Громадський транспорт міст Тайваню

May 13, 2013 23:21


Давно планую написати серію постів про тайванський транспорт, але якось недостатньо було часу та ентузіазму... Весело виходить, спочатку ентузіазму за край, знань нема. А потім - навпаки)
Все ж, спробую розповісти про все, що я побачив за останні два академічні роки, проведені на Тайвані, тим більше що тепер транспортне планування є моєю професією (сподівюся ;) )

Громадський транспорт загалом розвинений погано. Зручні транспортні системи із густою сіткою покриття та адекватними інтервалами існують лише в деяких найбільших містах, тоді як в решті основним видом транспорту є мотороллер, він ж скутер.

Сінчу. Живу я в місті Сінчу, який згідно з адміністративно-територіальним поділом є "обласним центром". Місто є дуже важливим для економіки всього Тайваню, оскільки тут розміщена тайванська "силіконова долина", те що зробило Тайвань однією з найбільш економічно розвинених країн світу. В Сінчу знаходиться декілька університетів, серед яких два дуже потужних та рейтингових (один із них - мій ;) ) та Science Park, в якому знаходяться офіси та дослідницькі потужності таких виробників як TSMC, Transcend, D-Link, Asus та купи інших.
Так ось, в настільки важливому місті системи адекватного громадського транспорту де-факто немає. Є декілька автобусних маршрутів, серед яких адекватні інтервали лише на маршруті №1. Решта маршрутів мають інтервали 20-30-60 хвилин.

Типовий автобус для Сінчу виглядає отак



Автобуси не старі, але підлога висока та підвіска ресорна. Двері, як правило, одні, деколи двоє. Єдине що радує - потужний кондиціонер. Вартість проїзду 15NT, близько 4х гривень.
Власне через це більшість людей їздить особистим транспортом, і я не є винятком.

Тайпей. Тайпей є містом в котрому найбільш адекватна система громадського транспорту, хоча скрізь свої блохи. Кістяком системи є метрополітен, як його в Тайпеї звуть, MRT. Тут лежить найбільш актуальна схема.
Відкрилося метро в 1996 році, і з тих пір в місті з'явилося 97 станцій та 112 км. ліній. Постійно відкриваються нові ділянки, котрі часто суттєво перекроюють схему метрополітену. Детальніше про Тайпейське метро я розповім потім ;) Зараз тільки відповім на можливе питання щодо кривих на коричневій лінії. Справа в тому, що це не метро в класичному розумінні. Це автоматичне шинокопитне "метро" із чотирьох вагонів, майже повністю на естакаді. Власне, це французька розробка, аналогічне метро працює в декількох містах Франції (Лілль, наприклад) і в декількох аеропортах як шатл між терміналами.



Автобуси ж в Тайпеї є буквально в кожній дірці. Автобусний тарфік досить-таки хаотичний, дуже схожий на наші маршрутки, хоча й автобуси великі. Основні риси:
- Більшість автобусів - тайванські ресорні високопольники, навіть 2012 року випуску


- В місті оперує 15 перевізників, хоча більшість із них належать до Великого Тайпея, який є самостійним містом New Taipei City (Hsinpei).
- Система оплати та, сходже, диспетчеризація - єдині для всіх компаній.
- Один із перевізників колись був муніципальним, і що цікаво в його власності колись знаходилося 560 Ікарусів 260 та 20 Ікарусів 263. Правда, я їх уже не застав. Ось декілька фоток з просторів інтернету
http://busexplorer.com/PHP/MidPage.php?id=1602
http://www.adavid21.url.tw/Taipei1/old/atpe11.htm
- В Тайпеї досі є 30 штук Ікарусів 412, які є останніми, які зійшли з конвеєра. Донедавна були єдиними н/п бусами в місті




- Зараз пішло оновлення н/п технікою. Найпопулярнішими є отакі Daewoo



Є також китайські Yutong та KingLong




Ось так. До певної міри схожою на Тайпейську є картина у Гаосьоні та Тайджоні, чого не сказати про решту міст... В іних містах або приречений на підстроювання під графік, або будь добр, купуй скутер. Благо, хоч культура скутерства тут тривала, тому вся інфраструктура під то то є. Якось розповім про це...)

P.S.: Справедливості заради слід відзначити, що в усіх відносно великих містах інформація на табло та (деколи) голосові інформатори продубльовані латинізованим написанням/англійською мовою.

тайванське, транспортне

Previous post Next post
Up