Westworld

Mar 27, 2010 02:09



*יש הרבה ספוילרים לסרט*

קודם אני והכלכלב ראינו סרט ישן מ 1973 בשם westworld. עולם המערב הפרוע. סרט חביב אך מבוזבז להפליא. הסרט מתרחש באיזור גדול המיועד לנופש ייחודי - יש שם שלושה מתחמים שונים. באחד יש הדמיה של עיירה מהמערב הפרוע. בשני יש הדמיה של ארמון בימי הביניים. בשלישי יש הדמיה של אחוזה רומאית. תמורת תשלום אנשים המחפשים קצת אקשן וכיף בחופשה שלהם יכולים ללבוש בגדים תקופתיים ולהשתלב במתחם החביב עליהם. המקום מופעל על ידי צוות של רובוטים שנענה לכל גחמה של האורחים, מסקס ועד קרב יריות במערב הפרוע. כלי הנשק יכולים לפגוע רק ברובוטים, וצוות של המקום עמל כדי לתקן רובוטים שנפגעו.

שני חברים מגיעים לחופשה במתחם המערב הפרוע. לאחד מהם זה כבר סיבוב שני. הראשון נמצא שם בפעם הראשונה. אנחנו רואים איך הם מבלים באלימות רבה במקום, ומציצים גם למתחמים האחרים.

יש פה חומרים לסרט מדהים. רובוטים עם אינטליגנציה מלאכותית. חברה פרטית שמציעה טכנולוגיה חדשנית לשירות האדם. אנשים מודרנים (מודל שנות השבעים כמובן) שמוצנחים לתקופת העבר. הם אמנם יכולים לעזוב בכל רגע, אך ההדמיה ממש אמיתית כולל אוכל ותנאים פיזיים. בוודאי כמה מהם יתמכרו למקום. מה יקרה אם למישהו יאזל הכסף? מה אם מישהו יתאהב באחד הרובוטים ויכנס למשבר רגשי? מה אם אנשי החברה בעצם גונבים את זהויות האורחים ושולחים רובוטים להחליף אותם בחיים האמיתיים? מה אם כל המתחם הזה הוא רק כיסוי למשהו אפל הרבה יותר?

אז זהו שלא. הרובוטים מתחילים להתקלקל. אנשי החברה מקווים לטוב, אבל הרובוטים הופכים רצחניים והורגים את האורחים. מכולם רק אחד שורד אחרי שמצליח לנטרל את הרובוט שרודף אחריו באובססיביות בסצינה שנראית כמו המקור לסצינה שבה שרה קונור וקייל ריס מנסים להשמיד את המחסל בסרט הראשון. (בשליחות קטלנית זה היה הרבה יותר מפחיד).

וזה אפילו לא מרגש. אין שם בכלל דמויות. לא אכפת לנו מאף אחד. כל הבילוי התקופתי מתמצא באכילה, שתיה, מכות ויריות. והיה לי המון המון מה לנטפק.
כאלה חומרים טובים, כל כך הרבה השקעה, ובסוף קיבלנו סתם סרט מפלצות. נראה שכבר בשנות השבעים אולפנים לא ידעו להשקיע בתסריטאי טוב.

http://www.imdb.com/title/tt0070909/

סרטים

Previous post Next post
Up