Антрополог Мері Дуглас у праці Чистота і небезпека показала, що ми вважаємо «брудом» ті предмети і тих людей, які сходять зі своїх місць, порушуючи звичаний порядок речей. У свою чергу інший антрополог, Ліїса Малкі, акцентує увагну на цікавий факт: «Наші наївні припущення про прив’язаність до місця призводять до того, що ми визначаємо переміщення
(
Read more... )
Comments 15
це так, вільний асоціативний потік
...мене колись дуже цікавили люди, які належать не місцю, а зміні місць, місцям, якщо бажаєш. доходило до одержимості "рухом повз" (навіть є знайомі, які лишень і асоціюють мене з цим концептом)
...
а про патології - тільки вони й дають нове. це загальна формула, ні?
Reply
люди, які належать зміну місць - це ж люди, які не належать нічому, ні?..бо, наскільки я розумію, зміна - це стан між належностями, певна непостійність, зависання, непевність. це як перехід системи в інший стан - постійне хитання на одній нозі. чомусь так подумав))
патології - тільки вони й дають нове
тут питання - нове "що"? бо відхилення не завжди є виходом поза контекст, це часто просто наближення до меж, але ніколи не перехід їх. бо поза межами відхилення вже стає нормою, перебуваючи в іншій системі - ціннісній, смисловій - координат.
Reply
чому "нічому"? дорозі, щонайменше. зміна - це щось дуже ясне й поривчасте, на рівні тих щасливих зусиль ("м*язова радість" руху), коли тільки й отримуєш найприємніший досвід".
"стан між належностями, певна непостійність, зависання, непевність" - це якщо зміна або а) має непевний пункт призначення (непевний - це в стократ гірше за "відсутній" - от де радість, чи конкретний, один); або б) спричинена ззовні, а не зсередини. інтенціональна зміна розпрямленої пружини аж ніяк не хворіє на зависання
відхилення відтягує-розтягує-прорізає-відкриває сам контекст. а часто й структурує його
Reply
Reply
Reply
але якщо відійти від науки, то навряд чи я змінив свою думку, бо так само менш довіряю людям, які не вкорінились, людям-перекоти-поле. вони так само легко міняють, залишають місця як і людей. постійно самоскасовуються, самознищуються. тому, напевно, я з тих, хто не вірить їм. але, згадуючи Юнга, кожна людина має змінити хоча б раз місце життя. втім, не виключено, що Юнг помилявся))
Reply
...
вкорінені теж викликають недовіру і підозру:
де вмовкає людина й починає говорити традиція (похідна від коріння)?
чи є вибір? не перекочуючись, обирати важко.
чи є можливість не-напередвизначеності?
чи можна говорити ("я говорю з тобою; ти говориш зі мною"), не перетворюючись на частину локального колеса?
самознищення має самовідтворення наслідком, ні? зникнення в одному - з*ява в іншому іншим
Reply
можливість не-напередвизначеності і є напередвизначеність)
Reply
"можливість не-напередвизначеності і є напередвизначеність" - ні. це діра в напередвизначеності. маленька, кротова. словом, така ж, у яку Аліса була провалилася... а т а м..! перефразовуючи Керола - цікаво буде подивитися, що залишиться від напередвизначеності, якщо її зовсім не залишиться!
:)
Reply
Reply
Leave a comment