Бутерброд по-краківськи (або екскурсія краківським залізничним вокзалом)

Feb 08, 2016 09:00



Вокзал польського Кракова ззовні виглядає досить просто та утилітарно, але ця зовнішня простота є оманливою, адже приховує за собою продуманість деталей та багатогранну практичність, про яку я зараз постараюся розповісти детальніше.


1. З висоти пташиного польоту краківський вокзал виглядає ось так. Його стару будівлю (знизу ліворуч поруч із зеленою галявиною) було відкрито 1847 року, але зараз вона вже не використовується. 2006 року поряд з вокзалом збудували великий торговий центр Галерея Краковска з паркінгом на 1400 машиномісць. 2014 року прямо під коліями облаштували приміщення кас та зали очікування, сполучені з перонами нагорі за допомогою ліфтів та ескалаторів. Площа перед вокзалом також повністю змінилася, з неї зникла стоянка таксі, для яких обладнали зону очікування на парковці прямо над перонами.


2. Дуже наочно ці зміни можна побачити, співставивши супутникові фото різних років. Добре видно, яке село було довкола вокзалу ще у 2003 році.


3. Перераховані вище зручності це далеко не все, чим цікавий вокзал Кракова, адже для багатьох пасажирів він починається з підземної станції метро трамваю, що знаходиться прямо під перонами.


4.Так виглядає місце, де трамваї, що їдуть до вокзалу, пірнають під землю.


5.


6.


7. З трамвайної зупинки можна вийти на дві сторони - або назовні до автобусної станції, або відразу всередину вокзалу до квиткових кас.


8. Всі виходи, звісно, безбар'єрні.


9. Кількадесят метрів від виходу з трамвайної станції знаходяться квиткові каси (фото звідси).


10. Табло.


11. Інтер'єр Галереї Краковської, яка з вокзалом об'єднана фактично у один великий комплекс.


12. Тут є де провести час у очікуванні потяга.


13. Навіть на зовнішньому фасаді вивіски вокзалу та торгового центру знаходяться поруч.


14. Вулиця перед вокзалом досить скромної ширини і нею проходять також автобусні маршрути та ще одна відокремлена трамвайна лінія. Автобус, що на фото не міський, а приміський.


15. Південний фасад Галереї Краковської, що виходить на стару будівлю залізничної станції. Навпроти входу працює відкрита ковзанка. Спробував собі уявити ковзанку перед львівським вокзалом - поки не вийшло.


16. Старий вокзал виглядає так (фото з вікі).


17. Тильна сторона старої станції та вулиця під коліями.


18. Але повернімося всередину сучасного залізничного терміналу та піднімімося ескалатором на перон.


19. Перони виглядають так.


20. Цікава деталь - рукомийники на перонах.


21.


22. Табло на пероні з антиголубиними шипами нагорі.


23. Тактильна плитка.


24. Прибуває швидкісний потяг Пендоліно, до купівлі яких чимало поляків ставляться дуже критично через їхню дороговизну та відсутність у Польщі колій, на яких вони могли би розганятися до своїх максимальних 250 км/год.


25.


26. До речі, ставлення до фотографування у Польщі спокійне, охоронці чи інші працівники вокзалу на людину з фотоапаратом взагалі не реагують.


27. Ліворуч на фото видно накриття сходів, що ведуть на паркінг над перонами.


28. Зимовий краківський смог додає фотографіям атмосферності.


29. Крім відкритих сидінь на перонах є такі захищені від вітру місця очікування.


30. Крім ескалаторів та сходів, пересуватися між рівнями вокзалу можна також за допомогою ліфтів.


31.


32. Давайте піднімемося на паркінг.


33.


34. Нагорі ось так. З кожного перону сюди веде окремий ліфт. Прямо тут же є стоянка таксі та термінали для оплати парковки.


35.


36. Перехід до Галереї Краковської, в якої також є власний окремий паркінг.


37. З протилежного боку знаходиться автобусна станція для міжміських рейсів.


38. Вид на перони згори. Видно третю колію по центру для проїзду крізь вокзал без зупинок.


39. На цьому все, дякую всім за увагу.


Дивіться також:

Привокзальна площа здорової людини


Залізнична Польща


Залізнична Швеція


інфраструктура, залізниця, краків, польща, вокзал

Previous post Next post
Up