Залізнична Польща

Oct 12, 2015 09:00



Минулого тижня серед запропонованих тем ви проголосували за розповідь про польську залізницю і ось вона. Цьоговіч кілька разів користався її послугами і можу поділитися деякими враженнями.



1. Для подорожуючих з України, польська залізниця починається з вокзалу Перемишля, на пероні якого ви обов'язково зустрінете електричку Pafawag EN57.


2. Виглядають вони трохи мультяшно і зовнішньо більше нагадують потяг метро, ніж міжміську електричку.


3. Ці потяги, що випускалися з 1961 по 1993 роки у Вроцлаві, досі дуже поширені у Польщі, а також використовуються у Хорватії та Словенії. Частина з них капітально відремонтовані і виглядають непогано, але зустрічаються і дуже ушатані життям екземпляри.


4. Перон та колії вокзалу у Перемишлі. За загальною протяжністю залізничних шляхів Польща є 16-ю в світі, більшість колій є європейського стандарту ширини 1435 мм, однак на сході Польщі є також і колії 1520 мм, які зв'язують її з Україною, Литвою та Білоруссю. Головним пасажирським залізничним перевізником є державна компанія PKP SA (Polskie Koleje Państwowe).


5.


6. Але поїдемо ми не електричкою, а пасажирським потягом PKP Intercity. Спочатку купуємо квиток, на якому касир після роздруку турботливо позначає маркером найважливішу для пасажира інформацію. Важливий момент - на польських вокзалах до кас стоїть єдина черга і вам не потрібно обирати, до якої черги стати та мучитися від того, що сусідня черга рухається швидше за вашу. До речі, раджу почитати емоційний пост, який свого часу написав на цю тему vadorg


7. До речі, крім власне потягів, польська залізниця має також і туристичні автобуси, на які вас можуть пересадити, якщо з потягом виникне якась проблема. В мене самого раз була така ситуація - передаючи мені квиток на потяг з Кракова до Перемишля, касир сказав, щоб я в потрібний час підійшов до каси №1, звідки всіх пасажирів відведуть до автобусів. При цьому квиток був звичайний залізничний, з вказанням місць, які в автобусі були неактуальні - там вже хто перший сів, того і місце. Трохи здивувало, що про такий нюанс не попередили заздалегідь, але з точки зору часу добирання то було навіть краще.


8. Взагалі в польської залізниці великі проблеми з пунктуальністю. Запізнитися з відправленням чи прибуттям на півгодини - звична справа. Одного разу спостерігав картину, як серед перегону два зустрічних потяги на хвилину зупинилися кабіна біля кабіни і машиністи перекинулися парою слів через вікно (я якраз їхав у першому вагоні).


9. Але врешті решт потяг таки прибуває. Відразу кидається в очі значно менші габарити локомотива EU07, порівняно з нашими, які виглядають, наче будинки на колесах. До речі, вироблялися ці локомотиви також у Вроцлаві з 1965 по 1994 рік.
(перевірив у Вікі - поширені в нас локомотиви на добрий метр вищі за той, що на фото)



10. Вагон. Двері відкриваються автоматично, провідники не стовбичать при вході.


11. Всередині вагони бувають різних типів. Є розділені переділками на окремі купе з прозорими дверима.


12. Всередині кожного купе шість крісел та невеликий столик.


13. Є також вагони без переділок та звичайними рядами крісел 2+2, як в салоні туристичного автобуса


14. В таких вагонах є також місця для перевезення велосипедів.


15.


16. Санвузол.


17.


18.


19.


20. Всі вагони мають інформаційні табло, що показують швидкість, температуру та іншу інформацію. В вагоні з переділками таке табло стоїть в кожному купе і виглядає так.


21. У вагоні без переділок табло висять над виходами в тамбур.


22. На попередній фотці табло показує максимальну швидкість, яку вдалося побачити, але насправді дорогою від Перемишля до Кракова потяг так розкочегарюється лише на коротких ділянках. Більшість часу він їде значно повільніше, адже практично весь залізничний шлях від Перемишля до Кракова є суцільним будмайданчиком - тут перекладають колії, облаштовують підземні проїзди під ними та технічну автодорогу паралельно коліям, реконструюють станції та вокзали. Масштаби робіт та кількість техніки справляють враження.


23. Поштовх спорудженню дороги вздовж колії дала залізнична катастрофа, що сталася кілька років тому на відрізку який проходив крізь ліс, через що рятувальні служби довго не могли дістатися на місце та вивезти поранених.


24. Також будують багато ось таких проїздів під коліями.


25. Реконструюють перони.


26. Навіть у дуже маленьких містах під перонами будують підземні проходи для пасажирів з дуже пологими пандусами.


27. Зупинки, табло, навігація та мощення перонів всюди уніфіковані.


28.


29. Будують нові шляхопроводи. Це фото зроблене в березні, а у вересні потяг їхав вже ним, тоді як перебудовували паралельну частину.


30. Також по всьому шляху перекладають колії, через що час добирання з Перемишля до Кракова збільшився майже вдвічі. Зараз відстань у приблизно 200 км потяг доляє за понад 5 годин, тобто середня швидкість становить лише 40 км/год. До початку реконструкції дорога займала близько трьох годин.


31. Вигляд з вікна наочно пояснює, чому швидкість поки така невисока.


32. Одна з ділянок, на якій потяг може дозволити собі трохи розігнатися.


33. В багатьох місцях ставлять шумозахисні екрани. Поляки взагалі на них помішані.


34.


35.


36. Незапланована технічна зупинка - пропускаємо зустрічний потяг. Стоїмо добрих півгодини, після чого провідник оголошує про запізнення і пасажирів в якості компенсації пригощають безкоштовною кавою чи чаєм.


37. Вокзал Тарнува та потяг PESA біля перону. Коли робив це фото з хвоста потягу, до мене підійшли двоє в штатському, показали посвідчення поліцейських та ввічливо поцікавилися документами. Полистали паспорт, подивилися візу, подякували та пішли.


38. Ще одна PESA в Кракові.


39. Товарняк з щебенем.


40. Швидкісний Pendolino, якому в Польщі наразі практично ніде розігнатися до його максималки у 250 км/год, зв'язує Варшаву з багатьма іншими польськими містами.


41. Електричка PESA в Кракові.


42. Перон Краківського вокзалу. Сама будівля вокзалу дуже цікава, але нормально оглянути її поки не вийшло. Сподіваюся в майбутньому виправити це, бо вона справді варта уваги.


43. Заміна локомотива у Кракові.


44. Покинуті вагони неподалік Кракова. В середині деяких вже проросли дерева.


45. Модернізована в Мінську Мазовецькому стара електричка.


46. Вантажний потяг з локомотивом Сіменс.


47. Задвірки якоїсь станції дорогою до Вроцлава.


48. Пейзажі неподалік Перемишля.


49. Проїжджаємо над автобаном.


50.


51.


52. Після Кракова ремонтні роботи закінчуються і потяг починає бадьоро кружляти довкола пагорбів.


53. Красивий вокзал на під'їзді до Вроцлава.


54. Взагалі в організаційному плані польська залізниця справляє враження трохи безалаберної, але при цьому дуже людяної - весь персонал, з яким стикається пасажир, від касира до провідника, дуже ввічливий, привітний і завжди охоче допомагає. При цьому рівень оснащення залізниці, благоустрій, а також обсяг та швидкість їх модернізації справляють враження, а станції невеликих містечок за якістю виглядають не гірше за вокзали великих міст. А з пунктуальністю, я думаю, поляки також обов'язково наведуть лад .Цікаво, скільки займатиме дорога до Кракова після завершення всіх робіт?


Дивіться також:

Привокзальна площа здорової людини


Ближнє закордоння


Залізнична Швеція


залізниця, польща

Previous post Next post
Up