Продовжимо знайомство з монастирем у Воронці.
Апсиду прикрашає учорочиста процесія, як складається з ангелів, серафимів і святих, які прямують
до Христа і Богородиці.
На одному із контрфорсів, що примикає до західнї стіни, зображений Папа Григорій Великий, чи інакше Григорій Двоєслов. Чомусь у короні (?).
Поблизу входу фреска з Юрієм Змієборцем чи Георгієм Побідоносцем - покровителем храму.
Древо "Єссея" - основна сцена південної стіни храму.
По сторонам від "Древа Єссея" можна побачити зображення сивілли і філософів. Теж усі у коронах.
Поява філософів на стінах Воронця хоч і є рідкісним сюжетом, але не унікальним. Є подібні зображення у Греціїї, Болгарії, Росії. Поширений цей сюжет і у Західному мистецтві. Підгрунтям до появи таких образів в православній іконографії є т.зв. Пророцтва еллінських мудреців - збірник, що зустрічається в хронографах XVI-XVIII ст. і представляє собою тексти античних філософів і письменників - Арістотеля, Платона, Гомера, Менандра, Євріпіда та ін., а також Сивілл та деяких біблійних персонажів (наприклад, Ісуса Сираха, волхва Валаама) які ніби-то пророкували про майбутнє втілення Ісуса Христа, народження його від Діви Марії. "Еллінські мудреці" традиційно зображувалися з розгорнутими свитками в руках, в яких були розміщені передбачення мудреців про втілення Христа.
Попри надуманість такої теорії, слід все ж зауважити, що ті ж Сократ, Платон, Аристотель справили величезний вплив на християнське богослов'я - багато отців Церкви використовували положення платонівської філософії у своїх роботах. Хоча може точніше було б повторити за знаменитим російським філософом священиком Павлом Флоренським, який писав: «Не христианство платонизирует, а Платон христианствует».Тобто, не християни не опирались на Платона, а Платон за 400 років до Христа прийшов до тих висновків, які християни отримали від руки Вополоченого Бога!".
Ще по цій темі можна глянути ще тут -
https://mystichrist.livejournal.com/31627.html Цікаво, що Платон на фресках Воронця, як і інших монастирів Півдня Буковини, зображений із гробом над головою, а всередині гробу - скелет (?).
Скелетик насправді - це сам Платон. За легендою, Констянтин і Олена віднайшли могилу Платона, а у ній містилася золота тарілка на якій був записаний текст пророцтва про прихід Христа. Дякую
rat_a_tat_cat за підказку. Хоча це лише версія.
Мені ж більш симпатична інша - про Воскресіння мертвих, оскільки сам Платон вірив у бесмерті душі (
https://www.e-reading.club/chapter.php/99361/8/Luchinin_-_Istoriya_psihologii.html ).
На південній стіні церкви можна також побачити сцени з життя св.Миколая та
св. Іоанна Сочавського. Детально описувати останні не буду, оскільки в пості про Сучаву вже прокоментував аналогічні
(
https://taras-palkov.livejournal.com/25344.html ).
Розписи північної сторони погано збереглися, але з того що залишось є дуже цікаві.
Під самою покрівлю зображені сцени з Адом і Євою з книги Буття. Зверніть увагу - Адам і Єва в Раю одягнуті! Мабуть художник повстидався зображати їх нагими
Нижче - Богородичні сцени.
Але простежимо далі за Адомом і Євою. Єва змушена в муках народжувати і народжує Каїна та Авеля, натомість Адам здобуває на полі "хліб насущний в поті чоло свого".
Далі (ліворуч) дуже незвична сцена, яка мене серйозно спантеличила, але я все ж знайшов їй поснення.
Тут представлений давній міф, згідно якого диявол не дав Адамові обробляти землю, оголосивши, що земля належить йому, і зажадав розписку, за якою перший чоловік мусів віддати себе у владу диявола. Але Адам перехитрив сатану, вручивши йому розписку, що він і діти його будуть належати Владиці землі, маючи на увазі Бога.
Ура!!!
Праворуч зображено як Каїн косить пшеницю, а Авель пасе овець.
Жертприношення Каїна і Авеля і Каїн убиває Авеля.
Усередині фотографувати заборонено, але мені все ж вдалося зробити кілька фото. Фрески датуються кінцем 15 ст., тобто епохою Стефана Великого.
Як на мене, чудовий іконостас.
В інтер'єрі збереглися стасидії з 16 ст. Вони теж чудові :).
Христос Архиєрей.
Вотивне зображення Стефана Великого, який дарує храм у Воронці, за посередництва св.Юрія, Ісусу Христу. За Стефаном зображені дружина князя - Марія Войчіца, його син Богдані одна із принцес. На фресці видно, що кафолікон у Воронці зазнав пізніше суттєвої реконструкції.
На цьому все. Дякую.