לא רואה, לא שומע, לא מספר

Feb 09, 2011 22:27



אני מזהיר מראש, זה הולך להיות פוסט מאוד מבולבל שגובל בכתיבה בזרם תודעה (טוב, אולי קצת יותר מגובל).

אז הבעיה הגדולה היא שאין לי משקפיים כרגע.
אני מרכיב משקפיים כבר די הרבה שנים ודי קשה לי לראות בלעדיהם. לפני שבועיים נשברו לי המשקפי שמש, ולפני שהספקתי להחליף אותם נשברו לי משקפי הראיה - וזה אומר שבכלל אין לי משקפיים שמישים כרגע.
אצתי רצתי כבר במוצ"ש לקנות לי חדשים אבל היות שהעדשות שלי הן לא בדיוק משהו שמוחזקת במלאי באופן קבוע ההן יהיו מוכנות אולי מחר (אני מאוד מקווה).
בינתיים קיבלתי עדשות מגע כדי שאני אוכל לראות משהו בשבוע הזה.
העדשות הן לא בדיוק במידה שלי (כלומר, הן לפי המספר לי, אבל בלי הצילינדר), אני יכול לראות אותן, אבל משהו לא בדיוק נכון ודי קשה לי להביט על דברים שקורנים (לדוגמא: מסכים, מיקרוסקופ) ואני לא יכול לעבוד במעבדה כימית או בית מלאכה (הוראת בטיחות אוסרות שימוש בעדשות מגע).
אז אני לא בדיוק רואה, אני לא בדיוק יכול לעשות את העבודה שלי - מזלי הוא שהשבוע מגישים ציונים בקורסים ואין לי באמת זמן לעבוד. הקורסים הפנימיים לא היו בעיה, הציונים היו סבירים וסיימנו איתם בתוך יום.
קורס השירות שאני מתרגל לעומת זאת... משהו כמו 350 סטודנטים ניגשו לבחינה, אני חושב שאולי 20 קיבלו ציון "עובר". אז כדי למנוע שלוש וחצי מלחמות עולם נירמלנו מחדש את הציונים (עדיין הציונים לא בשמיים, אבל הרוב המוחלט של הסטודנטים קיבל ציון עובר) ואני חושב שכרגע כמות מלחמות העולם תהיה מוגבלת לאחת, אולי שתיים.

זה הצידה לרגע, מה כרגע קורה איתי (ולמה לא עדכנתי את הבלוג הזה בערך חודשיים).
אני אקדים ואגיד שאני לא יודע מתי אני אעדכן שוב לפני סוף מרץ, מהסיבות שאני אפרט בהמשך.
החודשיים האחרונים היו בעיקר בסימן הוראה, עזרתי להדריך שני סיורים, העברתי את החלק שלי בקורס אחד וסיימתי עוד קורס, ואז היו הבחינות ובדיקת העבודות. כשלא התעסקתי עם זה, היתה לי בחינה שניגשתי אליה (אני מקווה שעברתי), היה לי דוח למשרד התשתיות לכתוב (80 עמודים! איך לעזאזל זה קרה), לסיים את המאמר (תיקונים אחרונים לאור הערות של מבקר מחו"ל, אני מקווה להגיש אותו לפני מרץ), לכתוב אחת... שתיים... שלוש... שש אבסטרקטים לשלושה כנסים שונים (שלושה לכנס במצפה רמון, שניים לכנס ענקי באוסטריה, ואחד לכנס בספרד), קיבלתי אישור על שניים מהם (לכנס באוסטריה, אני מקווה שאחד מהם יהיה הרצאה) ואישור עקרוני על עוד אחד (אבסטרקט לסיור, עוד רגע על זה) והשאר האריכו מועדי הגשה, אז אין תשובה.
אחד מהם, כמו שאמרתי, הוא לסיור שחלק ממנו יהיה על המחקר שלי וחלק על שני מחקרים קודמים של קבוצת המחקר שלי (סוג של... אני לא יודע אם אפשר לקרוא לצורת עבודה שלו באמת קבוצת מחקר). אבל סיור דורש לכתוב חוברת סיור (שזה סוג של פרסום, אז למה לא?) להגשה שבוע הבא (כמות כתוב נכון להיום... אה... יש לי איור, סוג של... יתכן והיה פה פוסט ארוך ומבולבל שלי מנסה לסדר בראש את הסיפור הזה... ברגע שהתחלתי להתייחס לכתיבה מדעית כאל סיפור זה נהיה יותר זורם).
במקביל לזה המנחה שלי סידר לי (ולו) ביקור אצל עמית באיטליה בסוף מרץ - תחילת אפריל (אני מקווה לכתוב על זה לפחות קצת) בתיקווה אפילו לעבוד קצת שם. שזה סך הכל די מגניב. אבל צריך להכין סמינר להציג שם (שבוע לפני הכנס באוסטריה, אז זה כנראה יהיה על אותו נושא).
ובין לבין אני אמור להתקדם עם המחקר. עם אחד מאיזורי המחקר אני חושב שסיימתי (אולי קצת זנבות), עוד אחד בתהליכים ועוד אחד עבר הרחבה (אבל קרוב לסיום). בנוסף לזה הלכתי לדגום (מארכיון, אבל בכל זאת) עוד שלושה אתרים נוספים, אז כרגע ממתינות לי עוד 300-400 דוגמאות שאני צריך להגיע אליהן (לפחות 150 מתוכן חייבות להיות מעובדות לפני דצמבר).
אני מקווה להתחיל לעבוד על המאמר השני בתחילת מרץ (האמת שכבר התחלתי לעבוד אליו, אבל אני לא מתקדם איתו ובכנות אני חושב שאני צריך לזרוק אותו ולהתחיל מאמר על נושא אחר) וכנראה להכין גם עוד בקשה למענק גדול בקיץ, אולי.

אוקצור - בין כל הרשימה הנ"ל - הרבה מעבר אני לא מספיק - לעדכן בלוגים, לדבר עם אנשים... לא ממש קורה (אלא אם הם במקרה מגיעים לארוחת שישי אצלנו).

מחקר, הוראה, אני

Previous post Next post
Up