Меня продолжает волновать идея, что на определенной глубине вглядывания в процесс обучения музыке обнаруживается всеобщая взаимосвязь обучения и самой музыки со всем остальным в мире. Дальше этой глубины уже бесполезно пользоваться откровенно логически-математическими методами овладения навыками игры. То есть, начиная где-то и как-то с погружения в
(
Read more... )
Comments 7
Reply
Reply
Reply
(The comment has been removed)
Reply
Reply
В любом случае, действуя по методике объяснения всего и вся в мельчайших движениях, у вас просто физически не хватит времени, чтобы объяснить работу, условно говоря, сотен мышц в тысячах вариантах движений. Да человек и не способен будет воспринять такое знание в больших объемах. Только выборочно, в узких узловых местах, а всё остальное создается и закрепляется бессловесно.
Reply
"This may be a 'leap of faith,' but I feel that if I am to trust myself I must bet on my entire nervous system (and the environment which, inseparably, goes with it) as distinct from a logic of words and numbers considered as something superior to its own neural matrix. For my brain is immeasurably more omniscient than my mind: it coordinates simultaneously more variables, more rhythms and patterns of bodily behavior, than I (as ego) could possibly comprehend in a hundred years of study. I can see no sense in restricting the definition of 'myself' to the process of conscious attention, volition, and symbolization. I must admit my whole body to the definition of 'myself' and so, in a certain way, assume responsibility for all that it is and does. After all, if I do not trust the matrix of my conscious intelligence, I have no assurance that this very mistrust is either well founded or well informed." ~Alan Watts in his book "Does It Matter"
Reply
Leave a comment