Чакарера - наступна порція

Apr 04, 2011 14:21



Майже рік тому я вперше виклав деякі тези стосовно аргентинського фольклорного танцю. Від того часу багато чого змінилося, в тому числі й на краще. Хочеться вірити, що проведені у Львові, Києві та Харкові уроки цьому сприяли. З одного боку, чакарера не танго - і немає сенсу робити кілька разів на тиждень заняття, щоб відточувати схему. З іншого - одного-двох семінарів недостатньо для того, щоб почати чакареру належним чином танцювати. Деякі моменти бажано відточувати, дещо забувається…

Оскільки, як нещодавно виявилося (і надзвичайно приємно було це почути!), мій журнал, а зокрема - аргентино-фольклорні статті, читає достатньо багато народу, - скористаюся тим і викладу наступну порцію коментарів. Рахуйте це внеплановим уроком J

Отже, почали.

Загальна хореографія.

Фіксуйте позу в кінці куплету (після giro y coronacion). Не треба добігаючи останній крок - тут же з вереском кидатися одне одному в обійми - це ж КОРОНАЦІЯ.

Якщо маєте проблеми зі швидкістю при переході з однієї фігури до іншої - використовуйте спрощений крок (тобто один довгий крок замість трьох рівномірних) - це дасть вам трошки фори.

Слідкуйте за тим, як виглядають ваші долоні, коли руки підняті. Уявіть, що щось тримаєте пальцями (не гирю!) - тоді й лікті не будуть напружені.

Сарандео.

Основна фігура руху на підлозі при виконанні сарандео - ромб (як у avance y retrocezo). Дівчата, якщо вже вирішили розвинути траєкторію руху - зважайте на партнера, не налітайте на нього з маніакальним блиском в очах, у нього має бути своя територія!

Техніка сарандео - різноманітна і має різну стилістику в різних країнах (Аргентина, Чілі, Мексика, Іспанія). Не перетворюйте аргентинське сарандео на циганщину - не зловживайте маханням спідницею в усі боки з максимальною швидкістю.

Сапатео.

Критерієм якісного сапатео НЕ Є гучність удару по підлозі! Іноді аж музики не чути, добре що танцюють на паркеті а не на залізному даху, наприклад…

Намагайтеся виконувати сапатео на найменшій площі - не варто розмахувати ногами в різні боки, це не кунг-фу все-таки.

Якщо руки за спиною не змушують вас горбитися - чудово, але в іншому випадку - заберіть їх звідти негайно!

Будьте обережні з положенням стопи «на боку» - повний перенос ваги на цю ногу загрожує травмою! Зважте на те, що професійні маламбістас мають достатньо гнучкі суглоби плюс трошки інше взуття плюс плюс плюс… Так що використовуйте це положення як проміжне - в сенсі, не навантажуйте цю ногу всією вагою.

Взагалі, вивчіть (для початку) zapateo basico - а далі можете з нього робити цілу купу цікавих варіацій! В Харкові дуже добре з цим побавилися J

Коронація.

Так, є варіант коронації, коли ніби обнімають однією рукою. Проте не перетворюйте це на борцовський захват з удушенням. Взагалі варіантів заключних поз у коронації багато - можете свій придумати, але деякі моменти лишаються незмінними, такі як фіксація (завмирання) пози, відсутній (або мінімальний) тілесний контакт і т.і.

Музичність.

Без розгляду музичної специфіки - чакарера неможлива. З аргентинцями по-іншому, вони з молоком матері отримують всі ті синкопи та поліритмію, це іншим треба до того поступово доходити. Що для них очевидне (тому й не роблять на тому наголос), для нас - треба проаналізувати. Музичний аналіз чакарери - або в наступному пості, або в найближчому семінарі (не знаю, що раніше буде).

Наразі ще раз повторю - чакарера трунка - ЦЕ НЕ ЧАКАРЕРА НА 6 КОМПАСІВ! Деяким авторам здалося би переглянути старі архіви своїх блогів, та підчистити викладені там тези - люди, вас же читають, то заберіть помилки минулого з ваших текстів!

Історія, походження, стилістика.

От іноді просто смішно стає. Як запустили колись тему - мовляв, чакарера народний танець грайливого характеру, - так народ з усією радістю і повівся. Взагалі, практика визначення жанру одним реченням - порочна. Що маємо в результаті? На мілонгах народ танцює танго з пафосними обличчями, як пускають чакареру - європейський оскал в пів-обличчя, надто театральне враження. Додайте трошки стриманості у вашу чакареру, до того ж розслабте м’язи обличчя - нехай посмішка буде не від вуха до вуха, зате щира і не натягнута. Та й не завжди чакарера грайлива, якщо вже на то пішло…

Ще одне - чакареру іноді описують як танець, що «розбавляє» або навіть «протиставляється» танго на мілонгах. Нащо - незрозуміло. Село проти міста, чи що? Втім, що ми маємо зараз - є танець «чакарера», а є танець «чакарера-на-мілонгах» (термінологія моя, в підручниках не шукайте!.. а то були прецеденти… J ). «Чакарера» все-таки парний танець, комунікація з іншими парами тут вторинна; навряд чи в оригінальній аутентичній чакарері виникає проблема «50 людей в ряд, як би то й мені впхнутися». «Чакарера-на-мілонгах» включає в себе орієнтацію на велику кількість народу, що танцює одночасно. Що поробиш - всім хочеться, а чакареру нечасто ставлять, так що все логічно і нормально J Але не слід нехтувати технікою виконання танцю в угоду бажанню «розважитися, потуситися, to have fun». Можна під “Chacarera del rancho” й на руках пройтися, і синхронно на голову стати - але це вже не чакарера буде, і відмазка «зате всі разом і весело» чакарери з того не зробить. Щоб відкинути зайві питання - кожен робить те, що йому подобається, це знов-таки персональна справа окремої людини. АЛЕ! Це вже питання термінології: або ви танцюєте технічно - і це чакарера, або ви дуркуєте всім колективом - але придумайте для того іншу назву, хоча би з поваги до аргентинської культури.

В наступному пості…

Аналіз музики чакарери, пояснення чакарери трунка, дещо з історії та походження чакарери.

Удачі!

чакарера

Previous post Next post
Up