Міланські трамвайчики - чудові-різнокольорові, метро й центральний вокзал

Apr 10, 2012 15:58

Учора ми писали про величезний і дивовижний Міланський собор.
А що нам ще сподобалося в Мілані - це трамваї. Поруч із сучасними швидкохідними "стрілами" обтічної форми по вулицях бігають, гуркочуть і дзеленчать симпатичні раритетні трамвайчики ще довоєнного часу!

За деякими даними, в Мілані - найдовша мережа трамвайних колій у світі. Її загальна протяжність - 160 км. Утім, за іншими твердженнями, найдовша вона тільки в Західній Європі чи Європі, а у світі першість утримує трамвайна система австралійського Мельбурна.

Електрифікована "tranviaria" в Мілані з'явилася 1893 року.

Трамваї чудові, різнокольорові - жовті, зелені, помаранчеві, червонясті. Вони стали символом Мілана, поруч із собором Дуомо.



Найстаріший тип міланських трамваїв - ATM serie 1500, це ще з 1928 року.


А ще трамваї тут - різної форми. І не просто нові дуже відрізняються від старих, а й старі - від старих.






Усерединi старого трамвая. Фото з блогу Periskop.livejournal.com.

Судячи з надибаних в інших ЖЖ розповідей, зазнімковані нами типи міланських трамваїв - це далеко не все розмаїття, є ще кілька моделей.





















Усерединi нового трамвая. Фото з блогу Periskop.livejournal.com.



Міланський трамвай на сувенірних магнітах.

Рік тому інтернет писав, що в одному з міланських трамваїв облаштували сауну - правда, не в тому, що на ходу, а в поставленному на стоянку в глухий кут. Але теж на коліях :)

Ще в Мілані є мережа тролейбусів - не така велика, як трамвайна, але все одно солідна. Щоправда. За той дощовий день, коли ми гуляли по центру міста, ми бачили тролейбуси або здалеку, або не перетиналися з ними взагалі, лише усвідомлювали їхню присутність за мереживом електричних дротів над вулицями :)

Натомість ми покаталися в
Метро.
Тут воно звично для нас позначається літерою "М" - білою в червонному квадраті.
Загальна протяжність міланського метрополітену - 75 км (італійська Вікі пише - це найбільше в Італії), це три лінії плюс так зване "легке" "Метро св. Рафаеля", невелика гілка.



Вхід на станцію.

Вартість одноразового проїзду в метро - 1,50 євро. Добовий квиток коштує 4,50 Є. Ще два роки тому це було 3 Є. Інфляція, подорожчання…

Міланське метро банальне, бруднувате, розмальоване графіті й навіть брутальне місцями. Надто темне. Але в Європі мало де метрополітен перетворюють на виставку архітектурних і дизайнерських досягнень, як це роблять у нас.



На пероні.



У вагоні.



Раритетний важіль екстреної зупинки.

Вагони є старіші й новіші, майже як у нас.



Як і в більшості західних метрополітенів, на станціях - перони по рідні боки колій, а не колії по різні боки перрону, як у нас.

Ну й принагідно - ще один транспортний розділ.
Мілано Чентрале
Це один із найбільших залізничних вокзалів у Європі. Побудований у стилі art deco на місці старого й відкритий 1931 року.
Архітектор Улісс Стаччіні взяв за орієнтир вокзал "Union Station" у Вашингтоні. Первинний проект було змінено під впливом дуче Муссоліні - дикатор хотів, щоб новий вокзал засвідчував силу й міць фашистського режиму.

Склепіння над вокзалом має 341 метр завдовжки.
Сам фасад - довжиною 200 метрів і висотою 72 метри.



Одне з крил будівлі вокзалу, вид зовні.



Усередині вокзалу можна оцінити його загальну форму, красу й масштаб за допомогою ось цього макету.

Вокзал "Мілано Чентрале" має 24 платформи. Приблизний пасажиропотік на день - близько 330 тисяч осіб.
Діють чудові автомати продажу квитків, як на "Дойчебані".



Паралелі колій під дахом.



Леся зі старим локомотивом.



Посередині - інформаційний пункт, у якому всім охочим видають безплатні карти Мілана і щось пояснюють.



Про те, що Мілан - столиця італійської моди й місто бутіків, гостям міста сповіщає численна реклама дизайнерів на великих світлових табло і щитах усередині головного вокзалу.









Мілан - місто багатонаціональне. Вокзал - тим більше.



Карабінери й поліція. Це дві конкуруючі силові структури.



Від того виходу з вокзалу, що на п'яцца Луїджі ді Савойя, відходять численні автобуси-шатли до аеропортів "Мальпенза" й "Бергамо" ("Оріо"). Не знайти їх складно, бо кілька фірм конкурують між собою, виставляють різні ціни й закликають клієнтів так, як у нас до міжміських маршруток.
До речі, якщо купувати квиток на автобус до а/п Бергамо не на місці, а через інтернет заздалегідь, це буде на 2 Є дешевше.

фото, лоукост, Італія, мандрівки, транспорт

Previous post Next post
Up