Якось так підряд пішло, що написав був про
виставку пожежно-рятувальної служби в Хмельницькому, після того до Дня рятувальника вони провели захід в центрі міста, теж
написав, ну і зовсім недавно пощастило потрапити до пожежно-технічної виставки у Львові. В закінчення пожежно-технічних тематик, відвіданих на сьогодні (хоча хто знає, раз поперло так, можливо ще кудись занесе…), напишу про неї.
Розміщена вона в історичній будівлі Головного обласного управління з надзвичайних ситуацій.
зверху встановлено статую знову ж таки того самого Флоріана, як і в передпокої в Хмельницькому
Про історичність цієї будівлі та її історію повідомляє табличка, встановлена поруч з центральним входом.
думаю тут все чітко видно, дублювати своєю писаниною не буду.
Сама виставка,якщо я правильно зрозумів, знаходиться в приміщеннях, де колись стояла техніка
от за цими воротами.
Експозиція представлена трьома залами
В першому залі представлена історія. Розміщені фотографії керівників пожежної при всіх владах, фотографії пожежних в обмундируваннях різних часів і.т.п. Центральним експонатом є насосно-лінійний парний 4-х колісний нересорний хід з ручним насосом продуктивністю в 3 л/с. 1910 р.
внизу шоломи - від старих австрійських, до сучасних.
на задньому фоні, в принципі, гарно видно облаштування самого залу.
Тут же встановлено манекен сажотруса з спорядженням
оскільки він своєю діяльністю також зменшував ймовірність пожежі.
А ще купа,мммммм, макетів пожежних автомобілів різних часів
Автоцистерна ПМЗ-3, на основі ЗіС-5, 1500 л. води
Механічна з’ємна драбина ЛПО випуску 1940 р. на основі ГАЗ-ААА, діставал висоту в 18 м.
Автонасос ПМГ-3,на основі ГАЗ-АА, воду не возив, мав тільки насос ПД-40 з продуктивністю 1200 л/хв..
як продуктивність зросла буквально за 30 років , від 180 л/хв.. до 1200.
Пожежна польського періоду на полугусеничному ходу
В той час на озброєнні пожежників стояло два автомобілі, один на 4 колесах і один такий самий, але з гусеницями. Гусеничний хід був потрібен, оскільки пожежна обслуговувала не тільки Львів,а дороги мощеними були не кругом і що б добратися інколи простих коліс не вистачало.
Моделі, до речі, зроблені з паперу, автором чи частини, чи всіх, не знаю от точно, є Качор І.В.
В другому залі представлена сучасність - костюми
Обладнання
Макети, що пояснюють роботу протипожежних систем в будинках
Тут збулося те, що я не побачив вдома - на власні очі побачити роботу такого макету - з касети програється голос, за вікном розгорається пожежа, почергово підсвічуються різноманітні системи будинку, клас :) Тут якраз видно підсвіченими гідранти, якщо не помиляюся, та сходову клітку.
Тут же розміщено те, що залишилося від колег, що побували у гостях, хм, неоднозначно написав якось, хм, тоді так - то що лишили в подарунок іноземні колеги побувавши в гостях у місцевих.
Шоломи - французький
Англійський
Сполучених штатів
Угорщини
Головні убори - німецьких пожежних
Французькі-англійські і ще якийсь
Ну і нарукавні нашивки теж лишилися з них
Третій зал - присвячений трагічним подіям на ЧАЕС. Відповідні манекени, обладнання для роботи в тих умовах і.т.д. Там багато не фотографував, зробив тільки фотографію ось такої скульптури
яка щось символізує за задумом автора, але от що, я забув :(
В музей потрапив без попередньої домовленості, не знаю, чи пощастило так, чи дійсно можна там так побувати, експозиції показував та розповідав місцевий працівник, підозрюю він не мало відпрацював в лавах рятувальників, гарно орієнтується втому всьому що є.
Ну і вже на виході сфотографував сучасну техніку, яка попалася на очі :), продовжив так-сказать традицію
На цьому все.