В цю неділю відбулася цікава фото подія. Один з найкращих фотографів країни - Олександр Онищенко
awo-onyshchenko проводив майстер-клас "З'йомка та обробка пейзажу". Сім годин пролетіли як одна мить. Мої інтуітивні відчуття щодо передачі перспективи в пейзажах набули чітко сформульованих правил, які повинні миттєво "вистрелювати" в голові під час планування композиції в кадрі. Бо ранкове сонце не любить чекати...
Звісно, ті ж самі правила працюють і на етапі пост-обробки, коли поспішати вже нікуди. Але, як сказав Олександр, обробка пейзажу схожа на огранку алмазів. І, якщо "сировина" якісна, то є можливість зробити шедевр. Але якщо принести додому замість алмазів жменю каміння (неякісні кадри), огранкою (пост-обробкою) "діаманти" вже не зробити.
Тому, щоб не втрачати цікавих кадрів, треба формувати швидке фотографічне мислення. Я і сам знаю, що це моя задача номер один. Мій "процесор" в голові, на відміну від процесора фотокамери, гальмує неймовірно. Скільки кадрів прогавив поки "аналізував" ситуацію... Тим паче, що для мого улюбленого стріт фото вимоги до швидкодії "процесора" в голові ще вищі.
А ще ми тренувалися впізнавати - яким об'єктивом (ширік, нормальний, телевік) були зроблені різні пейзажі. Я побачив наскільки глибше може промалювати перспективу ширококутий об'єктив порівняно з телевіком.
Але і Фотошопом можна додати об'єм пізніше, якщо зробити контрасніше передній план та підвищити його різкість. Оскільки для людини неприродньо бачити найменьші дрібниці за 10 кілометрів, Маестро Олександр не рекомендував бездумно "шарпити" весь кадр цілком. Тож ніколи не треба шарпити хмари і об'єкти на дальніх планах.
Також було цікаво на власні очі побачити, як невиразний або і відверто "проблемний" пейзаж (фото з інтернету) в руках Майстра, буквально, оживає, набуває природніх кольорів і починає ... викликати позитивні емоції. Перед тим, як лікувати фото, ми намагалися їх розглядати і думати: як їх можна покращити. Це непроста задача. Треба певний досвід. Хоч смак купити і не можна, але покращити - так. Я думаю, наприклад, розглядаючи якісні фото визнаних майстрів. Головне при цьому відчувати (або просто знати) на що звертати увагу.
Приємно, що близько десятка розглянутих прикладів слухачі отримують в PSD файлах з докладними коментарями для спокійного домашнього аналізу. Знаючи це завчасно, я просто приймав потік цікавої інформації не хвилюючись, що я щось забуду записати чи не встигну зробити якісь приклади. Бо нічого записувати і не треба було. Цей майстер клас був більше схожий на зустріч друзів зі спільними інтересами з досвідченим Майстром.
Це був дуже цікавий, насичений день.