Вулиця для всіх по-німецьки. Прогулянка по Карла Лібкнехта

Sep 17, 2018 07:20



Мабуть майже всі читачі мого блогу чули про проект "Вулиця для всіх", присвячений реконструкції вулиці Бандери із залученням мешканців. Але зараз не про неї, а про вулицю Карла Лібкнехта у Ляйпцигу, яка тоді виступила аналогом по деяких проектних рішеннях та у самій організації процесу, адже її проект якраз розробили після проведення цілої серії зустрічей із різними її користувачами. Що в результаті вийшло? Давайте прогуляємося нею та побачимо результат на власні очі.

2. Вулиця Карла Лібкнехта, або просто Карлі, як називають її місцеві, веде від центру міста на південь. Якщо бути зовсім точним, то прямо від центру починається вулиця Peterssteinweg, яка переходить у Карлі за кілька кварталів. Вздовж вулиці знаходяться дуже багато барів та кафе, які щовечора наповнюються місцевими мешканцями та студентами кількох університетів, які знаходяться тут же.


3. Починаємо наш рух від центру. Цікаво, що на Гуглі є панорами аж за 2008 рік, тож маємо можливість порівняти теперішній вид із тим, що було 10 років тому.


4. До реконструкції тут було більше простору для авто, натомість взагалі не було велоінфраструктури. Тепер тут дві смуги для спільного руху авто та трамваїв та велосмуги, а тротуари у багатьох місцях стали помітно ширшими. Якихось проблем зі співіснуванням трамваїв та авто не видно.


5. Транзитна зона тротуару вимощена великими кам'яними плитами, а решта поверхні вкрита дрібною гранітною мозаїкою. У паркувальних кишенях викладено крупнішу бруківку, яка спокійно витримує вагу автомобілів. Проїжджа частина та велосмугі покриті асфальтом, що знижує рівень шуму - йдучи вулицею можна розмовляти, не підвищуючи голосу, що було би неможливим, якби авто їхали з тією же швидкістю по бруківці.


6. Невеликий громадський простір на перехресті. Відсутність бруківки на проїжджій частині компенсується її великою кількістю на тротуарах, тобто безпосередньо біля будівель. Судячи із пляшок з-під білого вина на лавці, хтось провів тут чудовий вечір :)


7. Різні покриття сусідніх вулиць відразу дають зрозуміти, яка із них магістральна, а яка житлова із 30-кілометровим обмеженням швидкості.


8. Тут же можна побачити приклад вдалого поєднання старої та нової архітектури. Нова будівля не маскується під старовину, але наслідує сусідні масштабом та загальними обрисами.


9. Велосмуга біля трамвайної зупинки піднімається на рівень тротуару та звужується, що психологічно змушує роверистів знижувати швидкість та бути у цьому місці уважнішими.


10. Тактильна плитка на зупинці виводить до перших дверей трамвая. Безпосередньо на велосмузі замість неї лежить смуга дрібної бруківки. До речі, на цьому фото добре видно ще один момент - співвідношення висоти підлоги трамвая та зупинки. Підлога у вагоні є дещо вище, що дозволяє дверям із гумовим ущільнювачем знизу спокійно відкриватися назовні. Прямо біля дверей підлога вагона має невеликий ухил вниз, який згладжує цей перепад рівнів.


11.


12.


13.


14. Невеликий сквер, що примикає до вулиці.


15. Йдемо далі. Паркувальні слоти чергуються із новопосадженими платанами.


16. Біля деяких дерев поставили лавки.


17. Тут шось трохи не додумали із поєднанням лотка водовідведення та лунки дерева - лоток вже геть засипало гравієм.


18. До реконструкції це ж місце виглядало так. тротуари були зовсім вузькими, а зелені не було зовсім. Тепер стало значно затишніше.


19. Далі є ділянка, де збереглися старі дерева. Щоби покращити їм умови проживання та не пошкодити коріння при облаштуванні нового тротуару, розміри лунок довкола них суттєво збільшили.


20. Раніше було так.


21.


22.


23. Замощена дрібною бруківкою нетранзитна зона тротуару використовується для розміщення стовпів освітлення, велостійок, електричних шаф та інших речей, які потрібні, але можуть заважати пішоходам. Транзитна зона при цьому завжди повинна бути вільна.


24. Вид вздовж вулиці в сторону центру міста. Коли молоді дерева розростуться, вулиця стане дуже зеленою та тінистою.


25. Тактильна плитка на переході виходить чітко до опори світлофора і кнопка виклику завжди опиняється якраз під правою рукою.


26.


27.


28. Тротуарне мощення дрібною бруківкою наочно показує, де можуть стояти літні столики кафе, а де ні.


29. У більшості випадків кафешки цього зонування дуже чітко дитримуються.


30. Подекуди все ж столики трохи залазять на транзитну зону, але тут скоріш за все це вийшло вимушено - через риштування, встановлені біля фасаду будинку.


31.


32. Ще спосіб облаштування лунки довкола дерева.


33. Ось ми підійшли до наступної трамвайної зупинки, яка облаштована за принципом так званої віденської - тут немає окремої платформи для очікування, але на рівень сходинки повністю піднімається автомобільна смуга руху.


34. Висадка пасажирів.


35. Поки трамваїв немає авто вільно їдуть крізь зупинку, але підвищення змушує їх зменшувати швидкість.


36. При наближенні трамвая світлофор перед зупинкою вмика червоне та зупиняє потік авто.


37. Це ж місце 10 років тому.


38. Після того, як трамвай рушає, стартує і весь потік.


39. Роверисти мають свій окремий світловор, який вмикає зелене на кілька секунд раніше, щоби вони могли безпечно проїхати перехрестя.


40.


41. Тут смугою бруківки також вказують напрямок на перші двері.


42. Когось це може здивувати, але цією припіднятою смугою їдуть абсолютно всі, крім громадського транспорту - від звичайних легковиків...


43. ...до величезних автобусів...


44. ...та важких вантажівок. Думаю, єдині, для кого із цього правила може робитися виключення - автомобілі екстренних служб типу швидких та пожежників.

45. Тротуар біля зупинки виглядає так. Магазинчик розставив свій товар, але тактильна плитка все ж залишилася вільною.


46. Трохи вуличних деталей. У Німеччині, як видно, не лише не провели декомунізацію назв вулиць, а й активно використовують комуняцьку символіку на афішах та у стрітарті.


47. Йдемо далі. Окрім паркувальних слотів звертаємо увагу, що ліхтарі на стовпах висять не лише зі сторони проїжджої частини, а і з боку тротуару.


48. Частенько водії не використовують всю глибину паркувальних кишень і в результаті при відкриванні дверей перегороджують велосмугу.


49. Ще один подібний випадок.


50.


51. Ця кишеня схоже розрахована на щось більше, ніж звичайний легковик.


52. Трохи фото трамвайної контактної мережі.


53. Не знаю, чи є таке в нас, але тут кожен стовп має свій ідентифікаційний номер. І десь явно має бути величезна база даних, у який зібрана вся інформація про те, що на якому стовпі висить і коли проводився останній огляд чи ремонт.


54.


55


56.


57.


58. Далі вулиця стає ширшою і наступна зупинка вже зроблена острівною, а трамвайна колія за нею стає виділеною.


59.


60. Перехід.

61.


62. Далі йде вже більш стара ділянка із замощеною плиткою колією. Тепер у Ляйпцигу на виділенках облаштовують газони.


63. Тротуар тут у тому ж стилі, але більш втомлений життям.


64. Вертаємося назад в сторону центру. Не знайшовши вільного паркомісця, біля одного із закладів якийсь "мені на 5 хвилин" став на аварійці, перегородивши велосмугу. Свинство, звісно, але трамваї це не зупинило. З іншого боку це показує, що в разі поломки трамваїв автомобілі зможуть об'їжджати їх велосмугою.


65.


66. Наостанок ще трохи вечірніх фото. Важливий момент - вуличне освітлення вмикається, ще до того, як стане геть темно, що дуже важливо, адже чимало ДТП стається саме у такий час.


67. Тут добре видно, що стоп-лінія для роверистів знаходиться на кілька метрів попереду автомобільної, щоби роверистів було добре видно водіям.


68.


69. Ця неонова вивіска збереглася ще з НДР-івських часів та вважається однією з візитівок вулиці.


70. Лише зараз на фото помітив, що вантажівка доставки супермаркета заїхала прямо на тротуар. Цікаво, чи пепедбачили такі маневри у проекті?


71. Під вечір вуличне життя активізується, літні тераси наповнюються людьми.


72. Тут ресторатори виставили на транзитний тротуар свій спотикач та крісла. Непорядок.


73. Це не туристичний центр, тому із впевненістю можна сказати, що більшість цих людей місцеві мешканці, що прийшли пропустити за розмовою пару кухлів пива після важкого робочого дня.

74.


75. А це ще одна ділянка тієї ж вулиці, реконструкція якої триває прямо зараз. Свіжоперекладена колія очікує на вистилання газону між рейками.


76. Поряд стоять палети з новенькими гранітними бордюрами.


77. Просто там же сидячи на бордюрах та асфальті попиває пивко місцевий пролетаріат. Атмосфера при цьому дуже розслаблена та позитивна. Жодних розбірок та мордобоїв.



78. Ось така вулиця вийшла. І як вам таке?


До речі, фото процесу реконструкції цієї вулиці можна побачити тут:

Анатомія німецького ремонту


вулиця, дизайн, ляйпциг, благоустрій, німеччина

Previous post Next post
Up