Leave a comment

Comments 95

p_dzikovsky April 13 2013, 12:43:03 UTC
Н-да... Але, дозволю собі зауваження, антисемітизм - вкрай слизька тема. Я би виділив в цьому відношенні три складові:
- точка зору, що в єврействі присутня деяка "ворожа сила" (це не єврейство в цілому і, тим паче, не всі євреї, але все ж);
- звинувачення євреїв у власних бідах;
- аґресія щодо єврейства і євреїв (за окремими винятками, якими, зазвичай, демонструється відсутність цього самого антисемітизму).

З першого, звісно, не слідує друге і третє, але - ? І навіть якщо точка зору з першого пункту є правдивою - хіба можна відділити її від? І навіть якщо люди, які її дотримуються, словом і ділом встають на захист гнаних євреїв?

Євреї - люди (люди - перш за все, а лиш по тому - євреї), і хто, як не инші люди (люди - перш за все, най навіть і антисеміти) повинні захистити їх від вбивців-нелюдів?

Reply

tin_tina April 13 2013, 12:51:44 UTC
Мені страшенно соромно, що я зважилася на цей експеримент - себто представила фрагмент замість цілості. Але, бачите, ми маємо наочний приклад, як п.1 не перейшов у ні в п.2, ні в п.3, а у щось зовсім їм протилежне.
(Насправді я звернула увагу спершу на інші аспекти цього маніфесту. "Глухе мовчання світу", а також німецькі спроби перекласти провину за винищення євреїв на когось іншого, в даному тексті згадуються поляки і литовці. Зауважмо, що це перекладання зафіксоване вже в 1942 році, хто б міг подумати!)

Reply

p_dzikovsky April 13 2013, 15:00:13 UTC
Навіщо ж соромно? Ми не в праві забувати про такі речі. А виокремлені фраґменти, буває, дужже виразно акцентують цілість.

Reply

tin_tina April 13 2013, 15:02:26 UTC
Соромно з огляду на читачів. Коли б в моєму розпорядженні був тільки цей один абзац, я б теж так само думала.

Reply


iglusha April 13 2013, 15:10:42 UTC
а чому праведник свiту не може бути антисемIтом????

Reply

tin_tina April 13 2013, 15:13:47 UTC
Не знаю :-) Обидва поняття - і праведник, і антисеміт - занадто розпливчасті.

Щоб не чіпати цієї тематики, а трохи з іншого боку підійти... Свідки Єгови - люди достатньо прикрі і настирливі, щоб шарахитися від них при зустрічі. Однак вони теж можуть бути жертвами політики тотального винищення, та, власне кажучи, і були такими, причому двічі. Я цілком уявляю собі хід мислення людей, що терпіти їх не могли, але приклали всі сили для їхнього порятунку.

Reply

iglusha April 13 2013, 16:15:11 UTC
Ну, наскiльки пам'ятаю, умови присвоэння звання доволI чIткI.

Антисемiтизм (не нелюбов донацIональнутих або релI гiйних на усю голову евреъв,а саме погане ставлення до походження) каже про людину погано. Про нелюбов до свiдкIв Iэгови я б так не сказала.

Я цIко уявляю хiд мислення цIэъ панI. I вiн менI дужене подобаэться. Вмерти вони оточуючим не побажають, але влаштують ъм таке життя, що не дай боже.

Reply

tin_tina April 13 2013, 16:18:41 UTC
От не можу зрозуміти, кому вона могла влаштувати погане життя, крім себе самої, звісно. В концтабір втрапила вона, у вимушену еміграцію випхали її.

Reply


iglusha April 13 2013, 15:34:04 UTC
Симпатiъ не викликаэ. М'яко кажучи. Як на мене, все Iнше значно неприэмнiше, нiж той фрагмент.

Reply


gluk16 April 13 2013, 18:21:46 UTC
щодо "спихання вини" німцями, то це міг бути чіткий пропагандистський задум: розділяй та владарюй. Тобто євреї шукатимуть помсти в поляків, а поляки - відплачуватимуть євреям. Таку схему вони використали щодо українців та поляків: репресії польської інтелігенції та укр. комітет в Кракові - ось два приклади (не враховуючи укр. поліції). Зокрема, німці доклалися і до Волині 1943 р. Але тут я не спеціаліст аж такий великий ( ... )

Reply

tin_tina April 13 2013, 19:09:08 UTC
це міг бути чіткий пропагандистський задум

Дуже навіть можливо, просто якось утерлася думка, що це винахід ледь не найновіших часів. У всякому випадку, Коссак-Щуцька передбачила добре: цей отруйний посів і далі плодоносить.

Reply

kostyantyn1979 April 14 2013, 20:11:46 UTC
І іще. А не могли її використовувати якісь сили ззовні?
Для агітації польських антисемітів?
Ну як отих україножерів, як і починають із того, як вони сильно Україну люблять і критикують її лише з надмірної любови...

Reply

tin_tina April 14 2013, 20:14:52 UTC
Якийсь це надто складний хід думки, щоб я його зрозуміла, тим паче в 11-й вечора. Добраніч!

Reply


berendeishche April 13 2013, 19:39:00 UTC
Возможно, у неё сложилась такая же ситуация, как у Достоевского, который,
высказываясь о враждебности еврейства в целом, очень неплохо относился к конкретным евреям. И евреи этого не забыли. Современные еврейские источники отзываются о Достоевском тепло и с благодарностью.
А про Польшу отлично сказал мой старый знакомый поляк: "В Польше евреев уже почти нет, а антисемитизм остался. Лучше бы было наоборот".

Reply

tin_tina April 13 2013, 19:45:09 UTC
Я все-таки сподіваюся трохи більше про неї довідатись. Може, тоді все стане зрозумілішим...

Лучше бы было наоборот
Я от за собою вже й мізантропію помічаю... Чим більше знаєш людей, тим більше поважаєш і цінуєш собак.

Reply

berendeishche April 13 2013, 20:11:42 UTC
Людей вообще, наверное, рассматривать корректнее, чем людей какой-либо национальности вообще, но ненамного. Люди бывают разные. Применительно к данному случаю могу сказать, что польские литераторы-евреи Лесьмян, Лец и Лем очень помогали мне смотреть на мир с оптимизмом. А если ещё вспомнить Тувима и Корчака, то становится ясно, что польских антисемитов мировая слава польской литературы заботила мало.
Кстати, Лец, Лем и родившийся в Стрыю Макушинский считаются галичанами или нет?

Reply

tin_tina April 13 2013, 20:15:23 UTC
Лец і Лем - поза всяким сумнівом (і ще Хцюк, якого особисто дуже люблю UPD - зовсім не мала на увазі, що Хцюк єврейського походження, навпаки. Що значить засинала - спершу мені Шульц навинувся на думку, а там вже й Хцюк як його учень). Макушинський якийсь маловідомий...

О, так все хотіла написати хто мене з поляків-євреїв чи частково євреїв особливо тОркає. Парницький, звісно (хоча для мене він швидше харбінець, ніж галичанин) і Лехонь-Серафінович, котрого я колись навіть пробувала перекладати. Правда, вже на другому вірші застряла.

Reply


Leave a comment

Up