На Тернопільщині в Підгаєцькому (тепер Бережанському) повіті є село Божиків. Перша згадка в збережених документах датується 1455 роком.
Стосовно походження назви села серед місцевих мешканців побутують дві версії: за першою - назва „Божиків” походить від командира княжої залоги, Божика. Залога стояла в цій місцевості, як військова охорона від татар. За другою версією - в давній давнині в цій місцевості, нібито, жили здібні майстри, що займалися виробництвом різнорідних божків з каменю й дерева, від чого й назва оселі „Божиків”.
В XV столітті, а може й раніше, село називалося спочатку Bozykówka (Божиківка). Дослідник прикарпатських назв населених пунктів М.Худаш пише, що назви поселень із закінченням на -овка задокументовані ще в часи Київської Руси і Галицько-Волинського князівства. Натомість такі назви, щоб походили від власних імен людей, з кінця XIV і пізніших століть майже невідомі
1 Тому дуже імовірним є походження Божиківки ще з княжих часів.
На околиці села є урочище Волосів, її походження дуже імовірно слід виводити від імені давньоукраїнського поганського бога пасовиськ, худоби і багатства, ремесел і промислів, провідника у загробний світ Велеса - одного з найголовніших богів у пантеоні давніх українців.
[2] Оскільки ж дослідники тої пори (наприклад, Г.Лозко) ототожнюють ім’я Велеса з Волосом, то надзвичайно правдоподібним виглядає припущення про існування капища, присвяченого цьому богові, на околиці Божикова ще в дохристиянські часи. А поруч повинні були знаходитися й поселення наших предків -язичників. Стара віра, до речі, на південній Тернопільщині протрималася ледь не до XV століття...
Чи правомірним Вам видається ідея виводити походження назви цього села від поганских божків? Зрештою і народна версія про майстрів, які робили божків з каменю також мені більше наводить на думку творців ідолів, таких як Світовид.
[1] Худаш М. „Українські карпатські і прикарпатські назви неселених пунктів”. Київ: „Наукова думка”, 1995. - С.361
[2] http://www.ukrlit.vn.ua/habits/2kzg.html;
http://infokiev.com.ua/content/view/707/114/