RSS is not so simple

Sep 17, 2011 13:50



אני עוקב אחרי די הרבה כתבי עת מדעיים דרךך קורא ה-RSS שלי. כרגע יש לי שם 38 כתבי עת.
חלק מזה, הבנתי לאחרונה, קשור לאופי של המחקר שאני עושה. הרבה מהעבודה שלי מבוססת פענוח תצפיות באופן עקיף.
אני רואה תופעה X, אני יודע שתופעה X קשורה לגורם Y (שכבר לא בסביבה מאתיים מיליון שנה), אז אני יכול לטעון שגורם Y היה נוכח בהתאם לעבודות אחרות על גורם Y.
הדברים האלו מצטברים ונערמים, כדי להגיע לטיעון כמותי בנוגע לגורם Y יתכן שאני אצטרך למצוא ארבע-חמש עדויות משנה ולכמת אותן והכן כמובן נשען על תצפיות ועבודות אחרות. מה שיוצא מזה הוא א. רשימות ביבלוגרפיות באורך הגלות (לצורך השוואה, הרשימה הביבלוגרפית של סטודנטית שסיימה בקבוצה שלנו מאסטר לאחרונה כללה 122 אוביקטים; רשימה ביבלוגרפית של סטודנט שסיים במקביל אליה בקבוצה שעוסקת בעבודה נסיונית כללה רק 29 אוביקטים); ב. צורך לאסוף כמויות עצומות של ספרות (תקיית הספרות שלי כרגע כוללת 2077 מאמרים וספרים, וכן, קראתי כמעט את כולם) ולעקוב המון ספרות בזמן אמת.
מעבר לשלוש וחצי כתבי עת ששייכים לדיספלינת מאקרו שלי (Palaeogeography, Palaeoclimatology, Palaeoecology; Sedimentology; Sedimentary Geology; Journal of Sedimentary Research לא מאמינים ב-RSS), שלושת הגדולים וכתבי העת המולטידיספלינרים בגיאולוגיה (Geology; Earth & Planetary Science Letters; Earth-Science Reviews; Nature Geoscience ; Terra Nova; The Journal of Geology; International Journal of Earth Sciences), אני עוקב אחר כתבי עת באוקיאנוגרפיה (Geo-Marine Letters; Marine Geology; Paleoceanography), כתבי עת נישתיים שקשורים לתחום המחקר שלי (Geobiology; Carbonates and Evaporites; Facies; Basin Research), כתבי עת במדעים פלנטריים (Journal of Geophysical Research, Planets; Journal of Geophysical Research, Earth Surface), נפט (Marine and Petroleum Geology; American Association of Petroleum Geologists (AAPG) Bulletin; Journal of Petroleum Geology; Petroleum Geoscience), גיאוכימיה (Geochimica et Cosmochimica Acta; Geochemistry, Geophysics, Geosystems; Chemical Geology), גיאופיזיקה (Geophysical Research Letters; Tectonics) וכתבי עת נידחים אך שימושיים לעיתים (Gondwana Research; Journal of Asian Earth Sciences; Journal of African Earth Sciences; Computers & Geosciences).
זה מצטבר לדי הרבה מאמרים בחודש (ע"פ הדוח של הרידר 2,313 מאמרים ב-30 יום האחרונים) שצריך לסקור ולדלות מהם את מה שאני צריך.
(בהערה צדדית, אני אפנה לפוסט הזה ב-Clastic Detritus כדי לתת קנה מידה על ה-Impact factor בתחום).

עכשיו, כשעוברים על כמות כזאת של מאמרים, לוקח קצת זמן לשים לב שמשהו לא בסדר. הסימן הראשון היה שב-Journal of African Earth Sciences פתאום היו מעל 50 מאמרים חדשים, זה היה מאוד לא אופיני.
ב-Gondwana Research ו-Journal of Asian Earth Sciences היו גם כמויות קצת חריגות של מאמרים. אבל ניחא, אולי היה גליון חגיגי.
הסימן הבא שמשהו לא בסדר היה מאמרים על כאב, סיבוכיות ומורכבות פיענוח שצצו ברשימה שלי.
אבל ללא ספק מה שהצביע לי על בעיה משמעותית - הוא שהמינוח היה מאוד לא מתאים לתחומים שאני קורא בדרך כלל.
מה שקרה הוא ש-ScienceDirect, שדרכם אני מקבל את הפיד, החליטו שאני צריך מעכשיו לקבל את Computer Aided Geometric Design, Advances in Mathematic ו-European Journal of Pain Supplements במקום הדברים הרגילים שלי.
אני מתחיל לחשוד שהם מנסים לרמוז לי להחליף את תחום המחקר.

עדכון: עכשיו במקום Palaeogeography, Palaeoclimatology, Palaeoecology אני מקבל את Journal of Theoretical Biology (שלמרבה הפלא כלל מאמר רלוונטי לי מבחינת המחקר). בינתיים לא נתקלתי בשום דבר באתר של ScienceDirect בנושא, נבדוק שוב מחר.

מחקר

Previous post Next post
Up