Розлучення мирні і немирні

Jun 20, 2011 19:11

     Що ж, думаю, викладено вже чимало матеріалу, можна собі дозволити певні підсумовування і припущення.
Всякі приватні міркування )

Розлучення, Феміністичне, 16 століття

Leave a comment

Comments 18

Ірина ext_674628 June 20 2011, 17:38:17 UTC
Шановна авторко, я, іноді, з приємністю читаю Вашу сторінку, однак, деяка категоричність у викладенні матеріалу ( зокрема, вищевказаного) вже не дає мені можливості утриматися від коментарію:)))
Якщо Ви ознайомитесь з особливостями укладення шлюбу - хоч в 16, хоч в 17 ст, то зможете дуже удосконалити Ваш, без сумніву, цікавий допис щодо розлучень. Звертаю Вашу увагу, що цілковиту монополію на укладення шлюбу церква отримала дещо пізніше, в 17 ст. А в 16-му ще був широко вживаний так званий "громадянський" шлюб, при чому і в шляхетському середовищі...
До того ж майнові питання - це компетенція світського суду.

Reply

Re: Ірина tin_tina June 20 2011, 18:30:14 UTC
Дякую. Я знаю про особливості укладення шлюбу, в т.ч. і про "невінчані шлюби". Але в даному випадку вони не стосуються справи: мені навряд чи вдасться припустити, що дочка єпископа обійшлася без вінчання.
До того ж майнові питання - це компетенція світського суду.
Безперечно. А невже я хоч півслова написала про те, що майновими питаннями мав займатися духовний суд? Навпаки, якщо вже духовний суд вирішував розірвати шлюб, то передавав справу у світський суд для вирішення питання про віно і т.д.

Reply

Re: Ірина ext_674628 June 20 2011, 18:37:37 UTC
Тоді я не розумію, чому Ви пишете про виключне право церкви давати розлучення, якщо церква в той час ще не мала виключного права навіть на укладення шлюбів. Адже, повторюю, громадянські шлюби тоді визнавались на рівні церковних.

Reply

Re: Ірина tin_tina June 20 2011, 18:55:49 UTC
громадянські шлюби тоді визнавались на рівні церковних.Далеко не на такому самому рівні. Такі союзи були в кращому випадку напівлегальними, а дітей від них Статут виділяв у окрему категорію, менш безправну, ніж у "дітей прелюбодіяння", але і неповноправну. Ще в 1509 р., тобто за кілька десятиліть до описуваних розлучень, митрополит Йосиф звертався зі скаргою про те, що "многие люди Русь незаконно мешкают, жоны поймуючи не венчаются", що викликало королівську грамоту з наказом урядникам не заважати видачі таких осіб на духовний суд. Пізніше ж такі правила стали ще жорсткішими і в 1631 р. Ісайся Копинський наказував приходським священникам: "Которые мешкают без шлюбу, ибы тех отлучали от церкви ( ... )

Reply


trim_c June 26 2011, 16:10:49 UTC
Я з аеликою цікавістю прочитав і тексти і дискусію.
І жалкую, що вона надто короткою виявилася як на мене

Reply

tin_tina June 26 2011, 16:22:21 UTC
Я так підозрюю, що дискусія виявилася закороткою, бо тексти виявилися задовгими :-). Як висловився колись Юрій Шевельов: "Книжка не дочекалася тої розгромної критики, на яку заслужила. Ніхто з критиків не в силах був дочитати її до кінця" :-)

Reply


Мимино, князь Андрей и Крупская pingback_bot June 28 2011, 14:03:29 UTC
User berendeishche referenced to your post from Мимино, князь Андрей и Крупская saying: [...] были возможны (подробно волынский разводный рай XVI в. описала tin_tina в недавней серии постов [...]

Reply


Leave a comment

Up