Служба прп. Давиду Эвбейскому (окончательный вар. - 15. 05.17).

Apr 20, 2017 10:31

Служба прп. Давиду Эвбейскому,
егоже память совершается 1 (14) новембриа.

(Сотворено во Святей Горе от Герасима Микраяннанита (инока скита Малой Св. Анны), песнописца Великия Христовы церкве.)

1/14 ноября
Память преподобнаго и богоноснаго отца нашего
Давида Эвбейскаго

На малей вечерни
поставим стиха 4 и поем стихиры подобны святаго:
Глас 2.
Подобен: Егда от древа:
Егда от корене святаго процвел еси,/ яко цвет благоуханный, Давиде блаженне,/ тогда от юности весь богоприятен воистинну явился еси,/ разумом совершенным и Святым Духом направляем,/ темже и в мужа преуспев возраста духовна,// добродетелей делатель искусен явился еси.
Егда Господень Креститель явися ти яве,/ призывая тя к житию о Бозе,/ тогда последовала еси ему с веселием,/ и в храме его тепле предстоял еси, всем предобразив свою славу:/ Темже и родитель твой обрет тя, ужасеся// твоего небеснаго звания указанию.
Егда благоволением Божиим на Эвбее явился еси,/ яко другий ангел,/ тогда Прибежище душам спасительное Спасу возвел еси,/Давиде богоносне,/ яко богодохновенный орган Божественныя благодати,/ идеже рака мощей твоих/ источает исцелений токи// с верою притекающим к покрову твоему.
Радуется Локрида, отечество твое,/божественную тя леторасль стяжавши, и велию похвалу,/ остров же Эвбея о тебе радется изрядно и ликует,/ Давиде богоносне,/славу тя обрет и заступника истиннаго,/ спасающаго его от всякаго вреда./ Сего ради обоя твою божественную память почитают.
Слава, глас 1.
Оставивый воистинну от юности, отче,/ земныя сладости наслаждение,/ Христу всем устремлением последовал еси,/ и древних преподобных добродетели подражая,/ равноангельное житие прошел еси,/ и различными даровании от Бога прославился еси.// Емуже молися, молимся, Давиде богоносне, о чтущих тя.
И ныне, Богородичен:
Грѣ́шныхъ мл҃твы пріе́млющи, и скорбя́щихъ воздыха̂нія не презира́ющи, молѝ ѿ пречс̑тагѡ чре́ва твоегѡ̀ сн҃а твоего̀, сп҃сти́ся на́мъ, прест҃а́я дв҃о.
Стихиры на стиховне:
Глас 2
Подобен: Доме Евфрафов:
Просиял еси воистинну, яко солнце в мире,/ добродетелей твоих сиянием,/ и всех озаряеши, Давиде,// тя почитающих.
Стих: Честна пред Господем смерть преподобных Его.
Радуется воистинну святая обитель твоя,/ Давиде чудотворче,// правило тя и образ дородетельнаго жития стяжавши.
Стих: Блажен муж, бояйся Господа:
Честная глава твоя/ невещественною силою/ источает просящим// спасительная исцеления.
Слава, Троичен:
Отче с Сыном и Духом Святым, Троице Пресвятая, помилуй мир молитвами преподобнаго Твоего.
И ныне, Богородичен:
Имела еси во чреве воплощшееся Слово,/ и родила еси неизреченно/ Христа всех Творца, Дево,// мир спасшаго.
Ныне отпущаеши, Трисвятое, тропарь с великия вечерни и отпуст.

На велицей вечерни.
На Господи воззвах ставим стихов 6 и поем подобны святому:
Глас 4.
Подобен: Яко добля:
Христу себе от юности возложив,/ света благодати явился еси исполнь/ и подвижник богодохновеннейший, Давиде всеблаженне, показался еси воистинну,/ воздержания подвиги душу очистив/ и тело, богоносне.// Сего ради прославился еси Утешителевою благодатию.
Гласа послушав Предтечевы благодати,/божественным желанием тому последовал еси,/ младенец телом сый,/ разумом же совершен,/предобразовав яве небесное звание твое,/ Давиде преподобне,./ Яко ангел бо, отче, пожил еси,/ и Христовы Церкве светильник явился еси новосветлый.
Локриды прозябение и Эвбеи похвалу,/ монашествующих богодохновенное украшение ,/ добродетелей правило, разумения орган,/ и любве сугубыя тезоименитое селение славное,/увенчаим песненными цветы Давида богоноснаго,/ яко предстателя нашего ко Господу.
Глас 8.
Подобен: Что тя наречем:
Что тя, о Давиде, наречем? Любве божественная уста, или нравов исправление? Монахом путевождя, или учителя мудраго? Звезду, от Локриды возсиявшую, светильник Эвбеи светлейший. Многа твоя исправления и множайша дарования. Моли спастися душам нашим.
Кто твоя подвиги возможет изрещи, Давиде, достойно/ и дарования божественная?/ Сети бесовския и козни их?/ Досады от неверных и раны,/ яже претерпел еси добле, Давиде преподобне?/ Сего ради тя ныне ублажаем/ и любовию вопием ти:// Моли спастися душам нашим.
От страстей тяжких и недугов/ рака мощей твоих врачует верныя/ и бесовский мрак от человек отгоняет./ Сего ради к честней главе твоей припадающе,/ исцеления обильная почерпаем,/ и благоговейно ти взываем:/ Давиде, отцев украшение,/ моли спастися душам нашим.

Слава, глас 6.
Днесь, яко звезда новоявленная,/ преподобнаго Давида память возсия,/ благочестно озаряющи умными лучами./ Той бо, яко света сын пожив,/ к свету божественных заповедей направляет вопиющих к нему:/ Радуйся, от младенства Богу возложенный,/ и данное ти звание славнейше показав делы твоими,/ радуйся, монахом подписание / и жизни о дусе служителю детельнейший,/ радуйся, Локриды украшение,/ Эвбеи славо и главо,/ и церкве звездо лучезарнейшая./ Но яко имеяй дерзновение, отче,// моли о душах наших.
И ныне:
Кто тебе не ублажит:
Вход. Свете тихий. Прокимен дне.
Чтения три.
Премудрости Соломони чтение:
(Гл. 3:1-9.)
Праведных души в руце Божией:

Премудрости Соломони чтение:
(Гл. 5:15-6:3).
Праведницы во веки живут:

Премудрости Соломони чтение:
(Гл. 4:7-15).
Праведник, аще постигнет скончатися:

На Литии самогласны:
Глас 1.
Радуйся о Господе, остров Эвбейский,/ Давидом преподобным обогащся, яко сокровищем небесным:/ Божиим бо промыслом к тебе приведеся, смерти избегнув,/ божественный тебе наставник явися и путевождь на лучшая,/ от здешних же прешед,/заступник показася ти скорый и ко Христу ходатай теплейший:/ Обаче святую того главу, яко очистилище обступающи святое,/ яже от нея святых дарований наслаждайся, вопиющи:/ Давиде всеблаженне,/ непрестанно моли спастися тя ублажающим.
Глас 2.
Возложен издетска Спасу,/ постнически тому последовал еси, Давиде богомудре,/ зрения божественныя удостоився Предтечевы благодати,/ житию того поревновал еси,/ любовию Божиею окриляем,/ и разума богатством украшаем./ И образ себе представив добродетельнаго жития,/ множайшия имаши подобники и ревнители нравом твоим./ Христос бо тя прослави,// прославленный подвигом твоим.
Глас 3.
Оставив яже на земли,/ яко горних желая и взыскуя,/Христу благоугодил еси, отче преподобне,/ и на Эвбее быв, яко Духа Святаго исполнь,/ храм честный воздвигл еси/ иже на Фаворе просиявшему Спасу,/ яко божественных осияний зритель боговидный:/ и пристанище душам соделавый,/ учеником твоим рекл еси:/ Преме́нимся, чада, благим пременением,/ умом от мира удалившися,/ яко да сообразни Христу будем// и вечных благ улучим.
Глас 4.
В бедах помощника/ и в недугах врача скорейшаго,/ Давида блаженнаго восхвалим днесь,/ над пучиною бо морскою бедам беседоваше,/ и подвигом преподобных добродетелей превыше солнца просия,/ и силою чудес прославився,/ всем верным неоскудно подает прошений исполнение./ Сего ради к нему тепле вопием, глаголя:/ Сохраняй, блаженне, стадо твое неврежденно/ от всякаго прилога сопротивнаго и обстояния.

Слава, глас 5.
Преподобне отче,/ непорочнаго жития славу от младенства возлюбив,/ яже в мире красная презрел еси./ Сего ради и по Павлу рекл еси:/ Христу сораспяхся,/ живу же не к тому аз, но живет во мне Христос./ От негоже достойно прославлен быв,/ благодать исцелений восприял еси/ и вечных благ наслаждение./ Егоже и нас сподоби к Богу молитвами твоими,// Давиде блаженне, преподобных совсельниче.
И ныне:
Блажим Тя, Богородице Дево,/ и славим Тя, вернии, по долгу,/ град непоколебимый, стену необоримую,/ твердую Предстательницу/ и прибежище душ наших.

На стиховне стихиры подобны.
Глас 5.
Подобен: Радуйся, постников:
Радуйся, Локриды прозябение,/Эвбеи богодохновеннейшая похвало,/ преподобных древних образе и начертание известное,/ и исправлениям их уподобление./ Тех стопами от юности, преподобне, твердо ходив,/ добродетелей таинник доблий показался еси,/ и жития божественнаго орган./ Темже дарований Духа исполнен был еси,/ чудотворяй просящим твоего скораго заступления,/ Давиде богоносне,/ просяй всем велию милость.
Стих: Честна пред Господем смерть преподобных Его.
Радуяся, от отрочества Богу предавыйся,/ якоже жертва честная,/ званием небесным предтечева гласа,/ того зрел еси призывающаго тя,/ отонуду от сродник и отечества своего удалился еси,/ и многая ме́ста, странствуя, прошел еси,/ гоня к высоте добродетели./ Темже, яко другое солнце, возсиял еси, преподобне, на Эвбее,/ промыслом путеводствующия тя благодати,/ Давиде богоносне,// и подаеши просящим твое заступление.
Стих: Блажен муж, бояйся Господа:
Всего себе очистив/ воздержанием и усердною молитвою,/ приятелище светлое был еси и светоносный храм/ трисолнечнаго, отче, осияния./ Отонуду возвел еси храм божественный Сотворшему/ и монахом священную обитель,/ преподобными твоими трудами соделал еси./ Юже, яко божественное стадо и удел твой святый/ крепким твоим предстательством покрывай непрестанно,/ и охраняй, Давиде Богоносне,/ прося всем Божия милости.
Слава, глас 5.
Приидите, вся Эвбея/ со окрестными островы и грады,/ Давида чудесы препрославленнаго песненно возвеличай./ Яко звезда бо светлая в последняя времена возсиял еси/ добродетелей лучами и исцелений дарованьми,/ верных озаряеши исполнение,/ и от бед многих избавляяй,/ подаеши коемуждо ко спасению потребная, прося всем велию милость.
И ныне, Богородичен:
Безневестная Дево, / яже Бога неизреченно заченши плотию, / Мати Бога Вышняго, / Твоих рабов мольбы приими, Всенепорочная, / всем подающи очищение прегрешений, / ныне наша моления приемлющи, / моли спастися всем нам.
Ныне отпущаеши, трисвятое и тропарь.
Глас 3. Божественныя веры:
Велию обрете Эвбея славу,/ всепрославленнаго Давида божественнаго,/ яко добродетели святыя вместилище/ и Христова последователя истиннейшаго,/ и преподобных всех равностоятеля ./ Сего ради, отче преподобне,/ Христа Бога моли//даровати нам велию милость.
Ин, глас 4. Скоро предвари:
Локриды украшение/ и Эвбеи путеводный огнь ,/ светло показался еси равноангельным житием,/ Давиде, отче преподобне,/ темже приходящим к святей главе твоей/ подаеши всегда цельбы и здравие,// яко имеяй дерзновение ко Христу, тя прославльшему.
И ныне:
Еже от века:
И отпуст.

Слава Богу
ψωψωψωψωψωψωψωψωψωψωψωψωψωψωψωψωψωψωψωψωψωψωψωψω
ψωψωψωψωψωψωψω

На утрени
По 1 стихословии седален, глас 1.
Подобен: Гроб твой, Спасе:
Яко солнце светлое, в последняя времена возсиял еси, мудре, добродетельно пожив, освещая души наша лучами жития твоего, Давиде преподобне. Темже божественную твою память празднуем, с веселием сердца Христа величающе.
Богородичен:
Бога преестественно от чистых кровей твоих страшно воплотившагося
в наздание мира неизреченно зачала еси и дева пребыла еси
по Рождестве несказаннем, Отроковице. Егоже моли спастися Тя, Богородице чистая величающим.
По 2 стихословии седален, глас 3.
Подобен: Божественныя веры:
Божественный орган Утешителев явился еси подвиги твоими, и многих ко спасению путеводил еси, и монахов начертание явился еси, и исцелений действа совершил еси. Давиде преподобне, Христа Бога моли даровати нам велию милость.
Богородичен:
Весь непреложно слово пребыв, вселися во чрево Твое, не отступив соседения Рождшему, и сущим в мире явивыйся, яко благоволи, от древния клятвы нас спасе. Егоже моли даровати тя славящим, Дево, очищение и велию милость.
По полиелее седален
Глас 4. Вознесыйся на крест:
Постнически подвизався, отче, озаряеши святым житием твоим та ме́ста, яже прешел еси, божественным Духом. Изрядно же, святе, на острове Эвбейстем, паче всех просиял еси, в нем упокоився, и освящаеши его, Давиде, святых мощей твоих благодатию.
Богородичен:
Ко крепкому твоему предстательству, Дево, прибегающих с теплым упованием от всяких избави обстояний, даруй мир твой и душам спасение, и телесем исцеление, и прегрешений оставление. Ты бо сущи Матерь Божия, силу имаши исполнити всякое прошение.
1 антифон 4-го гласа и прокимен.
Честна пред Господем смерть преподобных Его.
Стих: Блажен муж, бояйся Господа,в заповедех Его восхощет зело.
Евангелие на утрени святаго Антония. (Мф. Зач. 43)
Псалом 50.
Слава: Молитвами преподобнаго:
И ныне: Молитвами Богородицы:
Стихира самогласна, глас 6.
Стих: Помилуй мя Боже по велицей милости Твоей:
Днесь богоносный Давид,/ Эвбеи преимущее украшение,/ стезею постническою прошедый,/ на небеса восход содела,/ и воздаяние трудов пожав,/ яже от века святым сорадуется./ Нам же остави, яко источник освящения и отеческое наследие,/ раку честных мощей твоих,/ всем источающую неоскудно исцеления.
Спаси, Боже, люди твоя:
Таже каноны Богородицы и святаго. Канон святаго имеет краегранесие в Богородичнах: «Герасима».

Песнь 1. Глас 8.
Колесницегонителя Фараона:
Велегласно святую память твою воспети дерзая, твоея благодати прошу многосветлыя, мой ум озаряющия и крепость мне дарующия, яко да достойно хвалу воспою ти, Давиде всеблаженне.
От славнаго корене цвете благорасленнейший прозябл еси, и непорочнаго жития благоухание лучшее от отрочества источал еси, всецело Спасу возложився от юности, Отче, небесным мудрованием.
Радостно Крестителева зрения, отче, сподобился еси, и гласу того, радуяся, последовал еси, в несовершеннем телеси и совершенным разумом, в храме того, преподобне, пребывал еси, воистинну яко безтелесен.
Ужасеся, отче, честный родитель твой, егда узре тя во храме святем, всего блистающася, пред образом, преподобне, Иоанна славнейшаго, и твое грядущее осияние Духом Святым провиде.
Богородичен:
Род человеческий от осуждения спасеся первозданнаго Адама твоим неизреченным Рождеством, Всенепорочная, Бога воплощенна бо паче слова рождши, радости нам явилася еси Ходатаица. Темже по долгу тя хвалим.
Катавасия: Отверзу уста моя:
Песнь 3.
Ирмос: Небеснаго круга:
Яко Бога возлюбив измлада, преподобне, родительскую любовь благомудренно оставил еси и несумненным сердцем и мудрым разумением Христовым стопам последовал еси.
Напаяем токи Писаний, преподобне, и богодохновенными словесы всегда питаем, в юношах сый, весь богомудр являшеся, исполнь, святе, многаго разумения.
Силу божественную имея в душе, святе, мира прелесть оставил еси от юности, и из отечества изшед, ко Господу приселился еси, Того сладчайшее иго вземый.
Всецелым желанием последуя, преподобне, с небесе божественному званию, обрел еси направляюща тя на путь добре небеснаго шествия, мудраго Акакия, промыслом благим.
Богородичен: От чистых твоих кровей преестественно родила еси Зиждителя всех, плотию соделавшася, да спасет человека, падшаго лестию, Богородице Владычице, миру Прибежище.
Катавасия: Твоя песнословцы, Богородице:
Седален, глас 8.
Подобен: Премудрость и Слово:
От младенства возжелал еси воистинну добродетельнаго жития и чистаго, яко исполнь разума и вышняго звания избранный сосуд, и от мирских соуз горе храняй свой ум блаженне. Темже монашеский образ прияв, единонравен тем, иже древле, постником был еси, богоносне отче наш. Моли Христа Бога прегрешений оставление даровати празднующим любовию святую память твою.
Спаса всех и Содетеля, Егоже зачала еси преестественно, Отроковице, избавльшаго всех от тяжкия работы, яко Матерь, умоли, от ярости змиевы и мирских соблазн избавити и скорбей, едина Богородице, к тебе взирающия и верою взыскующия твоего скораго заступления, нас всегда спасающаго, молящи, Богородице всегда, и грядущия славы, и светлости и радости Сына Твоего улучити поющим Тя.
Песнь 4.
Ирмос: Услышах, Господи:
Божественною любовию уя́звлен, радуяся, подчинился еси, блаженне Давиде, Акакию, смиренномудрием величаем.
Змия гордаго своим смиренномудрием, отче, покорил еси и славен явился еси, делы преподобными возвышаем.
Монах яко богоприятен, отче, на Афоне явился еси, воображая божественною любовию преподобных тамошних брани.
Яко преподобным всем, иже древле, купноревнитель, преподобне Давиде, и благодати их общник в последняя времена явился еси.
Богородичен:
Жезл явилася еси богопрозябе́н, цвет невозделан возделавши, Отроковице, всех Господа, Благовония божественнаго мир исполнившаго.
Катавасия: Неизследный:
Песнь 5.
Распныйся всем яже в мире, плоти умертвил еси, отче, мудрование, и во всех явился еси добродетельнаго жительства начертание, наставнику твоему всецело послушествуя, яко послушник Божия воли.
Божественных Таин, ихже чистейший, отче, и преподобный служитель был еси, и честный иерей и диакон. Темже божественный свет, окружаяй тя, явися, показуя твоея славы осияние.
Путеводимый, отче, Духом Святым, яко друг истинный Бога всяческих, в Стири ко властем предстал еси, себе предав на мучения, богоносне, о плоти не творя попечения.
За ближняго, яко подобник Христов божественнейший, радуяся, наказание же́стоко приял еси, Давиде преподобне, неправедно оклеветан быв, любве истинныя исполнь и благодати.
Богородичен:
Неизреченно рождшая Зиждителя всех и Господа, Благодатная Богородице, чистая Приснодево, избави душу мою от страстнаго пленения и светом покаяния мя озари.
Катавасия: Ужасошася всяческая:

Песнь 6.
Ирмос: Очистя мя, Спасе:
Помыслом боголепным богомудренно украшаем, и труды подвижническими сияя, блаженне, явился еси яко ангел, на Эвбее Божиим промышлением, Давиде преподобне.
Святыню мысленную имея, отче, благодати, храм воздвизаеши честный, Давиде всеблаженне, на горе Преобразившемуся и обожившему человека.
Во мрак, божественный, мудре, осияния несказаннаго, яко душу очистивый, вшел еси в Дусе. Отонуду приял еси, отче, в сердце свет божественный и пресветлый.
Яко добродетельнаго жития наставник и учитель, сонм ученик имел еси честный, богодохновенне, жительства твоего, Давиде, подражающий божественныя подвиги.
Богородичен:
Мудрость Божию ипостасную, Непорочная, и Слово Отчее сопрестольное рождшая, плоти подобием, избави душу мою от злоумышлений местника.
Катавасия: Божественное сие:

Кондак, глас 4.
Подобен: Явился еси днесь:
Яко звезда пресветлая, явился еси в мире, озаряя всех, верою приходящих к тебе, Давиде, отцев похвало, исцелений божественными дарованьми.
Икос.
Песнь вси, вернии, Богу возслем, даровавшему крепость рабу своему Давиду добре подвизатися добродетели краснейшим подвигом. В последняя бо времена явленный, яко звезда присносветлая божественнаго светозарения и древним отцем явился еси купноревнитель и житием единонравен, и нравом сопричастник и славы и благодати общник равнославный . И во мнозех ме́стех подвизався, на остров Эвбею манием Божиим прешел еси. В немже храм иже на Фаворе преобразившемуся Спасу созда, и священную обитель составив, яко спасения пристанище неколеблемо, всех благодействует, душевне и телесне, исцелений божественными дарованьми.
Синаксарий.
1 сего месяца
Память преподобнаго отца нашего Давида, на острове Эвбее подвизавшагося.
Богоносный сей отец и Христов угодник:
Егоже молитвами, Христе, помилуй и спаси нас. Аминь.

Песнь7.
Отроцы еврейстии:
Токи божественных учений твоих, яко богоносный раб Господень, орошаеши душевныя нивы к лучшему благоплодию вечнаго спасения.
Радуется днесь и празднует обитель твоя, всеблаженне, яко злато честное, тело твое стяжавши. Имже различных избавляемся недугов душетленных.
Днесь Эвбея да ликует и псалмы и песньми светоявленно да поет Давида славнаго, яко того стяжавши предстателя и поборника, заступника и велию славу.
Ты Владыце всех храм воздвигл еси, преобразившемуся на горе Фавор, в немже стоя, богомудре, приимал еси в сердце своем Того божественная осияния.
Богородичен:
Исцели, Отроковице, душу мою, неисцельным грехом недугующую, и крепость ми, чистая, противу лести подаждь, яко да сокрушу, Владычице, лютую того злобу.
Катавасия: Не послужиша:

Песнь 8.
Ирмос: На горе святей:
С небесе прославленный Господь прославивый твое, Давиде, житие преподобное, молитвами твоими, преподобне, избави от язвы комариныя яже в Дистосе люте досаждаемыя.
Высокое жительство стяжав, смиренномудрен яве и воздержан явился еси, и сострадателен, Давиде, и Христоподражателен, милуяй богатно и облегчая вся, дальния же и ближния.
Велий воистинну поборник явился еси в бедах лютых страждущим и в недугах врач всеизрядный и скорбящим утешение сладкое, Давиде чудотворче.
Возшед совершенства на высоту, чудотворений, мудре, благодать стяжал еси, и многая ме́ста, отче прешел еси, цельбу подавая душам же и телесем, яко Духа приятелище.
Богородичен:
Не опаливши непорочная ложесна Своя, прияла еси страшно огнь Божества и Христа сугуба родила еси, единаго ипостасию, непреложно и несмесно, на спасение мира.
Катавасия: Отроки благочестивыя:

Песнь 9.
Ирмос: Ужасеся о сем:
Очистив сердце от перстных помышлений, подвигом твоим усердным , отче Давиде, света исполнился еси умнаго. Сего ради и предвозвестил еси твое отшествие ко Господу явственно учеником твоим. Имже мудро предал еси заветы, исполнь благодати Божия.
Востекл еси к славе небесней, подвиг свой преподобне скончав, отче Давиде, и животнаго древа чудодейственно абие насладился еси, к ликом святых сопричтен. Нам же, чадом твоим, тело твое божественное, утешение божественное оставил еси.
Благодати Духа сокровище воистинну многоценное показася, отче Давиде, глава твоя божественная и дивная, присно ароматы источающи и души веселящи верных, и крепость и здравие подающи к ней благоговейно притекающим.
Велий Эвбеи защитниче, богоносне Давиде всеблаженне, обитель твою сохраняй от всякаго навета, и сей остров твой покрывай и сохраняй неврежден, и мене, ныне песнь исплетшаго ти, на спасения стезю направи.
Богородичен:
Пресветлый свещниче златовидный, светоносный храме и преславный, в немже Христос вселися, всех Содетель, и сосуды нас яви божественнаго действия и добро́ты, Дево Богородице, светом предстательства Твоего омраченный ум мой просвети.
Катавасия: Всяк земнородный:

Эксапостилларий:
Подобен: Жены, услышите:
Эвбеи устроителя и божественнаго заступника, и помощника в нуждех и ко Христу велия предстателя, Давида священнейшаго, преподобных украшение и иереев похвалу восхвалим вси в честную его память.
Богородичен:
От святых кровей твоих Бог Пресущественный по нам осуществовася несказанно, яко весть, и миру явися, сугуб естествы, един же ипостасию, и спасе, Богородице, Рождество Твое хвалящих.

На хвалитех ставим стиха 4 и поем стихиры подобны:
Глас 8.
Подобен: О, преславнаго чудесе!
Отче Давиде всеблаженне, издетска Богу себе возложивый, мирское пристрастие богомудренно отринув, и крест свой восприяв, жительством явился еси равноангелен. О, подвигов твоих и паче помышления от Бога славы и светлости, еяже сподобился еси.
Отче Давиде всепетый, Крестителя Христова своима очима яко зрел еси, и гласа того божественнаго яко послушал еси, того стопам последовал еси, и богоносен весь и богодвижен от юности явился еси Божественным Духом, к житию святому, святе, путеводим.
Отче Давиде богопрославленный, яко зареносная звезда, Эвбее возсиял еси, добродетельными делы священно славословимый, и обитель Божию честно воздвигл еси, и монашествующих лик собрал еси, ихже путеводил еси к жизни небесней житием своим, и словом благодати, и божественными чудесы.
Отче Давиде священнейше, священную твою раку, яко источник святыни стяжавше, святе, крепость божественную приемлем. Глава бо твоя святая и всечестная всегда источает нам исцеления. К нейже приходяще, от тяжких озлоблений и недугов и скорбей избавляемся.
Слава, глас 8.
Крепостию Духа препоясався, отче, постнически доблествовал еси в последняя лета, мудрование бо плотское силам души подчинив, яко жертву благоприятную, житие твое Христу принесл еси, и по достоянию почесть улучил еси. Сего ради остров Эвбея хвалится подвиги твоими, и ко благодати твоей притекая, празднует память твою. Егоже с небесе ограждай, Давиде Блаженне, к Богу молитвами твоими.
И ныне, Богородичен:
Небесная поют тя, Обрадованная Мати безневестная, и мы славословим неизследованное Твое Рождество. Богородице, моли спастися душам нашим.

Великое славословие и отпуст.

На Литургии
Блаженна от канона преподобнаго, песнь 3 и 6.
Апостол ко евреем, зачало 335. (Евр. 13:17-21).
Евангелие от Луки, зачало 24 (Лк 6:17-23).
Причастен: В память вечную:

Величания:
Радуйся, Локриды божественное прозябение. Радуйся, Эвбеи теплейший заступниче. Радуйся, источаяй исцелений токи, Давиде Чудотворче, к тебе притекающим.
Радуется обитель твоя святая, в недрех имущи мощей твоих раку. Юже покрывай и сохраняй, Давиде Чудотворче, верно хвалящуюся божественною главою твоею.

Двустишие:
Давиде, божественныя благодати исполни ум мой,
Герасима, сплетшаго ти новую песнь.

Конец и слава единому истинному Богу нашему.

богослужебные тексты гимнография

Previous post Next post
Up