріш за все, сучасний ремонт цієї вулиці ще попереду.
36. Відразу після цього трамвай виїжджає на пішохідну площу.
36. Сучасна трамвайна зупинка з камерою відеонагляду.
37. Більш старі павільйони.
38. Фірмовим кольором франкфуртського громадського транспорту є коліір морської хвилі - в нього пофарбовані не лише трамваї та автобуси, а й елементи транспортної навігації.
39. Службовий трамвай.
40. Велоінфраструктура.
41.
42. Благоустрій біля чергового хмарочоса.
43.
44.
45. Бічні вулички вщерть запарковані, дехто прилаштовується навіть на тротуарах.
46. По центру проспекта широка розділова смуга з деревами та красиво постриженими кущами.
47. І там ще й трамвай їздить. Велосмуга з фото №44 при наближенні до гімназії додатково відділилася від автомобільних сміг бетонними виступами.
48. Навіска контактної мережі дуже акуратна та мінімально засмічує простір.
49. Прямо біля входу до гімназії є окремий смітник для недопалків. Цікаво, що це - потакання людським слабкостям гімназистів чи проста життєва практичність?
50. Ой, а що це таке рідне? Побілені дерева, бетонні клумби ніби щойно з Епіцентру. Навіть не знаю, що мене дивує тут більше - те, що індуси в Німеччині білять дерева, чи те, що німцям для поїздки до Індії потрібна віза.
51.
52.
53. Досить незвичне використання тактильної плитки.
54. Захист дерев від наїзду авто.
55.
56. Таксопарковка у офісному кварталі.
57. Хмарочосина.
58. 21-метрова кінетична скульптура "Молотобоєць" авторства американця
Джонатана Борофскі була встановлена тут у 1990 році на пожертви громадян, як символ протесту проти нео-нацизму. З тих пір вона досить часто ставала метою вандалів. У 2007 році вона була пошкоджена настільки сильно, що її довелося демонтувати та виготовити повністю нову.
59.
60. Стовп на велодоріжці, запаркований тротуар - ну як так можна?
61. Під чашею фонтану ліворуч, здається, хтось живе.
62. Ще одна вулична скульптура, що зображує
чоловічка зі світлофорної піктограми, яка використовувалася у Східній Німеччині та символізує собою возз'єднання Німеччини.
63. Пункт зарядки електромобілів.
64.
65.
66. Радикально сформовані дерева.
67. Посеред хмарочосів затишний став з різноманітними птахами.
68.
69.
70. Частина газонів замість трави вкриті плющем.
71.
72. Бічна вулиця.
73.
74. Народна стежка.
75.
76. Відійдемо в сторону.
77. Німеціький перфекціонізм.
78.
79. Опори знаків та світильників стоять чітко на краю хідника, залишаючи його транзитну частину вільною.
80. Вказівники з назвами вулиць на перехрестях.
81. Заспокоєння руху.
82. Тактильна плитка.
83. Смітники для скла.
84. Цікава скульптура просто навпроти дитячого майданчика.
85. Там же.
86. Житлова новобудова.
87. Кільцева розв'язка на перетині п'яти житлових вулиць.
88.
89.
90. Дуже козирне паркомісце.
91. Зелена цегла на в'їзді до подвір'я. Сподіваюся,
noddeat пояснить, що воно таке :)
92. Ризикну припустити, що на цьому Порше кольору франкфуртських трамваїв розсікає начальник місцевого Електротрансу :)
93.
94. Загалом роверисти на вулицях зустрічалися зовсім нечасто. Можливо не сезон.
95.
96. Ефектне поєднання геометрії фасадів та природності злакових трав.
97.
98. Навіть на щільних вулицях ділового центру знайшлося місце для озеленення. Висока будівля з квадратними вікнами на задньому плані - японський центр, збудований у 1996 році за проектом німецького архітектора Йоахіма Ганца.
99. У наступних дописах планую показати панорами міста з оглядового майданчика
Main Tower, що знаходиться на висоті 200 метрів.
100. На цьому наразі все. Дякую за увагу.
Дивіться також:
Прикладна тротуарологія Трамвайний Карлсруе Тунель крізь століття