Ces amours là. Таке кохання...

Jul 07, 2011 11:17




Cinéma français
Film de Claude Lelouch Ces amours-là (Жінка та чоловіки / Франція / 2010)

La France est mon pays,
la France est mon berceau…
(с)


image Click to view



Учора був у кіно. Кіно мого улюбленого Клода Лелюша із категорії "маст хев" (с)Дузя


Франція, французька жінка, прекрасна музика, лелюшевський фірмовий стиль - все присутнє у цьому фільмі. Головна героїня Ільва згадує свою бурхливу молодість і усіх чоловіків, яких вона колись кохала. В такт музиці перед її очима пропливають п'ятеро головних любовних романів життя - всі її кохані чоловіки були несхожими один на одного, але кожен залишив незабутній слід у її долі.

Життя тендітної жінки на тлі цілого світу або цілий світ на тлі життя однієї маленької жінки - ось основний сюжет фільму. Його дивна і якась емоційна сила, здаєцця, у тому, що він дає можливість відчути закоханість кожного чоловіка до головної героїні. При цьому тобі зовсім не здається, що хтось повинен бути переможеним, щоб інший не втратив її. Кожного чоловіка ти розумієш, хоч загалом і не можливо до кінця зрозуміти, чим жеж саме може привабити така дівчина.

Сама Ільва - дочка порноактриси і прийомна дочка кіномеханіка. Кінотеатр для неї ніби маленький світ, який замінив їй будинок. Легковажність, вуличні артисти, квітучі провулки, чорно-біле кіно, нацисти, повстанці - все це Париж сорокових, що потопає у смуті війни і зелені Булонського лісу. Ільва легковажна, як і її країна. Вона легко закохується в чоловіків і так жеж легко їх кидає. Все життя Ільви здається суцільною низкою помилок де єдиним промінцем світла для неї був кінотеатр. Кіно як символ епохи, знаряддя пропаганди і втіха для мас.

На перший погляд звичайна мелодрама є насправді ілюстрацією бачення Клодом Лелюшем самого сенсу кінематографу, спрямованого на візуальне задоволення глядача, на гру його емоцій. Ресисер немов протиставляє себе авангардним течіям, виставляючи на перший план красиву картинку і прекрасну мелодію, під якими ховається звичайна мелодрама. Сюжетні хитросплетіння для француза лише засоби більшої виразності, оператор - головне сполучна ланка фільму, а естетичне задоволення глядача - прямий показник якості стрічки.

Візуальний ряд фільму приємним чином доповнює музика, чарівна і принадна, так ніби режисер намагається показати глядачеві, що кохання повинне сприйматись і зором (зовнішність Ільви через кінокамеру) і слухом (стан її душі через музику). Цілком можна сказати, що ккім героїні Одрі Дана, ще однією героїнею є музика. Чарівна, прекрасна, що увібрала у себе найкращі смаки і аромати Франції. Акордеон, шансоньє, свінг, джаз і класика - ніщо не передає дух часу краще мелодій і гармоній. Музика - частина тієї візуальної обгортки, в яку Лелуш дбайливо загортає свій фільм. Кожному герою і кожній частині цієї історії відповідає своя композиція, свій стиль та інструмент. Одним музика служить камуфляжем, іншим несе розраду, третім - відчуття тріумфу. Ces amours là - істинно музичний фільм, хоча не мюзикл, проте щось дуже близьке за духом.

Камера, скерована Лелюшем, безпристрасно зафіксувала життя як воно є, режисер влив еліксир чарівної музики, а герої стали прекрасними принцами і принцесами, що знайшли своє щастя. Не можна сказати, що і в житті відбуваєцця все так гладенько, але кіно, стираючи межі між життям і вимислом, намагається зробити життя прекраснішим.

В кінці фільму, Клод Лелуш видає ретроспективу власних фільмів за свій вік, розкриваючи всі карти і ще раз відкрито заявляючи - головні герої його кінофільмів це глядачі, а камера - лише сполучна ланка між мистецтвом і людиною.

Адже, врешті-решт, цілком може бути навіть те, що не Бог створює жінку... Можливо, жінка сама щоразу створює себе заново, коли закохується? нє?


image Click to view


Cecilia Cara & Laurent Couson. Ces Amours-là

On dirait qu'il va faire beau malgré les nuages
Rêvons de pays nouveau partons en voyage
Partir sur votre bateau me parait peu sage
Ca me semble un peu trop tôt je crains naufrage
Alors là, je tombe de haut, petite sauvage
Mon amour est sans écho et c'est bien dommage

image Click to view


Laurent Couson & Audrey Dana. Ces Amours-là (Фінальна тема)

* * *

жінка, Ces amours là, чоловіки, чоловік і жінка, кіно, cinéma français, claude lelouch, кохання, життя бентежне, film

Previous post Next post
Up