Одна з головних рис, яка кидається у очі при спілкуванні із закордонними містопланувальникакми - їхнє вміння ставити правильні питання. І головне із цих питань - на перший погляд просте, але всеоохоплююче "Навіщо?". Яку картину ми хочемо отримати в результаті? Яку емоцію ми хочемо викликати у того, хто її побачить? Лише після того, коли в нас з'являться відповіді на ці питання, ми зможемо почати думати над тим, що потрібно робити, щоби ця картина стала реальністю. Так само, лише тоді ми зможемо оцінювати чи у правильну сторону нас веде кожен маленький крок.
І в цьому ключова відмінність із нами, готовими швидко та рішучо діяти, часто не до кінця розуміючи (чи взагалі не розуміючи), куди ми взагалі хочемо потрапити в результаті. У цьому плані проскочила ще одна думка-гіпотеза навздогін нещодавньому
конкурсу брендування громадського транспорту стосовно того, звідки взагалі з'явився колись лимонний колір на трамваях Електрон.
Спробуємо уявити себе виробником, який тільки готується випустити на колії свій перший трамвай. Яка ціль стоїть перед нами у цей момент? Окрім іншого, покраще прорекламувати свою продукцію. Увага ЗМІ у перші дні роботи нашого первістка буде гарантована і сотні фотографій розійдуться інтернетом. Як зробити ці фото ефектнішими? Якщо пофарбувати наш трамвай у яскравий колір, то він максимально виділятиметься на фоні міста. Фактично, це буде наш пересувний рекламний банер і ми зацікавлені, щоби його було видно за кілометр. Гармонійний вигляд міста загалом у цей момент нас не цікавить в принципі.
До речі, інтереси міста у цей момент досить подібні. Новинка, нарізаючи кола вулицями, ніби кричить до світу "Дивіться всі! Ми купили нову дорогу штукенцію! Ми круті!"
Але коли мова йде вже не про один-два трамваї, а про десятки та навіть сотні одиниць, то ситуація змінюється. Те, що тішило око у єдиному екземплярі, починає домінувати у міському пейзажі. Фактично, містом починає їздити вже сотня пересувних рекламних банерів, кожен з яких далі кричить "подивіться на мене!". З точки зору міста, важливим завданням якого є створення гармонійного та комфортного середовища для життя, це вже зовсім не той результат, який хотілося би отримати, а скоріш навпаки.
Коротше кажучи, кольори не є поганими чи хорошими самі по собі, все залежить від поставлених завдань. Якщо завдання прорекламувати себе та виділитися, то яскравий колір цілком доречний. Якщо ж мова йде про створення гармонійного міського середовища, то потрібні вже інші підходи, як от на верхньому фото з французького Страсбурга, де ультрасучасний трамвай не виділяється на фоні міста, а делікатно доповнює загальну картину.