Маршрут з Лук'янівки на Виноградар? Проспектом "Правды", будь-ласка

Nov 14, 2014 23:20

Напевно, всі ми, кияни, звикли до значної кількості маршрутів тролейбусів та таксомоторів, що проходять проспектом Свободи. Напевно, немає такого маршруту, що не пролягав повз кінцеву однойменну зупинку між ринком "Виноградар" та тамтешнім лісом.
Однак Виноградар почав розвиватись у іншому місці.

Мова йде про проспект Правди. Прошу пробачення, "Правды". Колись була така газета, а зараз недалеко від нього є видавництво "Київська Правда". Вибачте, трохи відволікся.

Так от, на землях агрокомбінату "Пуща-Водиця" вже відбувається спорудження ТЦ "Retrowille". Це в майбутньому сотні робочих місць та ще один центр тяжіння для населення. Таким чином ще раз підкреслюється важливість цього проспекту в рамках житлового масиву.

На іншому кінці проспекту пролягають вулиці Автозаводська та Вишгородська. Першою вулицею курсують трамвайні маршрути від Контрактової площі (а нині і з південної частини Оболоні) до площі Шевченка та Пущі-Водиці. Друга ж вулиця багата трьома тролейбусними, двома автобусними та низкою таксомоторних маршрутів, що закінчуються Мінському масиві і також на площі Шевченка. Ранкова година-пік демонструє, що на всі ці маршрути є чималий попит.

Проспектом "Правды" курсують кілька тролейбусних та один автобусний маршрут (№102), без врахування кількох таксомоторних. Якщо зранку їхати автобусом з Виноградаря, то на зупинках біля вулиць Вишгородської та Автозаводської можна періодично спостерігати окрім масових посадок і... масові висадки! Ні, не всі з цих людей вже приїхали на роботу. Вони роблять пересадку на тролейбуси до Лук'янівки чи трамваї до Контрактової площі, бо Куренівсько-Червоноармійська лінія на Оболоні вже не задовольняє їхню потребу - не може везти через перевантаження станцій та поїздів іншими пасажирами.
У вечірній пік можна спостерігати ситуацію з точністю до навпаки: ось переповнений автобус чи тролейбус 24 маршруту їде з Оболоні. Він прибуває на зупинку "вулиця Автозаводська", де він випускає до 20% пасажирів. Здавалось би, що в салоні вже можна дихнути спокійно, але на вулиці вже чекає... гурт нових пасажирів, що кільканадцять хвилин тому покинув салон трамваю. Починається посадка, і салон знову перетворюється на консервну банку. Проїхавши ще зупинку (і висадивши 5% пасажирів) транспортний засіб перетинає вулицю Вишгородську, і наступної зупинки історія повторюється. З однією відмінністю - якщо з трамваю могло пересісти небагато, то тут салон точно заповниться до показників виїзду з Оболоні, і поїздка далі проходитиме у тисняві.

Звичайно, можна вивести додатковий рухомий склад чи змінити швидкості у графіку руху, аби збільшити частоту відбору з зупинки. А може варто вилучити цю пересадку взагалі, виділивши цей потік пасажирів в окремий маршрут?
Остання пропозиція звучить доволі привабливо, і, власне, чернетка вже в студії:


Маршрут починається в районі житлового масиву "Синьоозерний", пролягає проспектом "Правды", завертає на вулицю Вишгородську і прямує трасою 18 та 6 тролейбусних маршрутів до ст. м. "Лук'янівська" і далі до Львівської площі (маршрут спрямовано на підвезення впритул до історичних кварталів, де також є робочі місця).

Звичайно, в ранкову чи вечірню годину-пік цей маршрут може привабити нових пасажирів, які довантажать і перевантажать Сирецько-Печерську лінію метрополітену (розвантаживши при цьому Куренівсько-Червоноармійську).

Вдень же ним можна буде скористатись, щоби доїхати до "Ретровіля" або до одного з найпопулярніших місць літнього відпочинку у киян - Синього озера та Виноградарського лісу; маршрут не пролягатиме біля кінцевої зупинки "проспект Свободи".

І ще трохи про будівництво метрополітену на Виноградар. Тут справи кепські: варто визначитись - а де саме той метрополітен взагалі потрібен? За одним генпланом гілка була запропонована саме під проспектом "Правды", попередній план натякав на проспект Свободи, інший - вже південніше ТРЦ "Retrowille" серед перспективної забудови... Коротше, заплутатись можна, а почнеш розбиратись - може ще й дах поїде. А поки що цей маршрут своїм наповненням вкаже на важливість метрополітену під проспектом "Правди". Так само, як вказує 217 таксомотор на проспекті Свободи.

Все це (про пасажирів та маршрут) - теорія. А що на Вашу думку станеться на практиці?
( Чи, може, Ви володієте ще одним варіантом прокладання гілки метро на Виноградарі? :-) )

общественный транспорт, генплан, метро, Виноградарь

Previous post Next post
Up