Jun 13, 2016 03:06
Таинство Агнца, закланного от сложения мира, сеннообразно явленное ветхозаветной Церкви и отчасти языческому миру
"Насыщуся, внегда явитимися славе Твоей" (Пс.16,15).
"Ядят убозии и насытятся" (21,26).
"Уготовал еси предо мною трапезу сопротив стужающим мне (22,5)... и чаша Твоя упоявающи мя, яко державна"...
"Избавити от смерти души их и препитати я в глад" (32,19).
Толковая Псалтырь: "Алчущия и жаждущия правды питает Христос Господь пищею животною причастия Тела и Крови Своея, избавляющия от вечныя смерти".
"Вкусите и видите, яко благ Господь" (33,9).
"Упиются от тука дому Твоего и потоком сладости Твоея напоиши я" (35,9).
"Насладитеся Господеви" (36,4).
"Имже образом желает елень на источники водныя: сице желает душа моя к Тебе, Боже (42,1).
"Напоил еси нас вином умиления" (59,5).
"Яко от тука и масти да исполнится душа моя" (62,6).
"Боже сердца моего, и часть моя, Боже, во век" (72,26).
"Яко чаша в руце Господни, вина нерастворена исполнь растворения, и уклони от сея в сию: обаче дрождие Его не истощися, испиют вси грешнии земли" (74, 9-10).
Посещение Божие бывает двух видов: гнева и милости. Грешники пиют ту же чашу, что и праведники, но для них она бывает "чашей смертной", для праведников - "чашей спасения".
"Клеветаша на Бога и реша: еда возможет Бог уготовати трапезу в пустыни. Понеже порази камень и потекоша воды, и потоци наводнишася: еда хлеб может дати и уготовати трапезу" (77, 19-20).
"Хлеб ангельский яде человек"(25)...еще брашну сущу во устех их, и гнев Божий взыде на ня и уби множайшая их" (31).
Здесь наказательное действие причащения, как и ужаление серафимов. Сеновный образ причастия.
"Напитаеши нас хлебом слезным" (79,5).
"Напита их от тука пшенична и от камени меда насыти их" (80,17).
" Расшири уста твоя и исполню я" (93,11).
"И хлеба небеснаго насыти я"(102,40).
"И причастишася Веельфегору и снедоша жертвы мертвых"(105,28).
Было причастие Веельфегору, было и истинное причастие. Потому что дьявол есть подражатель, "обезьяна Бога".
"Яко насытил есть душу тщу" (106,9).
"Пищу даде боящимся Его" (110,4).
"Чашу спасения прииму" (115,3).
"Метающу голоть Свой, яко хлебы" (147,6).