Які ж надзвичайні речі Ви розповідаєте та показуєте. Яка майстерність Гвідо Маццоні! Особливо цікаво про прототипи. Мені здається, що це був дуже сміливий крок скульптора. Але, як Ви кажете, Ізабеллі Арагонській сподобалось бути в такому екзальтованому образі Марії Магдалени... . Тільки вчора повернулась з Тернопільщини. В Збаражському замку вразив музей дерев,яних скульптур. Максимального реалізма там не було. Але вплив на мене був великий. І дивлячись Ваш пост подумала, що цей максимальний реалізм Маццоні мене трохи лякає. Зараз буду про це думати. Щиро дякую..
Дуже слушні Ваші сумніви. Я більше про чоловічі прототипи думав. Жінки, мабуть, ці речі краще відчувають... В принципі, можна погодитись з жіночими прототипами - Богородиці і Марії Клеопової. Але Марія Магдалина, тепер я з Вами погоджуюсь, це занадто. Сумнівно, що Ізабелла погодилась би бути прототипом колишньої грішниці та ще й в такому екзальтованому стані. Але така думка, Кукіної, може ще якихось інших мистецтвознавців. Приємно мати такого уважного читача. Дякую за Ваш коментар. В Збаражі був. Скульптури знаю. В основному, це учні Пінзеля. Я так розумію з квітами все гаразд і Ви в роз'їздах :). Гарних мандрівок!
Дякую за побажання. Завтра мене чекає Чорний Острів. А квіти трохи відходила. В Збаражі, коли довідалась, що вони мають скульптуру Пінзеля з костьолу бернардинців, а костьол "будував" теж Пінзель з Осінським - була в шоці. Розшукала директора, яка сказала, що вони мають на це документальне підтвердження. Було б цікаво це почитати. Хоча роки життя Пінзеля співпадають з роками будівництва костьолу..Але сам костьол вразив... Ще про максимальний реалізм. Чи були Ви в Острозі? В музеї є мармурові скульптури Сосновського. Який у нього померлий Христос! Дуже схожий на роботу Маццоні. Там, в Острозькому музеї, серед інших експонатів,- зовсім інше враження. Тихо, спокійно, скорботно, і можу на нього дивитися. А тут, навіть на фото - не можу. І ще цей плач...Який я чую...
У "Оплакуванні" усі фігури, які нахилились над Ісусом, своїми жестами, мімікою відображають ту чи іншу глибину горя, яке вони зазнали. Христос же мертвий, риси обличчя його спокійні, умиротворені. На мою думку, на характер Вашого сприйняття в значній мірі впливає сам матеріал з якого скульптури виготовляються. Повірте мені, як стоматологу-ортопеду - на гіпсових моделях зуби завжди виглядають різкіше ніж є насправді. Так і теракота (глина), на відміну від достатньо прозорого мармуру (з якого виготовлені скульптури Сосновського чи Бродського), значно різкіше виділяє риси обличчя і підсилює авторський задум. Колись Пінзеля на дрова рубали, а тепер кожному музеєві дуже престижно якщо у них є скульптури Майстра. Тому до збаражського Пінзеля ставлюся критично. Взагалі моя думка, щоправда не фахівця, але яка спирається на дослідження авторитетних вчених, - із тих робіт, які відносять до робіт Пінзеля, скульптору від сили належить не більше ніж дві третіх. У Острозі був. Сосновського десь маю фото.
Сначала, глядя на фото, подумали что это работы по дереву Пинзеля. А потом оказалось, что и не Пинзель, и не дерево... А композиция действительно шикарная, особенно с подсветкой.
Дякую, що оцінили. В основному в livejournal буду Західну Європу виставляти. Але якщо потрібна якась інформація по Західній Україні (яку я знаю дуже добре), будь ласка, звертайтесь.
Comments 11
.
Тільки вчора повернулась з Тернопільщини. В Збаражському замку вразив музей дерев,яних скульптур. Максимального реалізма там не було. Але вплив на мене був великий. І дивлячись Ваш пост подумала, що цей максимальний реалізм Маццоні мене трохи лякає. Зараз буду про це думати.
Щиро дякую..
Reply
В принципі, можна погодитись з жіночими прототипами - Богородиці і Марії Клеопової. Але Марія Магдалина, тепер я з Вами погоджуюсь, це занадто. Сумнівно, що Ізабелла погодилась би бути прототипом колишньої грішниці та ще й в такому екзальтованому стані. Але така думка, Кукіної, може ще якихось інших мистецтвознавців.
Приємно мати такого уважного читача. Дякую за Ваш коментар.
В Збаражі був. Скульптури знаю. В основному, це учні Пінзеля.
Я так розумію з квітами все гаразд і Ви в роз'їздах :). Гарних мандрівок!
Reply
В Збаражі, коли довідалась, що вони мають скульптуру Пінзеля з костьолу бернардинців, а костьол "будував" теж Пінзель з Осінським - була в шоці. Розшукала директора, яка сказала, що вони мають на це документальне підтвердження. Було б цікаво це почитати. Хоча роки життя Пінзеля співпадають з роками будівництва костьолу..Але сам костьол вразив...
Ще про максимальний реалізм. Чи були Ви в Острозі? В музеї є мармурові скульптури Сосновського. Який у нього померлий Христос! Дуже схожий на роботу Маццоні. Там, в Острозькому музеї, серед інших експонатів,- зовсім інше враження. Тихо, спокійно, скорботно, і можу на нього дивитися. А тут, навіть на фото - не можу. І ще цей плач...Який я чую...
Reply
На мою думку, на характер Вашого сприйняття в значній мірі впливає сам матеріал з якого скульптури виготовляються. Повірте мені, як стоматологу-ортопеду - на гіпсових моделях зуби завжди виглядають різкіше ніж є насправді. Так і теракота (глина), на відміну від достатньо прозорого мармуру (з якого виготовлені скульптури Сосновського чи Бродського), значно різкіше виділяє риси обличчя і підсилює авторський задум.
Колись Пінзеля на дрова рубали, а тепер кожному музеєві дуже престижно якщо у них є скульптури Майстра. Тому до збаражського Пінзеля ставлюся критично. Взагалі моя думка, щоправда не фахівця, але яка спирається на дослідження авторитетних вчених, - із тих робіт, які відносять до робіт Пінзеля, скульптору від сили належить не більше ніж дві третіх.
У Острозі був. Сосновського десь маю фото.
Reply
А композиция действительно шикарная, особенно с подсветкой.
Reply
Reply
Reply
Reply
Reply
Спасибо.
Reply
Reply
Leave a comment